هاست لینوکس پرسرعت سی پنل

حکایت هفت خوان دریافت نماد اعتماد الکترونیکی

طی مراحلی که برای دریافت نماد اعتماد الکترونیکی برای یکی از سایت‌های فروشگاهی داشتم، با مسائلی آشنا شدم که خوب دیدم آنها را در وبنولوژی منتشر کنم تا هم به کسانی که می‌خواهند به سمت گرفتن نماد بروند، کمکی کرده باشم و هم اینکه کمی از مشکلات دریافت نماد اعتماد الکترونیک را بازگو کنم. پس با حکایت هفت خوان دریافت نماد اعتماد الکترونیکی همراه باشید.

پس از اینکه تصمیم گرفتم تا یک سایت فروشگاهی راه اندازی کنم، برنامه را چیدم و در قسمتی از کار به سراغ دریافت نماد اعتماد الکترونیک رفتم. برای این کار وارد سایت enamad.ir شدم و عملیات ثبت نام با یک ایمیل را انجام دادم. سپس به ایمیل خودم رفتم و روی لینک ثبت نام دامنه و مشخصات شخص حقیقی یا حقوقی کلیک کردم. در آن صفحه باید نام دامنه را وارد می‌کردم که همین جا به اولین مشکل برخورد کردم!

مشکل از این قرار بود که دامنه‌ای که آن زمان قصد دریافت نماد برای آن را داشتم، قبلاً دست شخص دیگری بود و از قضا آن شخص برای آن دامنه در سیستم enamad درخواست دریافت نماد را کرده بود! پس به من اجازۀ ثبت آن دامنه را نمی‌داد. با تماس از طریق ایمیل آن هم به مدت چند هفته برای پاسخگویی، بالاخره آدرس قبلی سایت را حذف کردند و به من اجازۀ دادند نام دامنه را در سیستم به نام خودم ثبت کنم.

زمانی که وارد سیستم شدم، با تصویری در بالای صفحه روبرو شدم که به من می‌گفت؛ “تو هنوز اولین خوان را هم رد نکردی!” آن تصویر شبیه عکس زیر بود، با این تفاوت که همۀ مراحل به رنگ آبی بود. یعنی هنوز از هیچ کدام از آن مراحل عبور نکرده بودم.

هفت خوان دریافت نماد اعتماد الکترونیکی

هفت خوان دریافت نماد اعتماد الکترونیکی فروشگاه اینترنتی

در اولین گام، که ثبت نام باشد پس از واریز مبلغی به حساب سازمان، باید تمامی جیک و پیک خودتان و محل کسب و کارتان را وارد کنید تا کارشناس آمده و تمامی آنها را بررسی کند. در همین مرحله هم چند هفته‌ای معطل شدم و دلیلش خیلی خنده‌دار بود! نمی‌دانستم پس از پر کردن مشخصات، باید روی دکمۀ ثبت که در انتهای صفحه بود کلیک کنم. در حالی که روی دکمۀ ذخیرۀ اطلاعات کلیک کردم، فکر کردم کار تمام شده و باید صبر کنم تا مشخصاتی که وارد کردم ارزیابی شود (باید روی دو تا دکمه کلیک می‌کردم).

تا اینکه صبرم تمام شد و مستقیم به مرکز اینماد زنگ زدم و دلیل را جویا شدم. این ضعف سیستم بود که حتی یک راهنمای ساده در آن صفحه وجود نداشت!

بالاخره پس از چند روز، ارزیابی انجام شد و روی یکی از موارد ایراد گرفتند. من هم آن را رفع کردم و باز چند روز دیگر صبر کردم تا اینکه راهنمای ارسال مدارک فیزیکی را برای من ارسال کردند. خدا را شکر که فقط یک ایراد گرفتند!

من باید به یک دفتر ثبت اسناد رسمی مراجعه می‌کردم و گواهی امضا و همچنین کپی برابر اصل تهیه می‌کردم و آنها را به یک نشانی پستی ارسال می‌کردم و این کارها را هم کردم.

