هاست لینوکس پرسرعت سی پنل

۴ نکتۀ کلیدی راجع به تعیین بودجه سئو سازی سایت

برای سئو کردن سایت، شما باید هزینه بپردازید. این هزینه می‌تواند ریال‌هایی باشد که به افراد متخصص این حوزه پرداخت می‌کنید تا آنها سایت شما را بهینه کنند. یا زمانی را خودتان می‌گذارید و مبانی و اصول سئو را می‌آموزید و سپس اقدام به اعمال کردن آن اصول روی سایت خود می‌کنید. در این مورد شما باید زمان زیادی را بگذارید که خیلی از مواقع نسبت به هزینه کردن برای سئوسازی سایت، خرج بیشتری روی دست‌تان می‌گذارد. به هر حال، چیزی که همۀ ما می‌دانیم، سئو کردن سایت امری هزینه بردار است. اما قبل از اینکه خواسته باشید برای این کار هزینه‌ای را پرداخت کنید، ما در این مقاله به ۴ نکتۀ کلیدی راجع به تعیین بودجه سئو سازی سایت اشاره خواهیم کرد که می‌تواند در هزینه‌های شما صرفه جویی کند و باید به آنها توجه کنید.

4 نکتۀ کلیدی راجع به تعیین بودجه سئو سازی سایت

نکات کلیدی برای تعیین بودجه سئو سازی سایت

صنعت بازاریابی شامل قواعد و شاخه‌های بسیاری است که اگر خواسته باشید وارد تمامی آنها شوید، مطمئناً گیج خواهید شد. به علاوه هر سکوی کاری دارای مزیت‌های خاص خود است. بیشتر کسب و کارها نمی‌توانند روی تمامی شاخه‌ها کار کنند. به همین منظور برای امر بازاریابی و به طور خاص سئو نیاز به یک برنامۀ مشخص است که همه چیز را تحت کنترل بگیرد. یکی از بخش‌های این برنامه میزان بودجه‌ای است که برای این کار کنار می‌گذارید که عوامل مختلفی هستند که در تعیین این بودجه تاثیرگذار هستند. در ادامه به ۴ تا از مهمترین آنها اشاره خواهم کرد.

۱- سئو برنامه راهبردی بلند مدت است

سئو کاری مقطعی نیست! این گونه نیست که برای مدتی سایت را بهنیه یا سئو کنید و دست از کار بکشید و صبر کنید تا بقیۀ کارها خود به خود انجام گیرد! سئو کاری بلند مدت است. گاهی اوقات نتیجه‌ای که الان از سایت خود می‌گیریم، منتج از کاری است که قبل از راه اندازی سایت انجام دادیم یا ندادیم! گاهی اوقات هم تغییراتی که در محتوا و یا ساختار سایت ایجاد می‌کنیم، نتیجه‌اش ۳ تا ۶ ماه دیگر قابل ارزیابی است.

در ضمن نباید فراموش کنیم که الگوریتم و طریقۀ رفتار موتور جستجو هر روز تغییر می‌کند و ما هم باید خودمان را با آن منطبق کنیم. پس در تعیین بودجه یا هزینه‌ای که می‌خواهید برای این کار بکنید، به این مورد توجه ویژه‌ای داشته باشید که گاهی اواقت لازم است پول خرج کنید یا زمان بگذارید، بدون اینکه نتیجه‌ای دریافت کنید.

۲- SEO ارزان نیست

برخلاف چیزی که همگان به شما می‌گویند، سئو امری ارزان نیست! الگوریتم گوگل بسیار پیچیده است و درک آن کار هر کسی مقدور نیست. متخصصینی هستند که کارشان فقط بررسی کردن تغییرات در گوگل در نتایج جستجو و دیگر قسمت‌های سرویس‌های گوگل است. برای این کار آزمون و خطا می‌کنند و بررسی‌های زیادی را انجام می‌دهند. این افراد برای اینکه بتوانند نتایج کار خود را کسب کنند، مجبور به گرفتن هزینه از کارفرماهای خود هستند.

۳- از تجزیه و تحلیل SEO SWOT غافل نشوید

حتماً می‌دانید که عبارت SWOT سرنامی از عبارات strengths (قوت‌ها)، weaknesses (ضعف‌ها)، opportunities (فرصت‌ها)، threats (تهدیدها) است. یعنی این ۴ عامل را باید برای هر کاری که قصد انجام دادنش را دارید در نظر بگیرید. یکی از این کارها سئو سازی سایت است. می‌توانید یک کاغذ بردارید و آن را با دو خط عمود بر هم به چهار قسمت تقسیم کنید. به ترتیب از بالا سمت چپ شروع کرده و برخلاف عقربه‌های ساعت، نقاط قوت، نقاط ضعف، فرصت‌ها و تهدیدها را بنویسید. این موارد را به صورت فهرستی بنویسید.

تجزیه و تحلیل SWOT

تجزیه و تحلیل SWOT

شما باید بتوانید نقاط ضعف را به نقاط قوت تبدیل کنید و نقاط قوت را به فرصت تبدیل نمایید.

۴- تعیین شاخص برای موفقیت در کار

حالا که شما کار سئو را انجام دادید، باید شاخص‌هایی را برای اندازه گیری میزان موفقیت تعیین کنید. مثلاً کسانی هستند که رتبه یا ranking سایت را در نظر می‌گیرند. اما آیا این شاخص مورد خوبی برای اندازه گیری نتایج است؟

اگر رتبۀ سایت شما افزایش یابد اما ترافیک وب سایت شما افزایش چشمگیری نداشته باشد چه؟ اگر نرخ تبدیل شما افزایش نداشته باشید چه؟ اگر میزان مشتریان یا بازدید کنندگان برگشتی زیاد نشود چه؟ دربارۀ نرج پرش چطور؟ درباره میزان فروش چطور؟ پس با در نظر گرفتن این موارد و ترکیبی از اینها، می‌توانید شاخص‌هایی برای اندازه گیری موفقیت سئو سازی سایت در نظر بگیرید که نتیجه بخش بودن یا نبودن کار را به شما نشان می‌دهد.

این بود از ۴ نکتۀ حائز اهمیت که جهت تعیین بودجه سئو سازی سایت باید در نظر می‌گرفتید تا پول و زمان شما هدر نرود. موضوع این نوشته از سایت www.entrepreneur.com اتخاذ شده که دارای نکات مفیدی بود.

دیدگاه تان را ارسال کنید.

لطفاً از درج نظرات خارج از موضوع این صفحه خودداری کنید!