هاست لینوکس پرسرعت سی پنل

تغییر پیوند یکتای وردپرس بدون خطای ۴۰۴ با Change Permalink Helper

یک پیوند یکتای عالی برای وردپرس به بهینه شدن آن برای موتور های جست و جو بسیار کمک می کند. اما چه کار باید کرد اگر تا به حال درباره این موضوع چیزی نمی دانستید و الان می خواهید این تغییر را در پیوند یکتای وردپرس ایجاد کنید؟ شاید با خودتان بگویید که مستقیماً به بخش تنظیمات پیوند یکتای وردپرس رفته و از آنجا پیوند یکتا را تغییر می دهم! ولی باید به این موضوع هم اشاره کرد که با این کار مشکلاتی برای شما بوجود می آید، اعم از، از دسترس خارج شدن نوشته های شما با آدرس قدیمی، که در کل خطای ۴۰۴ را ایجاد می کند. در این نوشته به تغییر پیوند یکتای وردپرس بدون خطای ۴۰۴ با افزونه Change Permalink Helper اشاره می کنم.

با تغییر پیوند یکتا تمامی آدرس های نوشته های شما تغییر کرده و چون آدرس قدیمی آنها در موتور جستوجو فهرست شده است، و همچنین دیگران با این آدرس شما را لینک کرده اند، خطای ۴۰۴ برای شما ایجاد می شود. این بدین معنی است که، صفحه مورد نظر با آن آدرس یافت نمی شود.

در کل اتفاقاتی که با عوض کردن پیوند یکتای وردپرس برای شما می افتد به قرار زیر است:

  • همه نوشته های سایت به آدرس جدید منتقل می شوند.
  • پیوند های قدیمی نوشته ها خطای ۴۰۴ را بر می گردانند.
  • بازدید کنندگانی که از موتور جست و جو وارد سایت شما می شوند، به مطلب مورد نظر خود نمی رسند و با صفحه “پیدا نشد” مواجه می شوند.
  • موتور جست و جو مانند گوگل از شما متنقر می شود، چون از خطای ۴۰۴ بَدَش می آید.
  • شما پیوند های برگشتی خود را که سایت های دیگر به شما داده اند را از دست می دهید.

زمانی که بدون یک تدبیر اصولی پیوند یکتای خود را تغییر می دهید، بازدید شما به شدت افت می کند و از این تغییر در بازدیدکنندگان سایت متحیر می شوید.

راه کاری پس از تغییر پیوند یکتای وردپرس اصولی است که انجام دهید و گوگل خودش هم این پیشنهاد را به شما داده است، این است که آدرس های قدیمی را به آدرس جدید دوباره آدرسدهی کنید که به این عمل Redirect می گویند.

کارهای زیادی را می توان برای ریدایرکت کردن آدرس های قدیم به جدید انجام داد. یکی از این راه ها استفاده از افزونه است. یکی از این افزونه ها Dean’s Permalinks Migration Plugin است که برای خیلی از وبمستر های عزیر کار نمی کند و شما را با مشکلاتی مواجه می سازد. ولی در این مطلب می خواهم برای شما افزونه Change Permalink Helper را معرفی کنم که کار با آن به اندازه نصب آن ساده است.

برای نصب این افزونه می توانید از صفحه جست و جوی افزونه های قسمت پیشخوان خود وردپرس اقدام به جست و جوی آن کنید و بروی دکمه نصب کلیک کنید تا به سرعت بروی سایت شما نصب شود. حال اگر می خواهید، پیوند یکتای وردپرس خود را تغییر دهید. این تمام کاری بود که باید انجام می دادید. یعنی این افزونه هیچ صفحه ای برای تنظیمات ندارد و با نصب آن عمل ریدایرکت آدرس های قدیم به جدید انجام می شود و ضرراتی که در ابتدا گفته شد، و در نهایت کاهش شدید بازدید سایت، متوجه شما نخواهد شد.