بررسی مدارک فیزیکی من که تایید شد (حدود یک هفته طول کشید)، حال نوبت به نصب کد مجوز در سایت بود. کم کم داشتم به آخرین مرحله نزدیک می‌شدم. این تنها مرحله‌ای از کار بود که به صورت خودکار انجام می‌شد. یعنی شما باید یک کد و یک فایل را در سایت خودتان قرار می‌دادید تا به صورت سیستمی در کثری از دقیقه عملیات بررسی انجام شود. تنها مرحله‌ای که خیلی سریع انجام شد و من هم خوشحال بودم، همین مرحله بود. 🙂

فکر می‌کردم که کار تمام شده و همانطور که خود سیستم به من پیام داد، باید صبر می‌کردم تا تایید نهایی انجام شود. اما چند روز بعد که به پنل enamad مراجعه کردم، دیدم از اصل محصولات در سایت ایراد گرفته که مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ندارد!! من را می‌گویی، همان لحظه می‌خواستم رایانه را خُرد کنم 🙁 و خیلی جلوی خودم را گرفتم که این کار را نکنم.

اولاً، این همه فروشگاه وجود دارد که محصولات بدون مجوز می‌فروشند و حتی از سایت‌ها و فروشگاه‌های دیگر کپی می‌کنند، ولی دارای نماد هستند. از طرف دیگر، اگر این قانون جدیداً در نظر گرفته شده، چرا دقیقاً باید الان اجرا شود؟! ثانیاً، به فرض اینکه حتماً باید محصولاتی که خودم تولید کردم دارای مجوز باشند؛ آیا این مورد را باید در آخرین مرحله که این همه هزینۀ مالی و زمانی کردم، متذکر شوند؟!

این بود که تصویر بالا، آخرین عکسی بود که به من نشان داده شد. قضاوت را به شما واگذار می‌کنم و تنها می‌توانم بگویم؛ متاسفم…

  1. واقعا حق را به شما میدم..مثل خیلی جاهای دیگه این هم بی حساب و کتاب هست..منم متاسفم.
    ولی ممنون بابت گفتن تجربه خودت.

  2. واقعا همینطوره. منم پشیمون شدم .

  3. با سلام
    منم دقیقا همینطوری شدم
    حالا باید چیکار کرد؟ درخواست کنسلی بدیم، دست از سرمون برمیدارن؟ یعنی میتونیم بریم درگاهو از دو تا بانک بگیریم و کارو اوکی کنیم؟

    • سلام؛ اگر کمی پیگیر باشی بهت میدن. اما در کنارش می‌تونی برای گرفتن درگاه بانک هم اقدام کنی.

      • مرسی بابت پاسخ
        پیگیری که خیلی کردم…راه حلی چیزی؟
        مجوز چه جوری باید بگیریم؟
        برای محصولات تصویری و صوتی…فیلم و صدای آموزشی

  4. سلام
    این مجوز وزارت ارشاد دیگه چه کشکی هست؟به جای اینکه حمایت کنند بدتر دارن کند میزنن تو کارا
    الان کسی میدونه چه جوری باید برای فیلم های اموزشی مجوز گرفت؟

  5. واقعا راست میگه منم همین مشکل رو دارم

    دارم شاخ در میارم من فروشگاه نرم افزار دارم

    که فوق تخصصی هست شاید تو ایران ۴ تا هم نباشه

    همه دانلود میکنیم و رایتی هست

    آقا گیر دادن باید هلوگرام داشته باشی
    و حتی مجوز بگیری مگه میشه واسه چند هزار قلم محصول

    دارم از دستشون کلافه میشم اول کار نگفتن الان دارن گیر میدن

    اول کار تنها مشکل رو درج آدرس اعلام کردن الان دارن اینو
    میگن

    یکی به حرفمون گوش بده

  6. سلام دوست من
    مطالب جالبی نوشتی / خیلی هم خندیدیم / ابراز احساسات با دکوپاژ
    خلاصه این بلا الان داره سر من میاد
    من هم وقتی پی بردم بر فرض انجام شدن تمام مراحل کار و نمایان شدن
    درگاه پرداخت (بی صاحب) باید هر سه ماه ، احتمالا به همان مقدار پول پرداخت کنیم
    که در غیر اینصورت ترمینال را قطع می کنند . . . دقیقا حال شما را پیدا کردم مضافا دلم می خواست یه تبلیغ در قالب ایمیل گروهی بدم تا همه حالیشان بشه که به پرداخت آشغالتر از همه ی درگاهاست
    مخلصم آرزومند طلوع شادیهایت 😳

