هاست لینوکس پرسرعت سی پنل

ایده یابی از۵۰ طرح از برندهای معروف آنلاین

گرفتن ایده از کارهایی که تا به حال انجام شده، می‌تواند خیلی الهام بخش باشد. در زمینۀ برند یا همان علامت تجاری که هویت یک محصول یا یک دسته محصول را تعیین می‌کند، دانستن اصول و شناخت برندهایی که تا به حال عرضه شده‌اند، می‌تواند نقطۀ شروع خوبی برای طراحی علامت تجاری خودمان باشد. در ادامه ۴۹ طرح برندهای معروف آنلاین از شرکت‌های آی تی محور معروف را خواهید دید که در سایت‌های اصلی خودِ این شرکت‌ها ارائه شده است. که معمولاً مرسوم است شرکت‌ها صفحه‌ای از سایت خود را به توضیحاتی راجع به برند خود اختصاص دهند.

۱- Twitter

علامت تجاری Twitter

توییتر به عنوان یک سایت شبکۀ اجتماعی و میکروبلاگینگ پیشرو در عرصۀ انتشار محتوای ۱۴۰ کاراکتری است. لوگوی این شرکت دارای یک پرندۀ آبی رنگ است که از ساختارهای رنگی متفاوتی پشتیبانی می‌کند که بیشتر رنگ آبی، سیاه و سفید تشکیل شده است.

۲- Adobe

علامت تجاری Adobe

شرکت ادوب به عنوان یک شرکت نرم افزاری چند ملیتی آمریکایی، به خاطر نرم افزارهای بسیار حرفه‌ای خود جوایز بسیاری را از آن خود کرد. این شرکت از همان ابتدا از علامت تجاری رونمایی کرد که هنوز از آن استفاده می‌کند و محصولات جدید خود را منقش به این علامت می‌کند.

۳- Mozilla

علامت تجاری Mozilla

حتماً می‌دانید موزیلا کیست! شاید در حال خواندن این صفحه با استفاده از یکی از محصولات این شرکت هستید؛ منظورم مرورگر فایرفاکس یا حتی سیستم عامل آن است. آیا می‌دانستید Mozilla در حقیقت نام مستعار Navigator ارتباطات Netscape بود که اتفاقاً اولین مرورگر اینترنتی شرکتی بود؟ همچنین نام یک همکاری مشترک باز متن راه اندازی شده با Navigator بود.

در نهایت این علامت تجاری برای یک محدوده نرم افزار از قبیل مرورگر اینترنتی، سیستم عامل فایرفاکس، Marketplace، Webmaker و Thunderbird مورد استفاده قرار می‌گیرد.

۴- Lonely Planet

علامت تجاری Lonely Planet

این شرکت بدون شک یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های راهنمای گردشگری در جهان است که کسانی که قصد مسافرت به اقصا نقاط جهان را دارند، راهنمایی‌هایی را ارائه می‌دهد. صاحب این سایت یک بیلیونر آمریکایی به نام Brad Kelley می‌باشد که در سال ۲۰۱۳ این سایت را از BBC Worldwide خریداری کرد.

۵- Facebook

علامت تجاری Facebook

فیس‌بوک را که همه با آن آشنایی دارند. برترین سایت شبکۀ اجتماعی در دنیا است که ماموریت خود را اتصال دوستان جدید و قدیمی به هم معرفی کرده است. این سایت همچنین قابلیت تبادل افکار و عقاید را در قالب نوشته، عکس، فیلم و دیگر انواع محتوا را در خود دارد. علامت تجاری فیس بوک هم در عین سادگی از تایپوگرافی و رنگ بندی خاصی استفاده کرده است که باز شاید به ماموریت آن بر گردد که چرا این طرح برای آن انتخاب شده است.

۶- Behance

علامت تجاری Behance

این سایت یک سکوی انتشار خلاقانه‌ای است که کاربرانش می‌توانند طرح‌ها و پروژه‌های خود را روی این سایت بارگذاری کنند. پس از آن کارهای بارگذاری شده به عنوان یک مجموعه برای دیگران قابل نمایش خواهد بود، بنابراین میلیون‌ها نفر دیگر می‌توانند از طرح‌های دیگران ایده گرفته و برای کار خود از آنها استفاده کنند. این سایت دارای ۴ نوع تنوع علامت تجاری در رنگ بندی سیاه و سفید است.

