هاست لینوکس پرسرعت سی پنل

ویرایش متن نوشته وردپرس

در صفحه نوشته تازه، دیدید که جعبه های گوناگونی وجود دارد که هر کدام جزئی را به نوشته شما در سایت اضافه می کردند. در بخش اصلی این صفحه جعبه ای برای ویرایش متن نوشته وردپرس وجود دارد که در وسط صفحه قرار گرفته است. در بالای آن شما یک ردیف دکمه را می بینید که هر کدام اصلاحاتی بروی نوشته اعمال می کنند و حتی اجزایی از قبیل پیوند، نقل فول و … را به نوشته شما می افزایند. در این مطلب قصد توضیح تک تک این موارد را خدمت شما دارم که به ویرایش متن نوشته در انتشار نوشته تازه وردپرس معروف است.

به صورت پیش فرض زمانی که اولین بار به صفحه انتشار نوشته جدید می روید، با یک ردیف از دستورات ویرایش متن نوشته روبرو می شوید. اینها پرکاربردترین آنها هستند، ولی برای ظاهر کردن ردیف دوم باید بروی دکمه نمایش دادن سطر دوم ابزارها کلیک کنید. این دستور در بین همان ردیف اول ابزارها است که در ادامه نوشته به آن هم خواهیم پرداخت.

زمانی که می خواهید یک نوشته را در سایت وردپرسی خود منتشر کنید، به دو صورت می توان اقدام به انجام این کار کرد. اول استفاده از ویرایشگر دیداری که همانگونه که می نویسید برای کاربر سایت شما به نمایش در می آید. دومین روش ویرایش کدهای HTML نوشته است که از سربرگ بالا سمت چپ جعبه متن نوشته قابل فراخوانی است. ولی در کل زمانی که در حالت دیداری شروع به نوشتن نوشته می کنید، خود وردپرس برای شما کدهای HTML را سرجای خودش می چیند و کار شما را ساده می کند.

خوب، حالا شمایلی از ابزارهای ویرایش متن در صفحه ویرایش متن نوشته وردپرس را ببینید و در ادامه، توضیحات هر کدام را بخوانید:

ویرایش متن نوشته وردپرس

دستورات ویرایش متن نوشته وردپرس

  1. کار ضخیم کردن قسمت انتخابی متن را انجام می دهد. هر گاه خواستید بروی قسمتی از متن تمرکز کنید می توانید از این دکمه استفاده کنید.
  2. کار کم کردن متن انتخابی را می کند.
  3. این دکمه یک خط روی حروف انتخابی می کشد – حالت غلط بودن متن.
  4. فهرست های گلوله دار بدون ترتیب را به متن شما وارد می کند.
  5. فهرست های ترتیبی نشان داده شده با شماره را به متن شما وارد می کند.
  6. با این دکمه نقل قولی را می توان وارد متن کرد.
  7. این سه دکمه کار تراز متن شما را انجام می دهد. اگر قالب شما فارسی است، تراز کردن متن به راست نیازی نیست. ولی در مواقعی لازم است که تراز را چپ به راست کنید. برای وسط چین کردن هم از دکمه وسطی استفاده کنید.
  8. برای گذاشتن پیوند و یا برداشتن آن کاربرد دارند. باید یک قسمت از متن را انتخاب کرده و سپس در پنجره ای که باز می شود، آدرس پیوند و دیگر مشخصات آن را تعیین نمایید.
  9. با کلیک بروی این دکمه هر کجا که چشمکزن شما در آنجا قرار گرفته باشد، نوشته شما به دو قسمت تبدیل شده و ادامه آن در ادامه مطلب سایت شما نشان داده می شود.
  10. این گزینه مربوط به بررسی غلط های املایی است که البته زبان فارسی را پشتیبانی نمی کند، ولی برای انگلیسی بسیار کاربردی است.
  11. اگر می خواهید تمرکز کاری شما فقط روی موضوع نوشتن باشد و نه چیز دیگر، می توان با کلیک بروی این دکمه قسمت ویرایش متن نوشته را تمام صفحه نمود.
  12. با کلیک بروی این دکمه، سطر دوم دکمه های ویرایش متن برایتان آشکار می شود، که در ادامه به آنها هم اشاره می کنم.
  13. مسیر نوشتن متن را چپ به راست می کند. اگر می خواهید انگلیسی بنویسید این مورد را انتخاب کنید.
  14. سبک نوشتن متن را تعیین می کند. مثلاً اگر می خواهید برای قسمت های مختلف متن تان سرفصل انتخاب کنید، می توانید از این بخش از بین Heading1 تا Heading6 یکی را انتخاب کنید. همین طور که به پایین می روید اندازه سرفصل ها کوچکتر می شود که شماره ۶ از همه کوچکتر است.
  15. حروف یا کلمات انتخابی را به صورت خط زیرین دار به نمایش می گذارد.
  16. برای هم تراز کردن از هر دو طرف راست و چپ از این گزینه استفاده کنید.
  17. با این دکمه می توان رنگ متن انتخابی را تغییر داد.
  18. عمل چسباندن (Paste) را انجام می دهد.
  19. عمل چسباندن از نرم افزار Word مایکروسافت را انجام می دهد. با توجه به این که برنامه Word نویسه های مخفی زیادی را به همراه متن وارد ویرایشگر وردپرس می کند، با استفاده از این دکمه دیگر آن نویسه ها وارد متن شما نمی شود.
  20. سبک بندی متن را برای شما پاک می کند.
  21. کار قرار دادن نویسه (کاراکتر) های خاص را انجام می دهد.
  22. برای تورفتگی متن از این دو گزینه استفاده کنید.
  23. اعمال برگرداندن و بازگرداندن بوسیله این دو دکمه انجام می شود، دقیقاً مانند برنامه های رایانه ای که عمل برگرداندن به حالت قبل را انجام می دهد.
  24. اگر می خواهید از کمک خود برنامه هم استفاده کنید، بروی این دکمه کلیک کنید تا صفحه راهنمای ویرایش متن برای شما باز شود. برای اطلاعات بیشتر حتماً این بخش را هم مطالعه نمایید.