    • سلام؛ حالا هم وزارت ارشاد یاد گرفته میخاد به همۀ سایت‌های فارسی زبان نماد بده!
      این کارها اساساً خوبه، البته اگر در پسِ پرده برنامه‌ای نباشه!!!
      و الله اعلم…

  7. سلام
    برای محصولات دانلودی هم باید مکان مشخص داشت و احتیاج داره مامور بیاد مکانو بررسی کنه؟
    مخصولات دانلودی هم نیاز به تایید وزارت فرهنگ و ارشاد داره؟
    چقد تقریبا خرج کردید؟
    مدارکی که نیاز داره چیه؟

    • برای گرفتن نماد باید مکان فیزیکی داشت. فارغ از نوع و محصولی که قراره بفروشید.
      درحال حاضر برای محصولات دانلودی نیازی به نماد ندارید. مگر اینکه خواسته باشید اعتبار بیشتری کسب کنید.
      هزینش زیاد نیست. مدارکش هم توی خود سایت ای نماد زده…

  8. سلام؛
    حدود یک ماهی هست که برای نماد درخواست دادم. سامانه یکم بروز تر شده ولی هنوز هم اول همه هزینه ها رو دریافت می کنن و بعد چک لیست رو نشون میدن که باید با همه موارد مطابقت داشته باشی.
    برای من، همه موارد چک لیست اوکی شد غیر از مجوز محصولات ! حالا محصولات چی هستند ؟ نرم افزارهای پرتابل بسیار ساده و ابتدایی که خودم نوشتم و قبلا هم رایگان عرضه می کردم بعلاوه چند تا فایل یک تا ده صفحه جزوه و نکات آموزشی مختلف.
    حالا کارشناس محترم فرمودن که باید برید برای تک تک اینها مجوز و هولوگرام از شورای عالی انفورماتیک و وزارت ارشاد بگیرید !
    خوب آدم حسابی ! نهایت هدف من از فروش هر کدوم از این فایل ها، صرفا جلوگیری از انتشار غیرمجاز اونها بوده و حداکثر طی یک سال مبلغی حدود ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار تومن مجموع فروش خواهد بود! حالا برم حدود ۶ ماه دوندگی و ارسال مستندات و توابع برنامه نویسی و الگوی بهره برداری و غیره بعلاوه چند صد هزار تومن هزینه مجوز برای هر نرم افزار صرف کنم !؟!؟
    سر و ته قضیه غیرمنصفانه و بی منطق هست و لاغیر.
    تازه بسیاری سایت ها هم هستن که انواع موارد فاقد مجوز رو می فروشن و نماد هم دارن !

    • سلام دوست گرامی.
      بنده هم نویسنده ی کتاب هستم(ورزشی) و خواستم کتابها رو از طریق اینترنت بفروشم که به مجوز گیردادن!!! آخه یکی نیس بگه اگر کتابم مجوز نداشت چاپ میشد؟؟؟؟؟اونم کتاب ورزشی!!!!
      بجای اینکه بیان و راه رو هموار کنن و موجب کارآفرینی جوانان بشن دارن فقط سنگ میندازن…واقعا مسخرت

    • ثبت نرم افزار در رسانه های دیجیتال وزارت ارشاد هزینه نداره اما به دلیل اینکه ناشر نیستید باید به یک ناشر کارتون رو ارجاع بدید اگر کسی رو بشناسید مشکل حله اما اگر نشناسید با برخی از ناشر ها که صحبت کنید با هزینه خیلی اندک راه تون می اندازن ، ثبت نرم افزا را در سامانه وزارت ارشاد دارای محاسن بسیار است از یک طرف و از طرف دیگه هرچی کسب و کارها به صورت قانونمند جلو برن بهتره ، من هم چند ماهی هست که درگیر ای نماد هستم اما سعی می کنم موارد قانونی رو رعایت کنم تا مشکلات کمتر و اعتبار بیشتری کسب کنم در حال حاضر با کلاه برداری هایی که از طرف سایت ها انجام شده و آگاه شدن مردم خیلی از کاربرها به ای نماد توجه می کنن و داشتنش می تونه درصد فروش رو بیشتره کنه

