هاست لینوکس پرسرعت سی پنل

تنظیمات همگانی وردپرس

در بخشی از پیشخوان وردپرس، مکانی وجود دارد که تنظیمات همگانی وردپرس از آنجا قابل پیگیری است. تنظیماتی مانند عنوان، توضیحات و نشانی سایت، نشانی ایمیل و ساختار زمان و تاریخ در این بخش قرار دارد که باید در اولین فرصت پس از نصب آنها را تنظیم کنید. محل دقیق تنظیمات همگانی وردپرس، در زیر بخش تنظیمات قرار دارد که شما باید بروی همگانی کلیک کنید. در ادامه راجع به تک تک گزینه ها توضیحات لازم داده خواهد شد.

در صفحه تنظیمات همگانی وردپرس، گزینه های مختلفی برای تنظیمات سایت وجود دارد. در تصویر زیر شمایل این صفحه را مشاهده می کنید:

صفحه تنظیمات همگانی وردپرس

تنظیمات همگانی وردپرس

اولین گزینه مربوط به عنوان سایت است. شما باید یک عنوان مناسب و مرتبط برای سایت خود انتخاب کنید. این عنوان نباید خیلی بلند باشد و کلمه کلیدی سایت را دربر داشته باشد. اگر سایت شما در یک زمینه خاص و محدود فعالیت می کند، این مورد را به بهترین نحو می توانید تنظیم کنید. از نام های بی ربط و مستعار هم استفاده نکنید. این عنوان در بیشتر قالب ها پس از عنوان مطلب در تمامی صفحات قابل نمایش است و به نوعی در برچسب Title تمامی صفحات قرار می گیرد که برای موتور جست و جو جزء بسیار مهم صفحه است. پس در انتخاب آن نهایت دقت را بکنید و از تغییر دادن آن هم پرهیز کنید، چون تمامی صفحات شما دچار تغییر می شوند.

معرفی کوتاه سایت، دومین گزینه در صفحه تنظیمات همگانی وردپرس است. در بیشتر قالب ها این مورد در زیر عنوان سایت به نمایش در می آید. بهتر است یک معرفی کوتاه و جامع از سایت خود ارائه دهید و از کلمات کلیدی به درستی استفاده کنید.

نشانی وردپرس همان مکانی است که پرونده های وردپرس در آنجا بروی فضای میزبانی سایت شما قرار گرفته است. این آدرس با http:// شروع می شود و معمولاً با نشانی سایت یکی است.

نشانی سایت به همان آدرسی گفته می شود که کاربران برای دیدن سایت شما باید آدرس را در مرورگر وارد کنند. در بیشتر اوقات این گزینه با نشانی وردپرس یکی است، ولی در مواقعی که می خواهید نشانی سایتتان از شاخه ای که وردپرس در آنجا قرار دارد جدا باشد از این بخش باید استفاده کنید.

نشانی ایمیل برای در ارتباط بودن سایت با شما استفاده می شود. اگر یک رایانامه ای دارید که همیشه آن را بررسی می کنید، بهتر است از آن استفاده کنید تا اگر وردپرس خواست با شما در ارتباط باشد سریعتر به این مقصود برسد.

اگر گزینه نام نویسی را تیک بزنید، هر کسی می توانید در سایت شما نام نویسی کرده و ثبت نام کند. حال اینکه کاربری که ثبت نام می کند دارای چه سمتی باشد، باید از بخش نقش پیش فرض کاربر تازه یک گزینه را انتخاب کنید. معمولاً مشترک انتخاب خوبی است و دقت کنید که اگر در این قسمت به عنوان مثال ویراشگر را انتخاب کنید، فرد ثبت نام شده می تواند به مطالب سایت شما دسترسی یابد و آنها را ویرایش کند.

در بخش زمان محلی شما بایستی منطقه زمانی خود را انتخاب کنید، اگر در ایران هستید می توانید تهران را انتخاب کنید. این گزینه همراه با ساختار تاریخ و زمان و روز آغازین هفته برای ارسال و نمایش تاریخ نوشته ها و موارد مرتبط کاربرد دارد. هر چند اگر از وردپرس فارسی استفاده می کنید افزونه wp-jalali بروی وردپرس شما نصب است این موارد بازنویسی می شوند یعنی نادیده گرفته می شوند. چون تنظیمات دقیق تر زمان و تاریخ فارسی در بخش وردپرس فارسی مربوط به افزونه wp-jalali انجام می شود.

پس از این که مقدار هر کدام از تنظیمات این صفحه را انتخاب کردید، باید بروی دکمه ذخیره تغییرات کلیک کنید و به شما پیغام ذخیره شدن تغییرات نشان داده شود.

  1. سلام خسته نباشید
    من وقتی میخوام آدرس سایتم رو از شاخه وردپرس جدا کنم قالب سایتم بهم میریزه چیکار کنم ؟؟؟ 🙁 🙁
    لطفا راهنمایی کینید. 😥 😥 😥 😥

  2. بسیار عالی
    ممنون از شما
    🙂

  3. سلام خسته نباشید
    من هرچی عنوان سایت رو از همگانی تغییر میدم، هیچ تغییری در تایتل صفحه اول داده نمیشه..!
    ممنون میشم راهنماییم کنید.

    • تنظیمات سایت می تونه به واسطۀ قالبی که شما روی سایت خود تون نصب کردید بازنویسی بشه. به تنظیمات قالب و حتی تنظیمات افزونه ها هم مراجعه کنید. برخی از مواقع افزونه های seo هم عنوان صفحات سایت شما رو تغییر میدن.

دیدگاه تان را ارسال کنید.

لطفاً از درج نظرات خارج از موضوع این صفحه خودداری کنید!