هاست لینوکس پرسرعت سی پنل

پرونده های فقط خواندنی در Notepad++

در سیستم عامل ویندوز ما خاصیتی برای پرونده های مختلف به نام Read-only داریم که آنها را فقط خواندنی می کند. به این معنی که شما نمی توانید آنها را ویرایش کنید. این قابلیت برای پرونده هایی که توسط برنامه Notepad++ ویرایش می شوند نیز است. شما از درون برنامه می توانید این خاصیت را غیر فعال کنید و شروع به ویرایش آنها کنید. ولی یک نوع Read Only (فقط خواندنی) هم خود برنامه ++notepad دارد که با نوع سیستمی آن فرق دارد و شما از هر دو می توانید استفاده کنید.

زمانی است که شما می خواهید یک پرونده را فقط بازبینی کنید و از دستکاری های ناخواسته جلوگیری کنید. در اینجا علاوه بر قابلیت Read Only خود ویندوز، شما قادر به استفاده از این ویژگی در داخل خود برنامه ++notepad هم هستید. یعنی با تنظیم یک سند به حالت فقط خواندنی، آن را از تغییرات ناخواسته محفوظ نگه می دارید.

اسناد فقط خواندنی

Read Only

پس اسناد در نرم افزار Notepad++ را می توان به عنوان پرونده های فقط خواندنی علامت گذاری کرد، که در این صورت شما نمی توانید کدی را اضافه یا کم کنید، یعنی از ویرایش آنها معذور هستید. ولی دو نوع Read only در این برنامه وجود دارد:

  1. نوع اول این است که خود سیستم عامل آن پرونده را فقط خواندنی کرده باشد. در این صورت شما علاوه بر امکان properties اسناد در ویندوز، از طریق خود برنامه هم می توانید حالت فقط خواندنی را غیر فعال کنید. برای این کار از منوی Edit واقع در نوار بالای نرم افزار، Clear Read Only Flag را انتخاب کنید، تا قادر به ویرایش آن پرونده شوید.
  2. نوع دوم این است که از طریق خود برنامه ++notepad ویرایش یک سند را غیر فعال کنید. که برای دوباره فعال کردن آن از منوی Edit گزینه Set Read Only را غیر فعال کنید (تا تیک کنار آن برداشته شود).

و در آخر اگر در سیستم شما سندی به حالت Read-Only وجود نداشت، این قابلیت شاید از داخل خود برنامه ++notepad فعال است که نمی گذارد شما یک پرونده را ویرایش کنید.

  1. نکته بسیار مفیدی در ارتباط با Read-Only بود، من خودم با این قضیه مشکل داشتم که به یاری شما حل شد!

دیدگاه تان را ارسال کنید.

لطفاً از درج نظرات خارج از موضوع این صفحه خودداری کنید!