  9. سلام
    دوستان نظر بنده این هستش و جواب هم داده ابتدا چند تا محصول مجوز دار عرضه کنید برای فرش در سایت و محصولات خودتون رو بردارید بعد از تایید اینماد میتونید اونا رو دوباره در سایت فعال کنید
    شیوه سایت هایی که مثال زدید هم از این مورد استفاده میکنن
    فعلا راه حل همینه 😛

  10. دکان باز کردند

  11. میبخشید امیدوارم راهنماییم کنید من چند وقتیه دارم واسه گرفتن نماد اعتماد تلاشش میکنم اما توی مرحله فنیش گیر افتادم تماما به من دستور میدن که در صورت لینک به سایت های دیگر این لینک باید در تب جدیدی باز بشه و نیاسد در صفحه اصلی باشه من باید چیکار کنم؟

    • کل فروشگاه تون رو مخصوصاً صفحۀ اول رو بررسی کنید و ببینید که لینک هایی که به یک سایت یا وبلاگ دیگه اشاره می‌کنند باید توی یک سربرگ دیگه باز بشن. به سادگی قابل برطرف کردنه.
      فقط باید target=”_blank” به برچسب های لینکِ خارجی الصاق پیدا کنه. احتمالاً این مشکل وجود داره برای سایت شما، که این خطا رو می‌گیرند.

  12. سلام می خواستم بپرسم که برای گرفتن نماد اعتماد از اول تا اخر چند خرج می شه ممنون

    • سلام؛ بستگی داره. اگر نیازی به مجوز خاصی از سازمان خاصی نداشته باشید. به جز هزینۀ ارسال پاکت پستی هزینۀ دیگه‌ای نداره که در حال حاضر ۳۵ هزار تومن هست.

  13. سلام

    برای گرفتن نماد (سایت بنده فروش سرور است)نیاز به مدارکی از سازمان دیگری است؟

  14. اینا همه دزدن

  15. سلام نظرات دوستان رو خوندم من هم مشکل مشابهی دارم. برای سایت فروشگاهم اقدام به دریافت نماد کردم مراحل کار بسیار خسته کننده و کند هست. به هر چیزی که فکر کنید گیر میدن و متاسفانه بررسی هاشون زمان بر هست. یک هفته هست مدارک فیزیکی و فرستادم و داخل سایت نوشته در حال بررسی توسط مدیر. و این یک هفته بررسی های متوالی تا حالا بیشتر از یک ماه زمان گرفته. امیدوارم یکی پیدا بشه اول سرو سامانی به خودشون بده که عملکرد بهتری داشته باشن. به نظر من تو عصر دیجیتال که همه چیز سرعت گرفته نباید برای گرفتن مجوز اینقدر معطل بشیم

  16. اغا من چه جوری برا چند صد برنامه اندروید هولوگرام بگیرم اخه 😯
    چرا اینقدر بی انصافا ؟
    چرا با ما این کار رو میکن اخه ما جون ها چه گناهی کردیم ؟
    کسی تا حالا تونسته واسه سایت نم افزار نماد بگیره ا یا ؟
    منو هم راهنمایی کنید

  17. سلام.بنده میخوام وب سایتی رو راه اندازی کنم که برای مثال یکی پروژه داره میخواد انجام بشه میاد داخل سایت قرار میده و افرادی که میتونن انجام بدن پیشنهاد میدن و بقیه ماجرا. مثل پونیشا و پارسکدرز.حالا میخوام بدونم اینطور وب سایتی که نسبتا حال مناقصه داره نیاز به نماد داره؟

  18. سلام. کلا چند روز طول میکشه برای دریافت نماد؟

  19. من هم الان چند ماهه می خوام اینماد بگیرم ولی این سایت پاس میده به اون سایت و دوباره اون سایت پاس می ده به سایت دیگه.اول اینماد بود گیر داد گفت باید از ساماندهی هم مجوز بگیری و الان ساماندهی هم می گه باید از ارشاد مجوز بگیری.واقعا مسخره نیست؟واقعا آدم حرصش در میاد.من یک سایت آموزشی دارم و محصولات آموزشی تولید می کنم که می گن باید از ارشاد مجوز بگیری.جالبه استعلام سوء پیشینه هم می خوان.من بعد از چند ماه پشیمون شدم.متاسفانه پولایی هم که خرج کرده بودم از دستم رفت.