این توضیحات تفضیلی از بخش ویرایش متن نوشته در انتشار نوشته تازه وردپرس بود که خواندید. امیدوارم که به اندازه کافی برایتان مفید بوده باشد.

  1. میشه این قسمت ویرایش متن ورد پرس رو جدا کرد و توی وب سایت های دیگه استفاده کرد؟ یعنی میشه دانلودش کرد ؟(لطفا جواب بدین)

    • اگه منظورتون اینه که خود ویرایشگر رو به یک سایت دیگه انتقال داد، چون این قسمت از وردپرس یک کد بازمتن است، این کار شدنی است. اما نیاز به کدنویسی و دیگر ابزار های پیشرفته داره که به تجربیات شما بر میگرده.

  2. سلام ویرایش گر متن من فقط اچ تی ام اله چجوری تغییرش بدم

    • از قست کاربران > شناسنامه شما بخش پیشخوان وردپرس، ویرایشگر دیداری رو هم فعال کنید.

  3. سلام از این مطلب استفاده کامل بردم باتشکر عالی بود 🙂 🙂

  4. سلام
    تو لینک زیر که عکس از کنترل پنل ورد پرس هست 2 تا سوال پرسیم عکس رو نگاه کنید متوجه میشید لطفاً کمک کنید.البته با این مطلبتون سوال جواب سوال دومم بدست اومد

    http://upload7.ir/images/31476567943164318434.png

    عکس رو داخل نوشته میارم ولی توسایت نوشته نشون میده ولی عکس نه

    • این مشکل میتونه به دلایل اختلال در سرورتون باشه. اگر از وردپرس چند سایته استفاده می کنید، به دلیل اینکه عکس ها برای سایت اصلی و سایت های دیگر مجزا ذخیره می شوند، احتمال این مشکل بیشتره

  5. سلام میشه بگید اون ابزار پایینی رو از کجا فعال کنم ؟
    سوال دوم : من برای وبسایتم یک عکس به عنوان هدر گذاشتم و کد center رو براش انتخاب کردم ولی از اون به بعد همه متون سایت هم سنتر شدن میشه بگین این دستور را با چه کدی ببندم؟

    • سلام، منظور از ابزار پایین چیه؟ ابزارک‌های سایت رو باید از قسمت نمایش > ابزارک‌ها (از بخش مدیریت وردپرس) کنترل کنید.
      مشکلی که با عکس بالای سایت دارید، مربوط میشه به قالب سایت شما! باید بگردید و کد عکس header رو از بقیه بخش‌ها مجزا کنید.

  6. با سلام من نمیتونم متنو وسط بنویسم متن وسط نمیوفته مشکل از کجاست فقط تو این قالب اینجوریه و مطلب میوفته سره خط جایه وسط
    ممنون میشم راهنماییم کنید
    maktabeabas.ir

    • سلام بر شما؛ اینکه گفتید متن وسط نوشته نمی‌شود، خوب دلیلش فقط می‌تونه توی کدهای قالب شما باشه. باید برچسب پاراگراف یا

      رو پیدا کنید و از طریق CSS ویژگی text-align رو به اون بدید. و مقدارش رو left, right و یا justify قرار بدید.

  7. سلام به راهنمایی شما واقعا نیازمندم / مشکل اینه که وقتی تو پیشخوان روی گزینه ی افزودن پرونده چند رسانه ای یا حتی قرار دادن تصویر شاخص کلیک که میکنم هیچ عکس لعملی انجام نمیشه !

    • سلام؛ خوب این مشکل به احتمال قوی به مرورگر شما مربوط میشه. یا جاوا اسکریپت غیرفعاله یا باید از یک مرورگر دیگر استفاده کنید.

  8. مهدی سیدآبادی

    سلام ببخشید.این قسمت(دستورات ویرایش متن نوشته وردپرس) اصلا در برگه من نیست.و صفحه سفید و چیزی نمیتوان نوشت.این مشکل چیه؟چگونه حل میشه؟ با تشکر

    • سلام؛ این مشکل از عدم بارگذاری صحیح صفحۀ ویرایش نوشته است. شاید به دلیل سرعت پایین اینترنت شما یا فضای میزبانی سایت باشه.

  9. ممنون از مطالب سایت
    یک مشکل بسیار ابتدایی دارم… برای مثال زمانی که نقطه میذارم پایان جمله، می افته اول خط در حالی که باید در پایان جمله و آخر خط قرار بگیره
    چطور این مشکل حل میشه؟

    • شما باید متنی که می نویسید راست به چپ باشه (Direction). که از طریق دکمه های ویرایشی بالای جعبۀ ویرایش می تونید این کار رو انجام بدید. اگه وردپرس تون فارسی باشه که نباید این مشکل باشه.

دیدگاه تان را ارسال کنید.

لطفاً از درج نظرات خارج از موضوع این صفحه خودداری کنید!