برای دانلود این افزونه از پیوند روبرو استفاده کنید: دانلود Change Permalink Helper

توجه داشته باشید که حتماً جوانب کار را در نظر بگیرید و پس از مطمئن شدن از ساختار پیوند یکتا آن را تغییر دهید و از تغییر پیوند یکتای وردپرس خود بدون خطای ۴۰۴ با افزونه Change Permalink Helper نهایت لذت را ببرید. 🙂

  1. سلام

    من افزونه change-permalink-helper رو نصب کردم اما لینک ها رو بر نمی گردونه و کار نمی کنه

    تنیمات هم که نداره ؟

    چکار کنم ؟ 😥

    • این افزونه صفحه تنظیمات خاصی نداره، فقط باید اون رو نصبش کنید. ممکنه بروی بعضی سرورها کار نکنه!

  2. سلام
    واسه منم کار نکرد
    لطف کنيد يه روش جديد بگيد.ممنون

  3. سوال از کارشناسان محترم
    سایت قبلی من به زبان html نوشته شده و حالا سیستم جدید سایت آماده شده که php هست و لینکها همه تغییر خواهد کرد حالا میخاهم منتقل کنم به سیستم جدید با توجه به اینکه سایت قبلی html هست نحوه ریدایرکت درست چگونه هست تا در گوگل ارزش و رتبه صفحات قدیمی به جدید منتقل بشه و ورودی هام از بین نره بیش از 5000 ورودی هم اکنون از گوگل دارم با سایت قبلی..

    • ببینید، برای این که رتبه و بازدیدهای سایت قبلی رو از دست ندید، باید نشونی‌های قبلی به سایت جدید یک به یک Redirect بشوند. برای اینکار شما یک سایت html دارید و میخاید اون رو روی یک پلتفرم پویای php منتشر کنید. برای این منظور باید یک ساختار قانونمند داشته باشید که نشونی‌های قدیمی به جدید ریدایرکت بشن. این کار رو با کدنویسی PHP میشه انجام داد و برای Redirect کردن هم می‌تونید از .htaccess استفاده کنید.

  4. محمد لطیفی

    کار نمیکنه جناب 😳

  5. سلام
    کار نکرد

  6. ابوالفضل طهماسبی

    تشکر خیلی عالی بود

  7. اینشالا خدا مرده هاتو بیامرزه . واسه سایت من کار کرد . فقط لینکایی رو که وجود ندارن و کلا پست پاک شده رو ۴۰۴ میاره که اونم میتونین با کد انتقال ریدایرکت کنین روی صفحه اصلی .

    ادمین دمت گرم . 😀 😀 😀

  8. واسه من که اصلا کار نمیکنه . من به ساختر دلخواه
    %Postname%
    تغییر دادم ولی رو هر لینکی کلیک میکنم میاد صفحه اصلی .

    • ممکنه افزونه دیگه به روز نشده باشه و با نسخه های جدید وردپرس مشکل داشته باشه! به این نکته هم باید برای هر افزونه دقت داشته باشید.

  9. با عرض سلام
    من دارای یک سایت ورد پرس هستم الان تمام نوشته هامو تغیر دادم و لینک های آنها که بر اساس دسته بندی و نام نوشته بود رو تغیر دادم برام مهم نیست بازدید های قبلی سایت مو از دست بدم فقط آیا گوگل این نوشته ها قبلی که ایندکس شده با نوشته های جدید عوض میکنه یا ن الان که تو گوگل سایتم سرچ میکنم هیچکدام از نوشته هامو بالا نمیاره جز سایت اصلی لطفا راهنمای کنید؟

    • سلام؛ خب طبیعیه که گوگل الان نوشته های شما رو بالا نیاره! لینک ها رو تغییر دادید و باید حتی شده چند ماه صبر کنید تا مجدد ایندکس بشن. مگر اینکه همه رو به محض تغییر پیوند یکتای سایت با روشی که گفته شده ارجاع بدید به نشانی های جدید.

دیدگاه تان را ارسال کنید.

لطفاً از درج نظرات خارج از موضوع این صفحه خودداری کنید!