  20. سلام من یه سایتی دارم که فروشنده برای عضویت در سایت باید مبلغی رو بابت عضویت پرداخت کنه و بعد از پرداخت میتونه محصولات خود رو برای فروش در فروشگاه بزاره برای این مورد کار به چه صورتی هست؟
    و این که اگه من بخوام به صورت حقیقی اقدام کنم آیا آدرس منزل کافیه و نیاز به کد اقتصادی و این حرف ها نیست ، ؟

    • سلام؛ باید چنین سایتی هم باید اینماد بگیرید. روالش مثل تمام سایت هایی است که نماد می گیرند.
      اگر به صورت حقیقی اقدام کنید مشکلی بابت نشانی نخواهید داشت.

  21. آدرس من آدرس خونه هست و کد اختصاصی چیه و چجوری تهیه میشه؟

    • مشکلی نداره اگر آدرس منزل بدید. ولی باید حتماً باید در زمان دریافت پاکت پستی منزل حضور داشته باشید. یعنی این جوری نیست که بندازم توی توخه!
      کد اختصاصی هم بعد از ثابت سایت تون توی اینماد به شما تعلق میگیره.

  22. پیرمو در اوردن یک ماهه تازه رفته واسه تایید مدیر! ۴ روزه تو تایید مدیر گیر کرده والا بخدا گوگل با اون همه کاربر زیر ۲ روز کار کاربرا و وبمستراشو انجام میده!!
    یجور میخواد توسط مدیر تایید بشه انگار مدیر داره روزی هزار تا سایت تایید میکنه:|
    کلا هرچی میکشیم از همین سیاست های مدیریت ایرانی هست!

  23. من سایت فروش کندوی زنبور عسل زدم بعد از یک ماه دنگ و فنگ و ارسال مدارک و پیاده سازی مستندات فنی حالا گیر دادن میگن باید بری از اتحادیه مجوز بگیزی. اخی من برم برای کندوی زنبور عسل از اتحادیه زنبور های عسل مجوز بگیرم که واسه کندوهاشون مجوز می خوان! 😯 😯 روانی شدم

  24. 😆 😆 😆 حقیقتا استفاده بردم …مرسی که تجربیات خودتون رو به اشتراک گذاشتین …من تازه میخوام اقدام کنم ولی با این شرایط ، دیگه اقدام نمیکنم یا حداقل فعلا دست نگه میدارم تا ببینیم چی پیش میاااااد . خدا همه مون رو به راه راست هدایت کن یا حداقل راه راستو به سمت ما کج کن .. . الهی امین

  25. پیر شده در توهم تولید

    هیچ کس از من هیچ حمایتی نکرده و نمیکنه، تنها تو کارِ خودم موندم. حتی اینجا واسه یه نمادِ الکی هم سنگ اندازی میکنن.
    این که چیزی نیست، من پیر شدم از بس دنبالِ این چیزا بودم. اگه ژن ت مثلِ من خوب نباشه، دهنت سرویسه.
    برای مثال پارسال رفتم معاونت غذا و دارو واسه ادامه کارم، گفت حداقل فضای کارت باید سیصد متر باشه!. گفتم اگر من یه جای سیصد متری داشتم اصلا کار نمیکردم.
    ژن ژن فقط ژن.

  26. سلام دوستان.من یه اپلیکیشن دارم که کارش اینه جنسرو توسط پیک میگیره و به درب مشترى میرسونه.اجناس هم براى من نیست برا سوپر هست.پول جنس پرداخت میشه به ما و درصدیشو بر میداریم و ما بقیشو میدیم به سوپر.ایا این جز صنف خاصى به حساب میاد؟!و اینکه من میخوام به عنوان شخص حقیقی کار رو انجام بدم بهم نماد میدن؟

  27. با سلام
    جالب تر از مطلبی که نوشتی اینه که بنده در سایت نماد ثبت نام کردم تا نماد دریافت کنم. بعد از کلی اصلاحات و … نهایتا گفتند که باید از طریق سایت ساماندهی اقدام کنی و لوگو دریافت کنی! در ساماندهی ثبت نام کردم و اونها هم گفتند چون سایت شما کاربر محور هستش از وزارت ارشاد مجوز دریافت کنید. هفت خان مجوز وزارت ارشاد (شامل انواع گواهی سوء پیشینه و فرم حراست و تعهدنامه، آزمون و مصاحبه ) را پشت سر گذاشتم و مجوز ۵ ساله برای سایت کاربر محور خود دریافت کردم. جهت اخذ لوگوی ساماندهی اقدام کردم بعد از دو هفته امروز کارشناس محترم گفته باید از وزارت ارشاد مجوز سایت کاربر محور دریافت کنم 😀 :mrgreen: منم از رو نرفتم و مجدد جهت دریافت مجوز اقدام کردم. میخوام ببینم من از رو میرم یا این آقایون محترم 😈

  28. پرش از روی مانع

    آلان که برای تمدید نماد اقدام کرده ام اعلام خطای برقراری سررور می ده!