۷- Android

علامت تجاری Android

اندروید به عنوان معروف‌ترین سیستم عامل گوشی تلفن هوشمند توسط گوگل توسعه داده می‌شود. هستۀ این نرم افزار بر پایۀ لینوکس است و منحصراً برای گوشی‌های لمسی توسعه داده می‌شود. اگر برنامۀ کاربردی برای اندروید نوشتید، باید از سبک لوگوی آن شامل روبات اندروید، لوگوی اندروید و گوگل پلی در متن و دیگر قسمت‌های آن استفاده کنید.

۸- Skype

علامت تجاری Skype

حتماً برای شما پیش آمده که به دلیل مکالمات بلند مدتی که در طی مدتی داشتید، صورت حساب بسیار زیادی برای شما آمده است. استفاده از نرم افزارهای پیام رسان مثل اسکایپ این مشکل را تا حد بسیاری رفع می‌کنند. این نرم افزار رایگان است و محصول شرکت مایکروسافت است. اگر به صفحۀ خط مشی علامت تجاری این محصول مراجعه کنید، حتماً اطلاعاتی راجع به نحوۀ استفاده از آن و خصوصیات لوگوی اسکایپ را پیدا خواهید کرد.

۹- Salesforce.com

علامت تجاری Salesforce.com

Salesforce شرکتی محاسبات ابری مستقر در سان فرانسیسکوی کالیفرنیا است. این شرکت در تلاش تجاری سازی برنامه های شبکه‌های اجتماعی به منظور فراگیری کسب درآمد از مدیریت ارتباطات مشتری یا CRP است.

۱۰- Tuts +

علامت تجاری Tuts+

Tuts+ قسمتی از اکوسیستم خلاقانۀ Envato است که ماموریت خود را این طور تعریف کرده است؛ کمک به افراد مختلف برای کسب درآمد آنلاین. این شرکت با تولید محتواهای آموزشی به سبک‌های نوین مثل استفاده از ویدیوهای آموزشی، سعی در تسهیل کردن امر آموزش برای ورود به بازار کار برای افراد علاقه‌مند دارد. حتماً شما هم با آموزش‌های آن تا به حال روبرو شدید. آموزش‌های مرتبط با گرافیک، وب، برنامه نویسی و … هچنین محصولات آماده‌ای که برای عرضه در فروشگاه‌های خود دارد.

۱۱- LinkedIn

علامت تجاری LinkedIn

شبکه‌ای متخصصان که یکدیگر را به هم وصل می‌کند. شما در لینکداین می‌توانید شناسنامۀ خود را به صورت آنلاین برای کارفرماهایی که به دنبال افراد نابغه مثل شما هستند، قرار دهید. تا آنها با شما ارتباط برقرار کرده و به شما پیشنهاد کار دهد. یا حتی برای پروژۀ خود به دنبال کارمند و همکار باشید که بهترین مکان برای این منظور است.

۱۲- Pinterest

علامت تجاری Pinterest

پینترست هم از دیگر سایت‌های شبکه اجتماعی البته از نوع اشتراک گذاری تصویر است. شما می‌توانید تصاویر خود را بارگذاری، دسته بندی و به صورت گالری با دیگران به اشتراک بگذارید و نظر آنها را هم دریافت کنید. البته این تمام ماجرا نیست. شما حتی می‌توانید در صفحۀ خانگی خود محتواهای دیگران را هم که با شما به اشتراک گذاشتند را ببینید.

۱۳- Shopify

علامت تجاری Shopify

این سایت یک سکوی تجاری و چند کاناله و ابری است که اولویت خود را روی کسب و کارهای کوچک و متوسط گذاشته است. صاحبان کسب و کار می‌توانند از این نرم افزار برای طراحی، برپاسازی و مدیریت فروشگاه‌های خود درون کانال‌های فروش چندگانه شامل وب، موبایل، شبکه‌های اجتماعی از قبیل پینترست و فیسبوک استفاده کنند.

