هاست لینوکس پرسرعت سی پنل

کد عنوان صفحه بهینه شده برای وردپرس

عنوان صفحات سایت که همه آن را به Title می شناسند، یک برچسب در HTML است که نقش بسیار مهمی در بهینه سازی سایت برای موتور های جستو جو بازی می کند. موتور های جست و جو مانند گوگل، برای دادن رتبه به سایت، از عنوان صفحات بشدت کمک می گیرند، و بر همین اساس اگر می خواهید بازدید خوبی ار موتور های جست و جو داشته باشید، حتماً به آن توجه ویژه ی کنید. وردپرس سعی در بهینه سازی عنوان صفحات دارد، ولی باید گفت که هنوز جا برای بهینه تر کردن این عنصر از صفحه وب وجود دارد که با کدی که در این مطلب به آن اشاره می کنم، می توانید از آن استفاده کنید.

در سایت های وردپرس، قالب سایت نقش بسیار مهمی در Seo سایت بازی می کند. شاید تا به حال در مورد قالب های سئو شده چیزی شنیده باشید. یکی از قسمت هایی که در این قالب ها بهینه می شود، عنوان صفحات (Title) است. اما از دیگر راه ها برای کنترل این جزء صفحه، استفاده از افزونه های Seo است که وردپرس را بیش از پیش در زمینه بهینه شدن برای موتور های جست وجو قوی می کند. در بسیاری از این افزونه ها به شما اختیار کنترل و تنظیم اجزاء صفحه از جمله عنوان صفحه را می دهد. به عنوان مثال در افزونه All in one seo pack در هنگام ارسال مطلب می توانید، عنوان صفحه (Title)، توضیحات (Desctiption) و کلمات کلیدی (Keywords) را برای همان مطلب تعیین کنید.

ولی زمانی هم وجود دارد که می خواهید بدون استفاده از افزونه، این قسمت ها به بهترین نحو، تقریباً به صورت خودکار پر شوند. در اینجا کدهایی برای جاسازی در قالب سایت وجود دارند، که به بهینه کردن عنوان صفحه بدون اینکه شما خواسته باشید برای تک تک صفحات این کار را بکنید، کمک می کند.

<title><?php if (is_home () ) { bloginfo(‘name’); }
elseif ( is_category() ) { single_cat_title(); echo ‘ – ‘ ; bloginfo(‘name’); }
elseif (is_single() ) { single_post_title();}
elseif (is_page() ) { single_post_title();}
else { wp_title(”,true); } ?></title>

 

کد بالا (کد عنوان صفحه بهینه شده) نوع بهینه شده از کدهای PHP موجود در قالب سایت است، که عنوان مرتبط با نوع صفحه از سایت را به موتور های جست و جو نشان می دهد. مثلاً در صفحه خانگی سایت، عنوان سایت را به عنوان Title نشان می دهد. و یا اگر در صفحه یک نوشته باشد (Single Post)، عنوان نوشته را برای عنوان صفحه (Title) بر می گزیند.

برچسب Title در پرونده Header.php از پرونده های موجود در پوشه قالب وردپرس است. برای وارد کردن کد بالا به جای عنوان پیش فرض صفحات سایت، باید عبارات بین برچسب باز و بسته Title را جایگزین کد مذکور کنید و پرونده را ذخیره کنید.

دقت کنید، اگر می خواهید نتیجه این کد را امتحانی بروی سایت خود ببینید، به شما پیشنهاد می کنم که این کار را بروی سرور محلی (Local) انجام دهید، چون با انجام این کار بروی سایت، اگر بدون حساب کتاب باشد، بروی ورودی از موتور های جست و جو بی تاثیر نیست.

  1. خیلی ممنون بسیار مفید بود

دیدگاه تان را ارسال کنید.

لطفاً از درج نظرات خارج از موضوع این صفحه خودداری کنید!