    تلفنشون را هم ۵ روزه می گیرم کسی بر نمی داره؟!

    هیچ راه دیگه ای هم برای تعلام مشکل ندارن! تو سایتشونم گفتن حضوری نیاین.

    سیری تا این حد!!

  29. سلام من به ناحیه کاربری نمیتونم وارد بشم میزنه
    can not conect to server چیکار کنم ؟

  30. امید احمدیانی

    سلام
    خطای can not conect to server صدای کاربرای ایرانی رو در آورده دو هفته هستش که سیستم برای کل کاربرا این خطا رو می ده و وقتی با شماره تماس ۰۲۱-۴۲۵۱۷ (داخلی ۱) تماس می گیریم همون اول اشغال شده. کسی پاسخ گو نیست تنها راه رفتن تماس با تلفن: ۸۵۱۹۳۷۳۰-۲۱-۹۸+ که مرکز توسعه تجارت الکترونیکی هست می باشد. لطفا شما هم تماس بگیرید و شکایت خودتون رو اعلام کنید و یا به صورت حضوری به آدرس هران – بلوار کشاورز خیابان شهید نادری جنب کوچه حجت دوست ساختمان شماره یک وزارت صنعت، معدن و تجارت مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، برید و شکایت خودتون رو اعلام کنید.

  31. سلام دوستان
    من میخوام اقدام کنم و کارمم فروش لوازم جانبی کامپیوتره مثل کیبورد و …
    بنظرتون مجوز چیزی نمیخواد؟
    و اینکه آیا از بازرسی فیزیکی هم داره یا فقط همون برگه پست کافیه؟
    چون آدرس منزل میخوام بدم

  32. آقا من شنیدم بدون نماد هم میشه فروشگاه اینترنتی راه انداخت که .پس چه لزومی داره بابا نخواستیم ای نماد 😛

  33. بابک زارعی

    با سلام و احترام
    واقعا کمتر کسی تو این مملکت پیدا می شه که تجربیات خودش رو در اختیار دیگران بذاره …..مرحبا به شما مهندس عزیز و با معرفت
    سوالی که من داشتم این بود …….کد کاربری دیگه چه صیغه ای هست ؟
    و اینکه اگه میشه با درگاه بانک خرید کنن آیا لازمه حتما نماد داشته باشیم ؟
    با سپاس فراوان
    بابک زارعی
    شیراز

    • سلام؛ زمانی که توی سایت اینماد ثبت نام می کنید، یک کدی به شما میده به عنوان کد کاربری.
      برای دریافت درگاه مستقیم بانکی، حتماً نیازه که نماد داشته باشید. اما درگاه های واسط نیازی به نماد ندارند.

  34. مصطفی خیرخواه

    دوستانی که نیاز جدی به نماد اعتماد ندارن و خیلی مهم نیست اما میخوان سایت و کارشون رو هم داشته باشن باید یا تو سایت های فروشگاه ساز دارای نماد اعتماد مثل فورکیا ثبت نام کنن و یا از سایت های درگاه پرداخت واسط معتبر و دارای نماد اعتماد مثل نکست پی درگاه بگیرن و کارشون رو انجام بدن. این سایت ها چون خودشون نماد اعتماد دارن و کاربرمحور هم هستن همه خوان های بدبختی رو گذروندن و آماده ارائه سرویس به من و شما دوستان هستن. از آدرس های زیر میتونید اقدام کنید.
    سایت فورکیا برای فروشگاه ساز که خودش درگاه هم داره:
    yon.ir/storesaz
    سایت نکست پی که درگاه واسط امن و معتبر ارائه میده:
    yon.ir/nexpay