۱۴- WordPress

علامت تجاری WordPress

اوه! وردپرس. توضیحات راجع به وردپرس، اهانت به درک شماست! حتماً با وردپرس آشنا هستید. وردپرس یک اسکریپت یا یک نرم افزار تحت وب است که به شما امکان ساخت سایت یا وبلاگ‌های بسیار حرفه‌ای را می‌دهد. لوگو یا علامت تجاری این محصول را هم مد نظر دارید! نه؟ این اسکریپت توسط صدها نفر از سرتاسر جهان توسعه داده می‌شود و رایگان عرصه می‌گردد تا همه بتوانند در وب خودی نشان دهند.

۱۵- Dribbble

علامت تجاری Dribbble

یک اجتماعی متشکل از طراحان وب، طراحان گرافیک، تصویرگران، هنر دوستان آیکون، تایپوگرافرها، طراح‌های لوگو و علامت تجاری و از این قبیل چیزها است. شاید بتوان گفت یک شبکه اجتماعی اختصاصی است.

۱۶- SoundCloud

علامت تجاری SoundCloud

یکی از معروف‌ترین سکوی انتشار موسیقی در جهان است که به کاربران خود دسترسیِ بی‌نظیری را به تولید کنندگان صوت و موسیقی از سرتاسر جهان می‌دهد. به هر کسی این اجازه را می‌دهد که موسیقی یا صوت مورد نظر خود را بیابد و آن را با دیگران به اشتراک بگذارد.

۱۷- Spotify

علامت تجاری Spotify

با Spotify شما هر نوع موسیقی که خواسته باشید در جلوی خود دارید. آن هم نه هر نوع موسیقی. آنهایی که شما می‌خواهید و خواستار آن هستید. این سایت یک ابزار است برای هر کسی که به موسیقی علاقه‌مند است، تا به میلیون‌ها نوع موسیقی دسترسی داشته باشد.

۱۸- Tumblr

علامت تجاری Tumblr

تامبلر هم از دیگر شبکه‌های اجتماعی است که تلفیقی از سرویس میکروبلاگینگ و شبکه اجتماعی است که صاحبش شرکت یاهو است. به وسیلۀ David Karp تاسیس شد. سایتی که در حال حاضر بیش از ۲۰۰ میلیون بلاگ را در خود میزبانی می‌کند.

۱۹- Vimeo

علامت تجاری Vimeo

این سایت هم از دیگر سایت‌های اشتراک گذاری البته از نوع ویدیو است. هر کاربر این سامانه می‌تواند ویدیوهای خود را با دیگران به اشتراک گذاشته و در مواقعی مبادرت به دیدن ویدیوهای دیگران کند. این سایت در November 2004 توسط Jake Lodwick و Zach Klein تاسیس شد.

۲۰- Youtube

علامت تجاری Youtube

هر کسی که به دنبال ویدیوهای ناب می‌گردد، به سراغ یوتیوب خواهد رفت. این سایت محصول شرکت گوگل برای اشتراک گذاری ویدیو البته به روش پیشرفته است. هر نوع کلیپ، فیلم، ویدیوی آموزشی، مستند و هر آنچه به نوع ویدیویی که خواسته باشید در این سایت یافت می‌شود. هر شخص در این سایت یک کانال برای خود دارد که دیگران می‌توانند درون کانال وی مشترک شده تا آخرین ویدیوهای او را از دست ندهند.

۲۱- Blackberry

علامت تجاری Blackberry

بلک بری برای محصولات و سرویس‌های بی‌سیم قابل حمل اش شناخته شده است. شاید شما هم محصولات آن را از نزدیک دیده باشید. از جمله گوشی‌های بلک بری که البته محبوبیت دیگر گوشی‌های حال حاضر را ندارند.

۲۲- Bootstrap

علامت تجاری Bootstrap

اواسط سال ۲۰۱۰ بود که پروژۀ بوت استراپ شروع به کار کرد. پروژه‌ای که طراحی سایت‌ها و صفحات اینترنتی را با رویۀ واکنشگرا محور بسیار ساده‌تر و حرفه‌ای تر از قبل کرد. این طرح الان در حال حاضر توسط شرکت توییتر اداره می‌شود. البته داوطلبان جهانی برای توسۀ آن دارد. در سایت GitHub هم مرکز توسعۀ فعالیت‌های Bootstrap یافت می‌شود.

