هاست لینوکس پرسرعت سی پنل

وردپرس ۳.۸ هم آمد!

نرم افزارهای مختلف رایانه‌ای، تا زمانی زنده هستند که به روزرسانی شوند. این به روزرسانی توسط افرادی صورت می‌گیرد که به آنها توسعه دهنده می‌گویند. وردپرس هم به عنوان یک نرم افزار تحت وب دارای توسعه دهندگانی است که تا به حال به خوبی کار خود را انجام دادند. هر از چند گاهی هم خبر از نسخه‌های جدید آن می‌شنوید که دارای بهبودی‌هایی نسبت به نسخه‌های قدیمی است. این بار هم نسخه‌ی ۳.۸ وردپرس با مشخصات جدید و بهبود یافته قابل دسترس برای همگان است. در اینجا به مشخصات وردپرس ۳.۸ و نکته‌ای راجع به آموزش وردپرسی که در سایت وبنولوژی شروع شده اشاره خواهم کرد.

با هر بار به روزرسانی وردپرس، به نظر می‌رسد که باید منتظر یک سری تغییراتی باشیم. البته همیشه این گونه نیست. یعنی خیلی از تغییرات در هسته‌ی وردپرس است که به سادگی برای خیلی‌ها قابل تشخیص نیست. مثلاً بهبودهای امنیتی چیزی نیست که هر کسی آن را درک کند؛ همین که سایت شما رو به راه است و در حال کار کردن خوش و خرم است، یعنی اینکه به‌روزرسانی‌ها کار کرده است. البته ما به عنوان کاربر وردپرس، تنها کاری که انجام می‌دهیم، این است که از بخش پیشخوان وردپرس روی دکمه‌ی به‌روزرسانی کلیک کنیم. اما باید به این نکته هم اشاره کرد که کار اصلی را گروه توسعه دهنده‌ی وردپرس انجام می‌دهد که توسعه دهنده‌ی اصلی آقای مت مولوگ است.

خوب، از موضوع کمی پرت شدیم، اما مشکلی نیست! از زمانی که آموزش وردپرس را به صورت مقالات مسلسل شروع کردم، چندین نسخه‌ی وردپرس آمد و رفت. پس اگر خواسته باشیم به یکی از ایرادات به روزرسانی‌های مکرر یک نرم افزار اشاره کنیم، همین است که تمرکز روی آموزش آن کمی سخت است. چون هر بار ظاهر و کارکرد آن اندکی با قبل فرق می‌کند که شاید برای برخی افراد مشکل آفرین باشد.

حالا هم در بین قسمت‌های پایانی آموزش وردپرس این سایت، نسخه‌ای از وردپرس منتشر شده که شاید یکی از بزرگترین به‌روزرسانی‌های ظاهری وردپرس تلقی شود. پس مقالات قبلی که با تصاویر نسخه‌های قبلی وردپرس تالیف شده‌اند، شاید اندکی ناپیوستگی را بین آموزش‌ها ایجاد کنند که باید ببخشید.

از آنجایی که کم کم دنیای دیجیتال تماماً در حال تبدیل شدن به وسایل قابل حمل، مثل رایانه لوحی و گوشی‌های هوشمند است، وردپرس با انتشار هر نسخه روی این دستگاه‌ها بیشتر کار می‌کند. در نسخه‌ی ۳.۸ وردپرس هم این موضوع بیشتر به جلوه می‌آید. زمانی که شما وردپرس خود را به این نسخه به روزرسانی می‌کنید، شاهد این موضوع خواهید بود که اندازه تمامی اجزاء صفحات پیشخوان برای شما بزرگتر از قبل شده است و آن به دلیل کار کردن راحت در دستگاه‌های قابل حمل مثل تبلت‌ها است. اما در ادامه با توجه به خبر منتشر شده در خود سایت وردپرس انگلیسی، ویژگی‌های نسخه‌ی ۳.۸ را به طور خلاصه خدمت شما عرض خواهم کرد.

این ویرایش از وردپرس به نام باغبان یا Parker نامگذاری شده است و بازطراحی عمده‌ای در تمامی قسمت‌های پیشخوان صورت گرفته است. به طوری که اگر تا به الان عادت کرده باشید که با نسخه‌های قبلی کار کنید، در این نسخه با کمی مشکل روبرو خواهید شد. البته پس از مدتی به اجزاء صفحات این نسخه هم عادت خواهید کرد.