  35. سلام. خواهش میکنم از ادمین سایت که پاسخ منو بدید خیلی داغونم.
    ما یک سایت ترجمه داریم و همه مراحل همچون ارسال گواهی امضا طی کردیم اما سه ماهه توی وضعیت بررسی مدارک فیزیکی گیر کرده. دلیل اینکه اینقدر طول کشیده چیه؟ ۳ ماه!!!! باید هنوز صبر کنیم؟

    • با سلام؛ این مدت برای دریافت نماد کمی غیرعادیه! یا اینکه به شما هشدارهای رفع ایراد رو دادند و شما اونها رو ندیدید و رفع نکردید. یا از زیر دست شون در رفته! درخواست پشتیبانی بدید و موضوع رو بررسی کنید. البته چند مدتی هم بود که با تغییر و تحولی که توی سایت اینماد رخ داد، روال دریافت نماد کُند شده بود!

  36. سلام.باتشکر از مطالب خیلی مفیدتون و زمانی که برای پاسخگویی میزارین.لطفا چند فروشگاه ساز اینترنتی رایگان معتبر معرفی کنین.ایا ارزش داره که با چنین سایت هایی فروشگاه درست کنیم؟

    • سلام؛ امکان معرفی فروشگاه ساز وجود نداره فعلاً! ولی کیفیت ساخت فروشگاه با اونها کمتر از یک فروشگاه ساز اختصاصی است.

  37. سلام. کل پروسه بررسی ای نماد ما از زمان اقدام تا ارسال مدارک و تائید مدارک فیزیکی و مرحله «در حال بررسی توسط مدیر» دو هفته طول کشید.
    واقعا نمی دونم چرا اینقدر همه ناراضی هستن
    من واقعا از سیستمشون خوشم اومد.

  38. سلام، من در ثبت نام اولیه ایمیل را اشتباه تایپ کردم
    چگونه میتوان آنرا اصلاح کرد ممنون میشم اگه جواب بدید

  39. سلام وقت بخیر دوستانی که در سال ۹۷ درخواست اینماد دادن لطف راهنمایی کنن متاسفانه خیلی ها ناراضی هستند حالا شاید در سال ۹۷ بهتر شده باشه الان چه قدرباید هزینه کرد ؟ بنده سایت فروش فیلم واسطه ای دارم به صورت پورسانتی و در همون سایت میخوام لباس بفروشم الان کسانی که اینماد گرفتن ایا نیاز به مجوز داره ؟ لطفا راهنمایی فرمایید ؟

  40. سلام . میخواستم بدونم برای سایت های رزرو آنلاین مثل اسنپ فود که رزرو غذا انجام میده و فقط واسط بین کاربر و رستوران هست هم باید از صنف مربوطه مجوز گرفت برای نماد الکترونیکی ؟
    مثلا برای دریافت نماد الکترونیکی برای یه سایت رزرو غذا مثل اسنپ فود باید از صنف رستوران ها مجوز جداگانه گرفت ؟

    • سلام؛ ببینید. در اوایل هر کاری اینترنتی شما بدون مجوز می تونید شروع به فعالیت کنید و نیازی به مجوز خاصی ندارید. مگر اینکه بعداً کارتون توسعه پیدا کنه و خواسته باشید حقوقی کار کنید.
      اما برای مجوز هم باید خدمت تون بگم زمانی که میرید و اینماد می گیرید، خودشون میگن که باید از چه ارگانی و چطوری مجوز مربوطه رو بگیرید.
      بماند اینکه اگر هم خودتون می بینید کارتون مرتبط با سازمان یا صنف خاصی هست، به اونجا هم مراجعه می کنید.

  41. سلام
    من در اینماد ثبت نام کردم و بعد فهمیدم باید مالیات بدیم و بصورت اتومات به دارایی معرفی شدیم.
    می خواستم بدونم در صورت حذف اینماد از سایت نماد از دارایی هم حذف میشیم.
    و اینکه مقدار تقریبی مالیات برای کسب و کار های اینترنتی چقدر است؟
    و اینکه اگر هنوز به فروش نکرده باشی در مدت سال اول باز هم شامل مالیات میشیم؟

    • مالیات برای استارتاپ ها لغو شده نترسین تا درآمد خاصی نداشته باشین مالیات نیاز نیست بپردازید با خیال راحت اینماد بگیرید من خودم حوصله این دردسرها رو نداشتم مسترآموز برای دوسه تا از سایتهام اینماد گرفت

