هاست لینوکس پرسرعت سی پنل

ویرایش تنظیمات سربرگ قالب وردپرس

یادتان هست که گفتم هر قالب بنا به سلیقه و اطلاعات طراح آن می‌تواند دارای تنظیماتی در پیشخوان وردپرس باشد؟ خوب، خود قالب پیش‌فرض 2013 وردپرس هم دارای تنظیماتی برای اعمال تصویر مد نظر روی سربرگ سایت است. یعنی می‌توانید عکس بالای صفحات سایت را، که به تصویر سربرگ معروف است، تغییر داده و یا حتی آن را حذف کنید. در ادامه با ویرایش تنظیمات سربرگ قالب وردپرس بیشتر آشنا خواهید شد.

اگر همین الان یکی از قالب‌های اولیه و اصلی وردپرس روی سایت شما فعال باشد، در بخش نمایش > سربرگ می‌توانید تصویر سربرگ سایت خود را تعیین کنید. این صفحه تنظیمات بسیار ساده‌ای دارد که با یک دید کلی می‌توانید با هر مورد آشنا شوید. اگر هم موردی واضح نبود با آزمون و خطا به راحتی می‌توانید به آن چیزی که می‌خواهید برسید. اما در این مقاله سعی کردم که تمامی موارد این صفحه را با توضیحاتش برای شما شرح دهم.

در درجه‌ی اول، نیم نگاهی به تصویر پایین که همان بخش سربرگ پیشخوان وردپرس است بیاندازید:

بخش ویرایش تنظیمات سربرگ قالب وردپرس

بخش ویرایش تنظیمات سربرگ قالب وردپرس

هر قسمت از این صفحه دارای نامی است که در سمت راست آن نشان داده شده. در ادامه یکی یکی موارد را با هم بررسی می‌کنیم.

در بالاترین قسمت شما دقیقاً پیش‌نمایشی از سربرگ سایت خود را مشاهده می‌کنید. یعنی دقیقاً همان چیزی که در بالاترین قسمت سایت شما وجود دارد.

در قسمت گزینش تصویر، شما باید یک عکس دیگری را، به غیر از عکس‌هایی که خود قالب قراهم کرده است، برای سربرگ انتخاب کنید. دو راه پیش رو دارید؛ اول اینکه روی دکمه Browse کلیک کرده و یک عکس را که بهتر است در اندازه‌ی 230*1600 باشد، از روی رایانه‌ی خود انتخاب کنید و روی “بارگذاری” کلیک نمایید. با این کار شما عکس مورد نظر خود را که روی رایانه قرار دارد به عنوان تصویر سربرگ انتخاب نمودید. اما اگر از قبل عکسی را در کتابخانه وردپرس بارگذاری کرده باشید و حالا خواسته باشید از آن برای تصویر سربرگ سایت وردپرسی خود استفاده کنید، باید روی “برگزیدن تصویر” کلیک کنید تا پنجره‌ی انتخاب عکس برای شما باز گردد. در اینجا باید عکس خود را انتخاب کرده و روی دکمه‌ی “انتخاب به عنوان سربرگ” کلیک کنید.

قسمت تصاویر پیش‌فرض، همان عکس‌هایی است که همراه قالب روی سایت شما قرار گرفته است و از آنها می‌توانید برای عکس سربرگ استفاده کنید. روی هر کدام که کلیک کنید، همان فعال می‌گردد. اگر مورد تصادفی را انتخاب کنید، در هر بار بارگذاری صفحات سایت شما، یکی از این عکس‌ها به صورت تصادفی انتخاب می‌شود و به جای تصویر سربرگ ظاهر می‌گردد.

اگر به هیچ عنوان نمی‌خواهید عکسی در بالای صفحات سایت وجود داشته باشد، باید از قسمت حذف تصویر روی “حذف تصویر سربرگ” کلیک نمایید. این کار زمانی مفید است که خواستار کم شدن حجم هر چه بیشتر صفحات هستید.

اگر روی “بازنشانی تصویر سربرگ اصلی” کلیک کنید، همه چیز به حالت اولیه بر می‌گردد. یعنی همان سربرگ اصلی قالب 2013 یا دیگر قالب‌های پیش‌فرض وردپرس انتخاب می‌گردد.

اما در روی این تصویر سربرگ، یک متن هم وجود دارد که همان عنوان سایت شماست. تنظیمات آن را از بخش متن سربرگ می‌توانید پی بگیرید.

اگر لازم می‌بینید که این متن نشان داده شود، تیک گزینه‌ی “نمایش متن سربرگ همراه با تصویر شما” را بزنید. و در انتها هم رنگ متن را می‌توانید از دایره‌ی رنگ انتخاب کنید.

تمامی تغییراتی که اعمال می‌کنید، در بخش پیش‌نمایش قابل مشاهده است. مگر اینکه نیاز به ذخیره سازی تغییرات باشد. در هر صورت فراموش نکنید که روی “ذخیره تغییرات” کلیک کنید تا تنظیمات سربرگ قالب وردپرس ذخیره گردد.

نکته‌ای که باقی می‌ماند این است که به هیچ عنوان از عکس‌های سنگین برای سربرگ استفاده نکنید. سعی کنید حجم آنها زیر 30 کیلوبایت باشد. چرا که این عکس در تمامی صفحات بارگذاری خواهد شد.