۲۳- Campaign Monitor

علامت تجاری Campaign Monitor

یک برنامۀ برخط برای امر بازاریابی ایمیلی است. که به صاحبان سایت‌ها و کسب و کارهای این امکان را می‌دهد هر چه سریعتر برای مخاطبان خود ایمیل طراحی و ارسال کنند و حتی نتایج کار خود را تحلیل نمایند.

۲۴- Codepen

علامت تجاری Codepen

افراد در سایت codepen.io خودشان را به عنوان یک تفریح‌گاه جنبۀ طراحی ظاهر صفحات وب تعریف می‌کنند. این سایت یکی از بزرگ‌ترین اجتماعات اینترنتی برای طراحان وبی که با HTML، CSS و JavaScript کار می‌کنند قلمداد می‌شود.

۲۵- Creative Market

علامت تجاری Creative Market

این سایت یک بازار برخط است که یک نفر می‌تواند یک کالای دیحیتالی را برای استفادۀ شخصی یا استفاده در یک پروژۀ تجاری خریداری کند. محصولاتی از قبیل، فونت، قالب، آیکون، نماد، کلیپ‌های هنری، قلم‌های فتوشاپ و چیزهای دیگر.

۲۶- Slack

علامت تجاری Slack

با Slack ارتباطات از این هم ساده‌تر می‌شود. با پیام بازی‌های بلادرنگ، بایگانی کردن پیام‌ها و از این دست سوسول بازی‌ها! به طوری که شما از همه جا بتوانید به پیام‌های خود دسترسیِ کامل داشته باشید.

۲۷- Dropbox

علامت تجاری Dropbox

داشتن Dropbox روی رایانۀ خود، به منزلۀ این است که شما به تمامی اطلاعات پرونده‌های خود در هر کجا که به اینترنت متصل باشید، دسترسی داشته باشید. البته سامانه‌های دیگری هم هستند که این امکان را به کاربران خود می‌دهند. اما مزیت Dropbox این است که عملیات همگام سازی را به صورت خودکار و بدون نیاز به تایید شما انجام می‌دهد. Dropbox روی هر نوع دستگاهی قابلیت ارائه خدمات را دارد. از رایانه‌های رومیزی گرفته تا گوشی‌های قابل حمل هوشمند.

۲۸- Drupal

علامت تجاری Drupal

حتی آنهایی هم که مهارت‌های فنی راه اندازی سایت را هم ندارند، با دروپال به راحتی می‌توانند اولین سایت خود را بدون حتی نوشتن یک خط کد برپا کنند. این نرم افزار یک اسکریپت مدیریت محتوا به حساب می‌آید که با آن می‌توان سایت‌های بسیار حرفه‌ای را راه اندازی نمود.

۲۹- Evernote

علامت تجاری Evernote

EverNote یک نرم افزار قابل استفاده روی انواع سکوها است که امکان برداشتن نکته، بایگانی و همچنین دسته‌بندی کردن آنها را در هر کجایی به شما می‌دهد. این محصول توسط شرکت Evernote نوشته شده که یک شرکت خصوصی است.

۳۰- Fancy

علامت تجاری Fancy

Fancy یک مکان برای به اشتراک گذاری علاقه‌ها و هیجانات خودتان با دیگران به صورت دسته بندی شده است. این چیزها دقیقاً همان هایی نیست که شما برای آنها پولی پرداخت می‌کنید. اما می‌تواند هم باشد.

۳۱- Github

علامت تجاری Github

گیت‌هاب را بیشتر توسعه دهندگان می‌شناسند و یک منبع و مرجع برای میزبانی پروژه‌های بزرگ است. که امکان ردگیری نسخه‌های مختلف توسعۀ یک نرم افزار را به همه می‌دهد. هر پروژۀ برنامه نویسی به صورت عمومی یا خصوصی می‌تواند روی GitHub توسعه داده شود و از مزایای کار گروهی بهره‌مند شود.

۳۲- InVision

علامت تجاری InVision

این سامانه یک سکوی مدیریت پروزه و همچنین سکوی همکاری است که هر تیم خلاق به آن نیاز مبرم دارد. Invision به استارت‌آپ‌ها و همچنین شرکت‌ها اجازه می‌دهد که پلی باشد میان سهام‌داران و سرمایه گذاران با طراحان. که اهداف آن شرکت یا گروه را عملیاتی کند.

