هاست لینوکس پرسرعت سی پنل

آموزش ساخت فهرست وردپرس

برای کامل شدن بحث فهرست‌های وردپرس، بهتر است به صوت عملی اقدام به ساخت یک فهرست کنید تا با تغییراتی که در ظاهر سایت شما پدید می‌آورد آشنا شوید. البته برخی از قالب‌ها تغییرات آنچنانی در سایت شما بوجود نخواهند آورد و شما باید به صورت دستی خودتان از بخش ابزارک‌ها یک فهرست را برای نمایش در نوار کناری سایت انتخاب کنید. پس در این مقاله به آموزش ساخت فهرست وردپرس می‌پردازیم.

از نوار پیمایش پیشخوان وردپرس، به بخش نمایش > فهرست‌ها رفته تا به صفحه ساخت یک فهرست جدید وارد شوید. اگر از قبل فهرستی نساخته باشید، در اینجا می‌توانید اولین فهرست سایت خود را بسازید. اگر قبلاً یک فهرست ساختید و حال می‌خواهید یکی دیگر بسازید و به آن اضافه کنید، باید روی دکمه‌ی “فهرست تازه‌ای بسازید” کلیک کنید. در غیر این صورت شما تغییراتی که در اینجا اعمال می‌کنید روی مواردی است که قبلاً ساختید.

صفحه ساخت فهرست وردپرس

اگر هنوز هیچ فهرستی نساخته باشید، صفحه‌ی شما مانند عکس بالاست. از اینجا باید مواردی از پیوندهای مختلفی را که می‌خواهید از سمت راست انتخاب کرده و به جعبه‌ی سمت چپ بیاورید. پس از آن هم برای ذخیره شدن کار باید روی دکمه‌ی “ساخت فهرست” کلیک نمایید.

و اما، برای آمدن یک پیوند به بخشی از فهرستی که می‌خواهید بسازید، باید روی سربرگ هر کدام از جعبه‌های سمت راست کلیک کنید تا زیر مجموعه‌ی آن باز شود. سپس با دکمه‌های کنترلی که وجود دارد یک یا چند تا پیوند را انتخاب کرده و روی “افزودن به فهرست” کلیک کنید. خواهید دید که بلافاصله پیوند به جعبه‌ی سمت چپ که همان فهرست شماست افزوده می‌شود. البته دقت کنید، تا زمانی که روی “ساخت فهرست” یا “ذخیره فهرست” کلیک نکنید، تنظیمات شما ذخیره نخواهد شد.

همانطور که می‌دانید هر نوع پیوندی را می‌توانید درون فهرست‌های خود قرار دهید. مثلاً شاید خواسته باشید برخی از برگه‌ها را برگزینید. در اینجا باید از جعبه‌ی برگه‌ها از سمت راست صفحه یا صفحات مد نظر خود را انتخاب نمایید. ولی اگر برچسبی را بخواهید در فهرست بگنجانید، به صورت پیش‌فرض برچسب‌ها در اینجا موجود نیستند. باید روی دکمه‌ی “تنظیمات صفحه” در بالای صفحه کلیک کرده و برچسب‌ها را انتخاب کنید. با برگه‌ها، نوشته‌ها، پیوندها و دسته‌ها هم همین کار را می‌توانید انجام دهید.

تنظیمات صفحه ساخت فهرست وردپرس

فعال کردن نمایش برچسب‌ها برای افزودن به فهرست

حالا شما در جعبه‌ی سمت چپ یعنی “ساختار فهرست” ساختار فهرست خود را می‌بینید. اما جالبتر اینکه حتی از این بیشتر هم می‌توان آنها را کنترل نمود. می‌توانید پیوندها را به صورت زیردسته (زیر سطح) درآورید. یعنی یک عده پیوند به صورت زیردسته‌ی یک پیوند خاص باشد. برای انجام دادن این کار بهترین راه این است که عنوان یکی را گرفته و اندکی به سمت چپ بکشید و سپس رها کنید. خواهید دید که آن دسته پیوند، به عنوان زیرمجموعه‌ای از پیوند بالایی در خواهد آمد. برای اینکه ظاهر کار را ببینید تصویر آخری را مشاهده نمایید.

