هاست لینوکس پرسرعت سی پنل

نکات طراحی وب که شما باید درنظر بگیرید

چرا شما باید از این نکات طراحی وب استفاده کنید؟ امروزه طراحی وبسایت برای همگان و حتی افرادی که متخصص این امر نیستند سهل شده است. بسیاری از سیستم های مدیریت محتوا به رایگان، و دیگر اسکریپت ها هستند که می توان برای انجام این امر از آنها استفاده کرد. تنها مشکل هم همین است که، این ابزارها، برنامه ها، اسکریپتها و اختیاراتشان به دلیل ساده کردن امر طراحی وب، در خیلی از اوقات باعث ورود اجزاء غیر ضروری و حتی آزاردهنده به صفحات وب می شود. و همین امر برای افراد تازه وارد باعث می شود که سایتی داشته باشند که به صورت نادرست عمل کند و اطلاعات و محتوای مفیدی را که پایه و اساس سایت را تشکیل می دهند را ارائه نکنند. این قسم سایتها ممکن است به ظاهر خوب بنظر آیند، غافل از اینکه بازدید کنندگان در همان چند ثانیه اول از ماهیت سایت سر در می آورند و آنجا را برای پیدا کردن محتوای مورد نظر خود ترک می کنند.

در اینجا من می خواهم ۱۲ نکته در مورد طراحی وب سایت که معمولاً از آن تبعیب می شود را به شما نشان دهم:

نکاتی در رابطه با طراحی وب که شما باید در نظر بگیرید

  1. از فلش بیش از اندازه استفاده نکنید – هرچند تصاویر فلش زیبا به نظر می رسند، ولی استفاده بیش از حد آنها زمان بارگذاری صفحه برای بازدید کننندگان را به مراتب افزایش می دهد، بعلاوه باعث رنجش خاطر آنها هم می شود. در غیر این صورت اگر راه حل دیگری ندارید، از آنها استفاده کنید.
  2. برای جداول از CSS استفاده کنید – برای ساخت جداول از CSS به جای HTML استفاده کنید، که این کار قابل اعتمادتر، سریعتر و حتی قابلیت های بیشتری را به شما می هد.
  3. از URL های بهینه شده استفاده کنید – آدرس های دارای کلمات کلیدی همان صفحه، نه تنها باعث می شود که بازدید کنندگان قبل از این که وارد صفحه شوند، در مورد محتوای آن صفحه مطلع شوند، بلکه از نظر بهینه سازی سایت برای موتور های جست و جو هم قابل توجه است.
  4. از قلم های خاص و کوچک استفاده نکنید – سایت شما باید با محتوای خود که اکثراً متنی است به بازدیدکنندگان خدمت کند، و اگر آنها براحتی نتوانند متون سایت شما را بخوانند آنجا را ترک خواهند کرد. پس از قلم های واضح و راحت استفاده کنید.
  5. محتوای قابل پوییدن – قطعات متن بزرگ برای خواندن سخت هستند و افراد اغلب علاقه دارند که با یک نظر اجمالی مطالب مورد نظر خود را بیابند. بنابراین شما باید مطلب خود را قابل پوییدن کنید، بدین معنی که مخاطب با یک نظر، نکات اصلی را بگیرد. که این کار با استفاده از عناوین، فهرست و زیر عنوان امکان پذیر است.
  6. از طرح پیمایش صریح استفاده کنید – سیستمی که برای پیمایش بین صفحات سایت وجود دارد باید ساده باشد و کاربران بدون زحمت و با کمترین کلیک به محتوای مورد نظر خود برسند. برای اینکه این بخش از سایت را واضح تر کنید، از تصاویر برای انیکار استفاده نکنید و از متن بهره ببرید. همچنین پیمایش واضح به SEO سایت شما هم کمک می کند.
  7. لنگر پیوند اطلاعاتی – لنگر پیوند (Anchor Link) به متنی گفته می شود که به صفحۀ دیگری پیوند داده است. این بخش از صفحه باید به اندازه کافی اطلاعاتی باشد، به این معنی که بازدیدکننده بداند با کلیک بروی آن به چه صفحه ای هدایت می شود. عوض اینکه از کلمه “اینجا کلیک کنید” استفاده کنید، بهتر است اصطلاحی را قرار دهید که به اندازه کافی اطلاعی باشد.
  8. پیوند ها باید دیده شوند – پیوندهای موجود در صفحات باید قابل تمایز باشند، بنابراین از رنگ مختلف یا خط زیرین برای اینکار استفاده کنید. این امر برای پیوند های مشارکتی که می توانند نسبت کلیک خوری بالاتری داشته باشند، اهمیت بیشتری دارد. به نظر بنده رنگ آبی برای پیوندهای صفحات مناسبتر است، که استفاده بیشتری برای پیوندها دارد.
  9. از پانوشت سایتتان استفاده کنید – بیشتر افراد اگر مطلب مورد جستو جوی خود را نیابند، به انتهای صفحه، پیمایش می نمایند. از اینرو برای مطالبی است که می خواهید در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گیرد، پاصفحه مکان خوبی است.
  10. از استفاده از صوت اجتناب کنید – یکی از رنج آورترین و غیر حرفه ای ترین چیزهایی که در صفحات برخی سایت ها دیده می شود، صوت هنگام ورود، موسیقی پس زمینه و صوت هنگام کلیک کردن بروی پیوندها است. این کار یک روش ماهرانه در سالها قبل بود، اما الان نه! اجازه دهید اگر کاربران چیزی را خواستند اجرا کنند.
  11. قابلیت جستو جوی سایت را فعال کنید – اگر شما سایت یا وبلاگی با محتویات زیاد دارید، این قابلیت می تواند بسیار بکار بیاید، به این ترتیب کاربران به سادگی می توانند مطالب خود را پیدا کنند. خوشبختانه بیشتر CMS ها این اجازه را می دهند که جعبه جستوجو را فعال کنید.
  12. عاقلانه از تبلیغات بهره ببرید – همیشه شما باید تبلیغات را در جایی قرار دهید که باعث اذیت مخاطبین نشود، در عین حال بیشترین نرخ کلیک خوری را دارا باشد. این کاری سخت اما شدنی است.

کارهای غیر حرفه ای زیادی توسط افراد تازه وارد انجام می شود که در اینجا به مهمترین آنها به عنوان نکات طراحی وب اشاره کردم، که باید همیشه در ذهن داشته باشید. شما همیشه باید نیازهای کاربران سایت را در نظر داشته باشید، تا هرچه سریعتر و ساده تر به آنها برسند.

  1. مفید بود.ممنون

  2. ایول حال کردم

دیدگاه تان را ارسال کنید.

لطفاً از درج نظرات خارج از موضوع این صفحه خودداری کنید!