۳۳- Kickstarter

علامت تجاری Kickstarter

ماموریت این سرویس به این صورت تعریف شده است که ایده‌ها و پروژه‌های خلاق را به واقعیت تبدیل کند. همانطور که از نامش بر می‌آید.

۳۴- KiSSmetrics

علامت تجاری KiSSmetrics

یک بستۀ تجزیه و تحلیل وب است که می‌تواند برای هر کسی مهم و مفید فایده باشد.

۳۵- Mailchimp

علامت تجاری Mailchimp

برای بازاریابی ایمیلی به راحتی و رایگان (البته تا سر حد آستانه‌ای که تعریف شده است) می‌تواند از MailChimp استفاده کنید. یک ابزار بسیار کاربردی برای ساخت، ارسال و همچنین تجزیه و تحلیل ایمیل‌هایی که به مشتریان خود ارسال می‌کنید.

۳۶- PayPal

علامت تجاری PayPal

یک سکوی پرداخت جهانی بدون اینکه شماره کارت یا شماره حساب طرف مقابل را داشته باشید. به راحتی حتی با نشانی حساب ایمیل یک کاربر می‌توان پول به حساب یک شخص واریز کرد. و جالب‌تر از همه اینکه با بیش از ۱۰۰ نوع واحد پول در سرتاسر جهان کار می‌کند.

۳۷- Reddit

علامت تجاری Reddit

یک شبکه اجتماعی از نوع سرگرمی است که کاربرانی که عضو این سامانه هستند می‌توانند محتوا ارسال کرده و اخبار روز را هم دریافت کنند.

۳۸- Foursquare

علامت تجاری Foursquare

یک شبکۀ اجتماعی دیگر که با گوشی‌های هوشمندی مثل iphone وBlackBerry و Android قابلیت کار کردن را دارد. کاربران می‌توانند نرم افزار کاربردی آن را دریافت کرده و با نصب کردن آن روی گوشی خود با دیگران ارتباط برقرار نمایند.

۳۹- DeviantArt

علامت تجاری DeviantArt

هیچ شکی وجود ندارد که DeviantArt یک شبکه اجتماعی معروف برای هنرمندان و همچنین علاقه مندان به هنر است. این شبکه به هنرمندان و هنردوستان اجازه می‌دهد که به یکدیگر متصل شوند و تبادل نظر کنند.

۴۰- Disqus

علامت تجاری Disqus

یک سکوی اجتماعات شبکه‌ای است که توسط هزاران سایت در سرتاسر اینترنت استفاده می‌شود. حتماً نماد این سامانه را در انتهای صفحات بیشتر سایت‌های اینترنتی دیدید. یک سایت می‌تواند قابلیت دیدگاه گذاریِ DisQus را درون سایت خود بگذارد.

۴۱- AirBnB

علامت تجاری AirBnB

یکی از اجتماعات برخط دیگر است که به افراد در پیدا کردن خانه کمک می‌کند. این اجتماع بیشتر برای کسانی که همیشه در سفر هستند به کار خواهد آمد. یک کتاب جامع برای اقامت برای چند ساعت تا حتی چند سال.

۴۲- Twitch

علامت تجاری Twitch

یکی از اجتماعات مجازی دیگر البته برای بازی خورها است. آنهایی که به بازی ویدیویی علاقه دارند می‌توانند با دیگر هم نوعان خود در تماس باشند و نظرات آنها را هم دریافت کنند. بیش از ۱۰۰ میلیون عضو دارد و محلی مناسب برای کسانی است که بازی‌های ویدیویی هم تولید می‌کنند.

۴۳- Uber

علامت تجاری Uber

شرکت Uber یکی از شرکت‌های شبکۀ حمل و نقل بین المللی آمریکایی است که نرم افزار کاربردی موبایل Uber را توسعه می‌دهد. با این برنامۀ کاربردی مشتری‌ها می‌توانند درخواست راننده یا دیگر خدمات این شرکت را بدهند.

