هاست لینوکس پرسرعت سی پنل

نحوه انتخاب موضوع تخصصی سایت

انتخاب موضوع تخصصی برای سایت شاید یکی از مهمترین دغدغه های افرادی است که می خواهند برای خود یک سایت با موضوع مورد علاقه برپا کنند. ولی نمی دانند که باید از کجا شروع کنند و چه نکاتی را برای انتخاب موضوع تخصصی در نظر بگیرند. در این نوشته به چند مبحث که باید در هنگام انتخاب موضوع مد نظر قرار دهید را با توضیحاتی که فکر کنم به دردتان بخورد، اشاره شده است. البته عوامل زیادی در این انتخاب دخیل هستند که بیشتر آنها به خودتان بستگی دارد، و برخی دیگر به بازار.

گام اصلی انتخاب موضوع تخصصی سایت، کشف نیازی است که افراد به دنبال آن می گردند. یعنی شما باید با نیاز کاربران آشنا باشید، و هرچه آشنایی شما عمیق تر باشد موضوعی که انتخاب می کنید پخته تر است و بهتر می توانید در آن زمینه به فعالیت مشغول شوید. البته این بدین معنی نیست که دنبال فرصت هایی باشید که دیگران تا به حال انجام نداده اند، بلکه باید به دنبال فرصت هایی باشید که جا برای بازاریابی و کسب درآمد دارند. امکان دارد قبل از شما افراد بسیاری در آن موضوع فعال هستند، ولی شما می توانید با متفاوت کردن کار خود و رفع نواقص بازار خود را در بین رقبا موفق تر کنید.

بنابراین با توجه به گفته ها، موارد زیر را می توانید در انتخاب موضوع تخصصی سایت در نظر بگیرد:

فراوانی تنوع کلمات کلیدی

ما دوست داریم سایتی داشته باشیم که در یک موضوع زبانزد باشد و این کار می تواند با گوگل به انجام برسد. برای این مقصود باید فرصت های کلمات کلیدی هم در آن موضوع گنجانده شده باشد و بتوان بروی آنها مانور داد. در این صورت است که می توان مطالبی در یک وسعت قابل قبول از کلمات کلیدی و جذابیت در یک موضوع خاص نوشت و بازدید جذب کرد.

خیلی از اوقات موضوعات مشابه ولی بی ربط وجود دارد که به عنوان موضوع تخصصی سایت چندان مناسب نیست و به چندین معنی می توان به آنها اشاره کرد، که به همین دلیل ورودی های نامربوط زیادی جذب سایت می شوند. این نوع موضوعات هم چندان برای کار کردن بروی آنها مناسب نیستند مگر این که ایده خاصی برای بکارگیری آنها داشته باشید.

جای پیشرفت در موضوع تخصصی سایت

موضوعی که انتخاب می کنید باید فرصت پیشرفت داشته باشد. طوری که بتوان خدمتی را ارائه کرد که از رقبا جلو بزنید. به همین دلیل قبل از انتخاب یک موضوع مناسب بهتر است به سایت های رقیب نگاهی بیندازید و ببینید آیا می توانید امکاناتی فراتر از آنها را محیا سازید؟

برای این کار اگر ابزارهایی را تهیه کنید که کاربران رو به سوی شما آورند و تفاوتی بین شما و رقیبانتان قائل شوند، بسیار موفق خواهید بود. حتی پیشرفت شما نباید حتماً در یک چارچوب خاص باشد و نوآوری کمک شایانی به شما خواهد کرد.

در این بین به فرصت های SEO ی آن بازار هم نگاهی بیندازید. اگر جای کار و پیشرفت داشت و رقیب کمی در آن میان بود می توانید کار خود را بهتر شروع کنید و آن را توسعه دهید. دقت کنید موضوعات تخصصی که رقابت شدیدی دارند، موفقیت در آنها بسیار سخت است و شما باید تدابیر ویژه ای را بیاندیشید. و خلاصه جای پیشرفت برای موضوع تخصصی سایت خود را فراموش نکنید.

شیوه های درآمد زایی خوب

این موضوع مهمی است که از سایت تخصصی که ایجاد کرده اید بتوانید درآمد داشته باشید. از اینرو این به شیوه هایی که در برنامه درآمد زایی خود مشخص کرده اید بر می گردد، که چگونه و با چه روش هایی می خواهید کسب درآمد کنید. اگر قصد بازاریابی محصولات دیگران را دارید، اگر خود محصول برای فروش دارد، اگر خدمات مجازی ارائه می دهید و کلاً برنامه ای برای کسب درآمد دارید، موضوع سایت شما باید کاملاً مرتبط با نوع خدمات شما باشد و پشتوانه خوبی برای کسب درآمد شما تلقی گردد.

برنامه های پشتیبانی

خیلی از اوقات بنا به دلایلی موضوعی که برای سایت انتخاب می کنید با شکست روبرو می شود و دیگر امکان ادامه کار نیست. شما برای اینجا هم باید برای خود و سایت خود برنامه داشته باشید. مثلاً دامنه ای را انتخاب نکنید که بسیار خاص باشد و امکان تغییر مسیر با آن وجود نداشته باشید. خیلی از مواقع می تواید خط مشی و موضوع خود را کمی تغییر داده و بازار جدیدی را امتحان کنید.