زیر مجموعه کردن پیوندها در فهرست وردپرس

زیردسته کردن پیوندهای فهرست

برای اینکه ترتیب هر کدام را عوض کنید هم می‌توانید از گرفتن و کشیدن عنوان آنها استفاده کنید. به راحتی خواهید دید که یک فهرست زیبا می‌سازید که حالا باید از سربرگ “مدیریت جایگاه‌ها” تعیین کنید این فهرست در کجای قالب شما نشان داده شود. فراموش نکنید که پس از اتمام ویرایش فهرست روی ساخت یا ذخیره کلیک کنید (دکمه‌ی آبی رنگ).

روی “مدیریت جایگاه‌ها” کلیک کنید. مکان‌هایی که می‌توانید فهرست ساخته شده را در قالب جایگذاری کنید برای شما به نمایش در می‌آید. در اینجا فقط کافی است یکی از فهرست‌هایی که ساختید را برای یک جایگاه انتخاب کنید.

قالب پیش‌فرض 2013 یا قدیمی‌تر وردپرس، دارای یک جایگاه به نام Navigation Menu می‌باشد. در تصویر زیر با انتخاب یک فهرست از فهرست کشویی روبروی آن، می‌توانید فهرستی را که ساختید در نوار زیر سربرگ سایت قرار دهید. روی “ذخیره‌ی تغییرات” کلیک نمایید.

تعیین محل ظاهر شدن فهرست

مدیریت جایگاه‌های فهرست‌های ساخته شده

در نهایت اگر صفحه‌ای از سایت خود را بگشایید، فهرستی به مانند زیر را خواهید دید. این فهرست شامل دو زیر سطح است.

نتیجه نهایی ساخت فهرست وردپرس

این هم از فهرست شما! البته در پوسته‌ی 2013

البته فهرست وردپرس تنظیمات بیشتری را هم در خود دارد. که در مطلب مدیریت فهرست‌های وردپرس به آنها اشاره شد. فراموش نکنید که مکان ظاهر شدن فهرست در دست طراح قالب وردپرس است. البته اگر مکانی هم تعیین نشده باشد، شما می‌توانید از ابزارک‌ها برای این کار بهره ببرید.

  1. عرض و ادب و خسته نباشید
    دوستان سلام من ی مشکل عجیب با این فهرست ها دارم یعنی منوی ابشاری هر کاری میکنم از ی حدی بیشتر نمیتونم منوی ابشاری درست کنم
    ایا این مربوط به قالب میشه یا اینکه ورد پرس محدودیت داره اگه راهی هست لطفا اموزش بدید اینم ادرس سایتم 4upic.ir
    و این هم ای دی من mytheme20
    خواهشا دوستان کمک کنید
    موفق باشید

    • این به تنظیمات پیکربندی موتور PHP شما بر میگرده. بهترین کار اینه که توی فایل htaccess اطلاعات زیر رو وارد کنید:
      <IfModule mod_php.c>
      php_value suhosin.post.max_vars 7000
      php_value suhosin.request.max_vars 7000
      </IfModule>

  2. با سلام
    من یه سایت ساده رو روی لپ تاپم با وردپرس به صورت localhost ساختم که سه تا منوی ساده داره.
    هر سه شون هم یک صفحه هستند اما به غیر از منوی Home که همون frontpage سایت هستش، وقتی روی بقیه کلیک میکنم پیغام زیر نشون میده :

    Not Found

    The requested URL /wordpress/about-us/ was not found on this server.
    Apache/2.2.8 (Win32) PHP/5.2.6 Server at
    localhost Port 80

    ممنون میشم راهنماییم کنین.

    • سلام؛ معمولاً بیشتر قالب‌هایی که به صورت رایگان توی وب فارسی عرضه میشن، مشکلاتی دارند. از جمله کار نکردن تمامی قسمت‌های اونها!
      البته در خیلی از مواقع هم ممکنه کار نکردن قسمتی از قالب به این دلیل باشه که روی Localhost نصب شده! البته نه در خیلی از موارد.
      این مشکلات رو هم باید کدنویسی قالب وردپرس رو یاد داشته باشید و خودتون حل و فصلش کنید.

  3. سلامو خداقوت.