۴۴- Myspace

علامت تجاری Myspace

یک سایت شبکه اجتماعی دیگر که به کاربران خود این امکان را می‌دهد تا بتوانند صفحات وب خود را برای تعامل با دیگر کاربران بسازند. کاربرها می‌توانند وبلاگ خود را داشته باشند، ویدیوها و تصاویر خود را بارگذاری کنند و صفحۀ نمایه یا شناسنامۀ خود را برای نمایش به دیگر کاربران بسازند. شاید این فقط قسمتی از امکانات این شبکۀ اجتماعی باشد.

۴۵- Dailymotion

علامت تجاری Dailymotion

یک سایت اشتراک گذاری ویدیوی فرانسوی است که کاربران نه تنها می‌توانند در این سایت به تماشای ویدیو بپردازند، بلکه قادر به بارگذاری و اشتراک ویدیوهای خود نیز هستند. هیچ محدودیتی این سامانه ندارد و یکی از بزرگترین سکوهای انتشار ویدیو در جهان محسوب می‌شود.

۴۶- Yelp

علامت تجاری Yelp

Yelp یک موهبت بزرگی است که اینترنت تا به حال به خود دیده است. امروزه منتشر کردن و آگاه شدن از اطلاعات حساس راجع به کیفیت سرویس‌های تجاری قطعاً مثل یک تیکه کیک است! وقتی این سامانه برای بررسی و به اشتراک گذاری کسب و کارها پا وسط میان می‌گذارد، آن وقت است که کاربران به سمت این سامانه جذب می‌شوند.

۴۷- Google Plus

علامت تجاری Google Plus

Google Plus یکی از پر استفاده‌ترین شبکه‌های اجتماعی است که توسط شرکت گوگل راه اندازی شد. البته به گفتۀ متخصصین این سامانه نتوانست به مانند دیگر شبکه‌های اجتماعی جای خود را در میان کاربران اینترنت باز کند. اما به دلیل مزیت‌های سئویی که این شبکه دارد، خیلی‌ها را ترغیب کرده که در این شبکه اجتماعی فعالیت خود را ادامه دهند.

۴۸- Windows Phone

علامت تجاری Windows Phone

ویندوز فون جزء خانوادۀ سیستم عامل‌های گوشی تلفن همراه است که توسط شرکت مایکروسافت توسعه داده می‌شود.

۴۹- Instagram

علامت تجاری Instagram

شبکۀ اجتماعی گوشی محور بر پایۀ اشتراک گذاری عکس و ویدیو است که خیلی از افراد از آن استقبال کردند. به کاربران این امکان را می‌دهد که در هر کجایی که هستند با گوشی خود عکس یا فیلم گرفته و آن را روی اینستاگرام برای دوستان آشنا و غریبۀ خود منتشر کنند. این تمام ماجرا نیست. حتی با شبکه‌های اجتماعی دیگر مثل فیسبوک و توییتر هم مراوده دارد. یعنی شما می‌توانید محتوای خود را روی آنها هم منتشر کنید.

۵۰- Webnology

علامت تجاری Webnology.ir

یعنی درسته که ۴۹ تا برند از شرکت‌های مختلف دنیا رو اینجا معرفی کنیم، اما برند محبوب وبنولوژی رو خدمت شما و دیگر عزیزان معرفی نکنیم!؟ این سایت در سال ۱۳۹۰ برای تولید محتوای با ارزش برای کسانی که قصد یادگیری طراحی سایت را دارند، پا به عرصۀ وجود گذاشت. خیلی‌ها تا به الان آموزش طراحی سایت رو با وبنولوژی شروع کردند و این راه را ادامه دادند. شما هم می‌توانید یک طراح سایت قابلی برای خود شوید. حداقلش این است که سایت خودتان را همین امروز بسازید.

این بود از طرح برندهای معروف آنلاین که می‌توانستید از آنها و حتی خود طرح‌شان ایده بگیرید.

  1. سلام. مطالب خیلی خوبی بود خوشحالم با سایتتون آشنا شدم دوستتون دارم و آرزوی موفقیتو پیشرفت دارم.

    • سلام؛ خوشحالیم که از مطالب آموزشی این سایت خوشتون اومد. در آینده با مباحث آموزشی جدید در خدمت همۀ شما هستیم.

دیدگاه تان را ارسال کنید.

لطفاً از درج نظرات خارج از موضوع این صفحه خودداری کنید!