  42. با سلام . ممنون میشم بنده رو راهنمایی بفرمایید. بنده یه سایت فروش فایل گرافیکی طرح های لایه باز دارم. مجوز خصای هم از جایی نادرم تو بخش انتخاب نوع خدمات موندم!! اصلا فروش فایل یا گرافیک نداره ممنون میشم راهنمایی کنید چه طبقه ای رو باید انتخاب کنم تا ازم مجوز هم نخوان
    با تشکر

    • درود. در حال حاضر برای خدمات اینترنتی مجوز نمیخان. شما می تونید دسته بندی ای که نزدیک تر به کارتون توی گروه خدمات اینترنتی هست رو انتخاب کنید تا مشکلی براتون پیش نیاد.

  43. سجاد ساروخانی

    من که دامنه خودم رو هم تایید نمیکنه عجیبه! 👿 👿 👿

  44. دریافت مجوزش چقدر طول میکشه؟؟

    • بستگی به نوع کسب و کار و مجوز یا مجوزهایی که باید دریافت بشه داره. ولی در حال حاضر ظاهرا کمتر طول می کشه.

  45. سلام بر همگی دوستان . اینجور که شما گفتین بی خیال نماد واسه سایتم شده ام.. 😯 😀 🙁 😛

  46. وابسته کردن درگاه بانکی به ای نماد الان شده مایه کلاه برداری سایت هایی که ای نماد دارن، این سایت ها با این نماد از مردم سوءاستفاده می کنند.
    از طرف دیگه وابسته کردن درگاه بانکی به این نماد باعث حذف رقیب های تازه کار میشه و باعث تک قطبی شدن بازار دیجیتال میشه. و یکی مثل دیجی کالا شیر میشه میاد و هم از فروشنده ها ۲۵ درصد از سود رو میگیره هم به مردم گرون میفروشه، و البته چون فروشگاه های پنهان وابسته به خودش در سایت کیفیت فوق عالی دارند باعث میشه که کسایی که اجناس متوسط دارند نتونن حتی به فکر عرضه کالاهاشون بیافتن.
    وابسته کردن درگاه بانکی به ای نماد باعث میشه مردم مجبور بشن کسب و کار خودشون رو توی اینستا و تلگرام ببرن، ولو که اونها هزار دشمنی با مردم ایران داشته باشن.
    بعلاوه وابسته کردن درگاه بانکی به ای نماد باعث ایجاد دلال هایی به نام واسط های بانکی میشه، که اینها اطلاعات شخصی افراد و شرکت ها رو بعضا به زشت ترین حال ممکن میگیرن و دلشون نخواد هم درگاه نمیدهند. بعضی از این درگاه های واسط میگن که باید از خودت یک عکس بگیری در حالی که یک تابلو در دست گرفته ای و در آن امضا کرده ای که هیچ مسئولیتی برای کسی نداری و شماره موبایل و کد ملی ات رو توی اون تابلو بنویسی، مثل زندانی ها، و براشون بفرستی!

    خودم تا حالا تعداد محدودی خرید اینترنتی داشته ام:اینها تجربه ام هست:
    یبار از یک سایت ای نماد دار یک نرم افزار خرید کردم که لینک دانلود نرم افزار رو نذاشت و اپپ رو بهم ندا 👿
    یبار از یه فروشگاه حدود ۵ میلیون وسایل الکترونیکی خریدم، که ای نماد داشت با خودم گفتم این چون ای نماد داره باس بهش اعتماد کنم بعد که جنس ها اومد دیدم که نصفشون رو لحیم شده و دستکاری شده فرستاد، فروشگاه وابسته به دانشگاه امیرکبیربود. بعد از خریدم دیدم سایت بدون ای نماد داره همون جنس ها رو به ۱ میلیون میفروشه، یعنی پنج برابر سایت ای نماد دار سرم کلاه گذاشت.
    یه بار هم از یه فروشگاه ای نماد دار نزدیک یک میلیون خواروبار سفارش دادم فقط ۴تا خیارشور و چیپس و پفکشو داشت بقیه رو گفت نداریم.

دیدگاه تان را ارسال کنید.

لطفاً از درج نظرات خارج از موضوع این صفحه خودداری کنید!