حتی باید به فروش آن هم فکر کنید و در نظر بگیرید که اگر خواستید سایت را بفروشید آیا این موضوع و بازار آن برای دیگران قابل توجه است یا خیر! یا آیا دیگران برای آن موضوع و دادن تبلیغات پول خرج می کنند؟ که با تعیین یک موضوع تخصصی مناسب حتماً به این اهداف خواهید رسید.

علاقه داشتن به موضوع

اگر در مورد موضوعی سایت راه اندازی کرده اید که علاقه ای به آن ندارید و صرف کسب درآمد و تقلید از دیگران این کار را انجام دادید، باید گفت که پیشرفت و موفقیت شما در این زمینه بسیار بعید است. اگر نوشتن در آن زمینه جزء علاقه مندی های شما باشد و نوشتن مطلب خود برای شما لذت بخش باشد، ایجاست که موفقیت شما نزدیکتر می شود.

البته باید علاقه را با فرصت های دیگر در نظر گرفت. به عنوان مثال شاید شما به موضوع شستن سینک ظرفشویی با مسواک علاقه داشته باشید، ولی آیا می توان برای این موضوع بازدید جذب کرد، و در صورت بازدید بالا می توان به هدف رسید!

اخلاقی

مبحث دیگری که در انتخاب موضوع تخصصی سایت باید در نظر داشته باشید این است که آیا موضوع انتخابی شما اخلاقی است؟ شاید وارد شدن به آن موضوع چندان قابل قبول نباشد، حتی اگر فرصت های درآمد زایی خوبی را نصیب شما کند.

برداشتی از سایت mattsmarketingblog.com

  1. ممنون خيلي استفاده كردم اما اگه براتون ممكنه چند تا موضوع برام ارسال كنين.

  2. سلام ممنون میشم چند تا موضوع خوب برا سایت بهم معرفی کنید پروژه درسیم طراحی سایت هس نمیدونم چی انتخاب کنم اگه لطف کنید تا اخر این هفته ممنون میشم ی دنیا

    • سلام، آخه اینکه من برای شما موضوع انتخاب کنم، مشکل‌تون حل نمیشه! شما باید یک موضوعی رو انتخاب کنید که با علاقه‌ای که به اون دارید هم مشکل پروژه‌تون حل بشه، و هم اینکه در آینده احتمال درآمد از اون هم وجود داشته باشه. این همه موضوع…

  3. اگه میشه چندتا موضوع بذارید. من درس طراحی وب دارم واسه اون باید بسازم 😳
    استاد ما هر سایتی رو قبول نمیکنه. باید ایده داشته باشه

  4. مطالبتون خیلی مفید بود .مرسی بابت وقتتون. 😎

  5. سلام من پروژه ام طراحی وب سایت اماموضوعی ب ذهنم نمیرسه

    • سلام؛ موضوعی رو انتخاب کنید که به اون علاقه دارید و فکر می‌کنید می‌تونید توش فعالیت کنید و محتوا تولید کنید. کمی گشت و گذار توی اینترنت و جستجو در اون برای دیدن سایت‌ها خودش می‌تونه الهام بخش باشه… موفق باشی

    • میشه ازتون خواهش کنم یه چنتا موضوع برام بنویسین .خواهشا فرقی هم نمیکنه هر چی که باشه لطفا ۲ هفته دیگه بیشتر وقت ندارم.

  6. سلام من یه موضوع خوب واسون میخوام لطفا کمکم کنید

  7. چ جالب … انگاری طراح وبهای خانوم همشون در پیدا کردن موضوع کمک لازم دارن !!!

    ادمین جان … موضوع دونه ای چند میخری ؟ … زیاد دارمااآ … به همشووو میرسه 🙂

  8. سلام خواهشا موضوعی رو بگین ک خیلی متفاوت باشه لطفا راهنمایی کنین

  9. سلام من یه سوال دارم، سایتی که طراحی میکنیم حتما باید چیزی برای فروش داشته باشه تا بتونیم کسب درامد کنیم؟ یا طراحی سایت به تنهایی خودش میتونه درامدی داشته باشه؟

    در ادامه منظور اینه که اگه من سایتی طراحی کنم که مطالبی برای فروش نداشته باشه و صرفا بقیه وارد سایت بشن مطالب رو بخونن و برن، میتونم از این طریق کسب درامد کنم؟ یا حتما باید بحث فروش باشه؟

    • سلام؛ مدیران سایت‌ها معمولاً از ترافیک سایت‌شون می‌تونند به روش های مختلفی درآمد داشته باشند. یکی از این روش‌ها فروش محصول هست. یکی دیگه می‌تونه گرفتن و نمایش تبلیغ روی سایت باشه.
      به هر حال اگه یک سایت پر بازدید توی هر موضوعی داشته باشید، معمولاً قادرید از اون از روش های مختلف و حتی ابداعی کسب درآمد کنید.

دیدگاه تان را ارسال کنید.

لطفاً از درج نظرات خارج از موضوع این صفحه خودداری کنید!