    من تازه کار هستم…. نمیدونم چرا قسمت تنیمات صفحه و راهنما (که در بالای صفحه هستند اصلا باز نمیشن) … لطفا راهنمایی بفرمایید؟

    • سلام؛ یا جاوا اسکریپت مرورگر غیرفعاله، یا صفحه به طور کامل بارگذاری نشده؛ سرعت پایین اینترنت باعث ایجاد چنین مشکلی خواهد شد.

  4. با سلام و عرض احترام
    من مشکلی شبیه به این دارم ولی مربوط به کش نیست مشکلم مربوط به خود وردپرس که وقتی در قسمت فهرست وردپرس بعنوان مثال ::خانه:: اضافه میکنم که تو سایت بعنوان فهرست نشون داده بشه متاسفانه بعد از زدن گزینه ذخیره کردن هیچ فهرستی تو ودرپرس نشون داده نمیشه و مشکلی به اسم عدم اعمال تغییرات در فهرست برام رخ میده ممنون میشم از تجربیاتتون استفاده کنین و بهم کمک کنین.

    • سلام؛ باید ببینید این اخیراً چه تغییراتی روی سایت دادید. یا کلاً از اول بوده. اگر افزونۀ امنیتی نصب کردید اون رو غیرفعالش کنید. اگر هم مشکل از کش سرور یا مرورگر شما نیست، پس این مشکل می تونه از نحوۀ ارتباط با پایگاه داده رخ بده.
      User یا کاربری که برای دسترسی به پایگاه داده ایجاد می‌کنید باید تمامی دسترسی‌های لازم بهش داده بشه، تا وردپرس بتونه تغییرات رو توی جداول ذخیره کنه. هنگام نسبت دادن کاربر به پایگاه داده این دسترسی‌ها تعیین میشن.

      • ممنون از اینکه پاسخ دادین و رسیدگی کردین
        من یادم رفت خدمتتون عرض کنم که وردپرسم کفن پوش شده بود و هیچی نشون نمیدادبرای همین من تمام وردپرس و پاک کردم و دوباره نصب کردم و جدول دیتابیس هم پاک کردم و به جدول اصلی وردپرس دست نزدم تا محتوا و … پاک نشه افزونه هم پاک کردم و دو یا سه تا بیشتر نیست.
        دسترسی هم همش تیک خورده و مشکلی نداره بنظرتون مشکل از چی میتونه باشه چون من هر هیچ دسته بندیو تو سایت نشون نمیده.
        این آدرس سایتمه:
        powerelec.ir
        اگر نیاز بود دسترسی خواستین بهم بگین بهتون بدم

  5. سلام
    چقدر عاااالی که پاسخ گو هستید…
    ممکنه من رو هم راهنمایی کنید؟؟؟
    فهرستی داخل سایتم ساختم
    اما زمان اجرا داخل سایت، وقتی از روی گزینه مادر می خوام به سمت گزینه فرزند (زیر منو) حرکت کنم کلا زیر منوها ناپدید می شن و نمی تونم منو و زیر منوها رو ببینم

    (ببینید تصور کنید یک فهرست به این شکل باشه:
    محصولات
    شکلات
    پفک
    چیپش
    آدامس
    در زمان اجرا داخل سایتف در حالت عادی زیر منوها نشون داده نمی شن، درسته!؟
    اما زمانی که موس روی اسم فهرست قرار می گیره زیر منوها باز می شن. سایت من تا این مرحله به درسته پیش می ره،
    اما وقتی موس از روی گزینه مادر( در مثال بالا، محصولات ) می خواد حرکت کنه و روی گزینه فرزند( در اینجا: پفک) کلیک کنه با اولین حرکت موس زیر منوها بسته می شن و نمی تونم از زیر منو ا استفاده کنم….

    • با سلام؛ این مشکل مربوط به قالب شماست. قالب وردپرس شما، بخش header اش با این مشکل مواجه شده و احتمالاً هم جاوا اسکریپتش ایراد داره. باید اصلاح بشه.
      اگر خودتون طراح سایت و برنامه نویس هستید، می تونید درستش کنید. در غیر این صورت باید از یک طراح سایت کمک بگیرید. یا کلاً از یک قالب دیگه استفاده کنید.

دیدگاه تان را ارسال کنید.

لطفاً از درج نظرات خارج از موضوع این صفحه خودداری کنید!