  1. سلام
    من سربرگ انتخاب می کنم در اندازه ۱۶۰۰*۲۳۰ ولی پس از لود شدن، بخشی از سربرگ نمایش نمی یابد و بزرگتر از صفحه نمایش است. باید حدود ۲۵ درصد نمایش صفحه کوچک شود تا سربرگ کامل نمایش یابد. راه حل چیست؟

    • سلام؛ خود قالب وردپرس به صورت خودکار این کار رو برای شما انجام میده و در برخی از مواقع حتی سربرگ رو برش میده.
      برای رفع این مشکل، بهترین کار اینه که تصویر سربرگ رو به اندازه‌ای بسازید (با استفاده از نرم افزارهای ویرایش تصویر مثل فتوشاپ) که خود قالب به شما پیشنهاد داده.
      معمولاً در همون صفحه ای که شما تصویر سربرگ رو تعیین می‌کنید، اندازۀ طول و عرض تصویر سربرگ رو به شما میگه.

  2. سلام خسته نباشید تو قالب من تو بخش پیشخوان اصلا قسمت سربرگ دلخواه وجود نداره
    لطفا راهنمایی کنید

    • سلام؛ بسته به قالب تنظیماتی که از بخش نمایش وجود داره فرق میکنه. سربرگ دلخواه مخصوص قالب وردپرس ۲۰۱۳ است. توی قالب های دیگه می‌تونه وجود نداشته باشه.

  3. سلام
    اگه بخایم ی عکس کوچیک رو گوشه ای از بالای سربرگ قرار بدیم باید چکار کنیم.
    با تشکر

    • اگر دستی خواسته باشید این کار رو بکنید، باید فایل header.php رو از پوشۀ قالب باز کنید و کد عکس رو توی این پرونده بذارید. در غیر این صورت باید از قابلیت های دیگۀ وردپرس مثل بخش تنظیمات و ابزارک استفاده کنید که نیاز به یادگیری طراحی قالب وردپرس هست.

  4. ایا ابن تنظیمات توی قالب Enfoldقرارداره؟

  5. خدمات کامپیوتر

    من می خواهم سایز ارتفاع هدر سایتم را کمتر کنم ولی گزینه ای ندارد!!؟؟

    • شما باید درون سند Style.css برای ویرایش کدهای CSS دست ببرید. خیلی از موارد هستند که در تنظیمات قالب وردپرس شما موجود نیستند.

  6. سلام
    مشکل من اینه که صفحه اول سایتم یک سربرگ کامل است وقتی از قسمت منوی بالای صفحه مثلا فرم تماس را انتخاب می کنم باید کاربر صفحه را اسکرول کنه پایین تا فرم را ببیند و فکر می کنه هیچ کاری صورت نگرفته است من چکار کنم که صفحه اتومات بیاید پایین و فرم را نشان دهد و یا سربرگ اصلی محو شود
    ممنون از پاسخ شما

    • سلام
      شما یا باید سربرگ رو برای اون صفحه که باز بستگی به خود اون صفحه داره نحوۀ حذف کردنش، حذف کنید.
      یا از لینک صفحه ای استفاده کنید و کاری کنید که بازدید کننده با ورود به اون صفحه به بخش مربوطه بره. یعنی خودکار اسکرول کنه و بره پایین تر.

  7. سلام و عرض ادب
    من میخوام در هدر سایت گزینه ای بزارم که واکنش گرا باشه یا کشویی باشه
    مثلا من گزینه ۱ رو میزارم که خود گزینه ۱ به ۳ گزینه و هر کدام از ۳ گزینه به بخشهای جداگانه ای تبدیل میشه ممنون میشم راهنمایی کنید

  8. من در قسمت سربرگ در اطلاعات تماس در قسمت پست الکترونیک آدرس و با حروف کوچیک وینویسم ولی در سایت با حروف بزرگ نشان می دهد باید چه کنم ؟؟؟؟ ممنونم

    • این مربوط به کدهای CSS سایت تون میشه. باید Selector اش رو پیدا کنید و از توی فایل CSS مشخصۀ Uppercase اش رو غیرفعال کنید.

  9. سلام، من یک قالب وردپرس آماده رایگان روی سایتم نصب کردم. الان مشکلی که دارم اینه که چجوری عکس های قالب رو با عکس های خودم جایگذین کنم، طوری که دقیقا عکس جدید جای عکس همون صفحه ای که میخام قرار بگیره و تغییری در چیدمان سایت پیدا نشه. تشکر

  10. سلام من تو قالب salint این بخشو ندارم چطور سربرگو تغییر بدم؟؟ 🙁

  11. سلام خسته نباشید

    من یه سایت دارم اما زیر عنوان نمایش اصلا گزینه سربرگ وجود نداره…فقط گزینه تنظیمات پوسته هست که اونم فک نکنم ربطی ب سربرگ داشته باشه …من میخوام با همین پوسته و قالب فعلی سربرگ رو اصلاح و تغییر بدم لطفا راهنمایی بفرمایید و بگید چرا گزینه سربرگ برا من وجود نداره؟؟؟؟؟؟؟مممنونم

    • سلام؛ هر قالب صفحات خاصی ممکنه به پیشخوان وردپرس شما برای تنظیماتش اضافه کنه. قالب شما حتما این صفحه رو نداره. باید از بخش تنظیمات دیگر قالب تون اقدام کنید. در ضمن شاید اصلاً قالب شما امکان ویرایش سربرگ رو نداده باشه! که باید دستی از طریق ویرایش کدهای قالب این کار رو انجام بدید. باید کدنویسی و برنامه نویسی یاد داشته باشید.

  12. سلام خسته نباشید قالب من یه اسلایدر داره چجوری میتونم عکسای اون اسلایدر و عوض کنم

    • سلام. هر قالب تنظیمات خودش رو داره. باید به مستندات خود همون قالب مراجعه کنید و ببینید که چطور باید این کار رو بکنید. یا اگر قالب رو خریداری کردید از فروشنده بخاید که راهنمایی تون کنه.

دیدگاه تان را ارسال کنید.

لطفاً از درج نظرات خارج از موضوع این صفحه خودداری کنید!