نمای کلی پیشخوان وردپرس 3.8

نمای کلی پیشخوان وردپرس ۳.۸

نماهای مختلف کاملاً بازطراحی شده‌اند و اجزاء مختلف به دلایل مذکور، دارای اندازه بزرگتر و همچنین با حاشیه‌ی بیشتر و رنگ‌بندی متفاوت‌تر ظاهر شدند.

طرح پیشخوان وردپرس با فضاهای بیشتر

طرح پیشخوان وردپرس با فضاهای بیشتر

طبق گفته‌ی خود وبلاگ وردپرس، طراحی جدید علاوه بر زیبایی دو چندانی که دارد، از گیج شدن و درهم و برهمی جلوگیری می‌کند. قلم‌ها و کنتراست تغییراتی داشته است که باعث شده در بیشتر دستگاه‌ها و وسایل متن‌ها جالب به نظر برسند.

در این نسخه از وردپرس، پیشخوان با دستگاه‌های مختلف که دارای اندازه‌های گوناگون هستند سازگارتر شده است. کیفیت در کنار سرعت بالا، باعث شده چه از لپ‌تاپ، رایانه رومیزی، تبلت و یا گوشی هوشمند استفاده می‌کنید، در کل احساس خوبی داشته باشید.

طراحی واکنش پذیر

طراحی واکنش پذیر

وردپرس دیگر طرح رنگ بندی پیش‌فرض خود را به شما تحمیل نمی‌کند. به سادگی می‌توانید از بین ۸ قالب رنگی که برای شما محیا شده است، یکی را که بیشتر باب میل شماست انتخاب کنید تا بیشتر با وردپرس احساس شادی نمایید. برای این منظور به صفحه ویرایش مشخصات نمایه، یا “شناسنامه شما” مراجعه نمایید.

رنگ بندی پیشخوان وردپرس 3.8

قالب رنگ پیشخوان وردپرس ۳.۸

مدیریت قالب بهبود قابل توجهی داشته است. شما می‌توانید آنی پیش تغییرات سایت را قبل از این که قالبی را فعال کنید ببینید. حتی با کلیدهای مکان‌نمای صفحه کلید به راحتی بین قالب‌های متفاوتی که همینک روی سایت شما نصب است جابجا شوید. با کلیک روی آن اطلاعات بیشتر آن قالب را مشاهده نمایید.

ابزارک‌ها جذاب‌تر شدند. در دستگاه‌های مختلف هم کاربردی‌تر. مثلاً اگر از رایانه لوحی (تبلت) استفاده می‌کنید، با یک ضربه ابزارک را انتخاب و فعال نمایید. نیازی به گرفتن و کشیدن نیست. در صفحه نمایش‌های بزرگتر از فضا بهتر استفاده شده است.

سفارشی سازی بهتر پوسته وردپرس در 3.8

سفارشی سازی بهتر پوسته وردپرس در ۳.۸

و قالبی که در نسخه‌ی ۳.۸ وردپرس به قالب‌های پیش‌فرض افزوده شده است، قالب ۲۰۱۴ می‌باشد که سایت شما را به یک مجله بسیار شیک تبدیل می‌کند. این قالب مخصوص مجله‌های الکترونیکی است که می‌خواهند تمامی موارد یک مجله را در خود داشته باشد. دارای سه قسمت ابزارک، اسلایدر در بالای صفحات و دو عدد قالب صفحه است.

قالب 2014 وردپرس

قالب دوهزارو چهارده وردپرس

بدین صورت شما با مشخصاتی که در این نسخه از وردپرس به آن اضافه شده است آشنا شدید.

  1. سلام
    چطور میتونم عکس در کنار قالب 2014 مثل همین عکس قالب بزارم؟

    • سلام، منظورتون رو نمی‌دونم درست متوجه شدم یا نه. ولی برای اینکه توی نوار کناری هر قالبی عکس بذارید چند تا راه وجود داره که یکیش استفاده از ابزارک هست. باید کد برچسب عکس توی html رو که img هست رو توی یک ابزارک متنی ساده قرار بدید که برای این کار باید کدنویسی html رو اندکی یاد داشته باشید.
      همونطور که گفته شد، این ساده‌ترین راه برای عکس قرار دادن در نوار کناری سایت وردپرسی است. اما اگر ابزارک مخصوص قرار دادن عکس هم داشته باشید که کارتون خیلی راحت میشه.
      در ضمن سوالات رو سعی کنید توی صفحات مخصوص به خود بپرسید. البته پس از اینکه توی سایت جستجو کردید.

دیدگاه تان را ارسال کنید.

لطفاً از درج نظرات خارج از موضوع این صفحه خودداری کنید!