هاست لینوکس پرسرعت سی پنل

سرور مجازی ارزان بخرم یا نخرم!

از دغدغه‌های افرادی که تازه می‌خواهند وارد دنیای VPS شوند، قیمت سرور مجازی است. افراد معمولاً به دنبال سرور مجازی ارزان قیمت هستند. اما به دلیل نداشتن اطلاعات معمولاً بعدها دچار مشکل می‌شوند که با توجه به نکاتی که بنده در این مقاله خدمت شما عرض خواهم کرد، به شما پیشنهاد می‌کنم قبل از تصمیم برای خرید سرور مجازی ارزان، حتماً بررسی‌های لازم را انجام دهید.

سرور مجازی ارزان بخرم یا نخرم

سرور مجازی ارزان بخرم یا نخرم

قبل از هر چیز حتماً باید بدانید که سرور مجازی چیست که در این باره مقاله‌های بسیاری در وبنولوژی نوشته شده است. سرورهای مجازی به صورت نرم افزاری مجازی سازی می‌شوند که این کار را نرم افزارهای مجازی ساز مختلفی می‌کنند. هر کدام از این نرم افزارهای مجازی ساز، دارای خصوصیاتی هستند که باعث می‌شود سرور مجازی که می‌سازند دارای منابع اختصاصی باشد یا نباشد.

حتماً شده گاهی اوقات با پیشنهادهایی برای خرید VPS یا سرور مجازی روبرو شدید که به دلیل قیمت پایین وسوسه شدید یکی بخرید. این نوع وسوسه معمولاً برای کسانی رخ می‌دهد که می‌خواهند اولین VPS خود را خریداری کنند. در غیر این صورت اگر مدتی باشد که راجع به سرور مجازی مطالعه کرده باشید، حتماً می‌دانید که سرورهای ارزان قیمت معمولاً دارای مشکلاتی هستند.

اگر یک حساب و کتاب سر انگشتی بکنید که ببینید آیا برای فروشندۀ VPS صرف دارد که یک سرور مجازی ۲ گیگ RAM را ماهیانه ۱۵ یا بعضاً ۱۰ هزار تومان بفروشد، در خواهید یافت که حتماً یک کاسه‌ای زیر نیم کاسه هست!! چون با توجه به قیمت یک سرور اختصاصی کامل، اصلاً صرف نمی‌کند بدون OverSell فروشنده بخواهند تعداد متعارفی را روی آن سرور میزبانی کند. در اینجا است که معمولاً از مجازی سازی استفاده می‌کند که امکان تغییرات در منابع را برای مشتریان بدهد. حتی در خیلی از مواقع مجازی سازهای درِپیتی هم هستند که هستۀ اختصاصی برای سیستم عامل ارائه نمی‌دهند که در این حالت کاربر در کار کردن با بسیاری از نرم افزارها روی سرور مجازی، دچار مشکل خواهد شد.

گاهی اوقات فروشندۀ VPS فقط برای ماه اول تخفیف خوبی در نظر می‌گیرد که در بیشتر مواقع نشان می‌دهد سرور داری مجازی ساز و همچنین منابع خوبی است که برای فروشنده صرف نمی‌کند برای چند ماه متوالی چنین تخفیفی را ارائه دهد.

به هر حال توجه به نوع مجازی ساز نصب شده روی سرور برای تحویل VPS به شما، نشان می‌دهد که آیا می‌توان به آن VPS اعتماد کرد یا خیر. به عنوان مثال فروشندگان VPS از مجازی ساز OpenVZ بسیار راضی هستند. چرا که با توجه به اختصاصی نبودن هستۀ هر کدام از سیستم عامل‌های سرور مجازی، سرعت بسیار بالایی دارد و امکان دستکاری در منابع را هم به فروشنده می‌دهد. در ضمن این مجازی ساز هم رایگان است.

پس اگر برای کارهای آزمایشی و همچنین آموزشی می‌خواهید یک سرور مجازی ارزان قیمت را تهیه کنید، مشکلی نیست. اما به شما پیشنهاد می‌کنم برای راه اندازی سایت‌ها و سرویس‌های مهم به سراغ VPS ارزان قیمت نروید. چرا که در مرحله‌ای از کار حتماً با مشکلاتی مواجه خواهید شد. حتی یک سرور آموزشیِ ارزان قیمت هم کار آموزش شما را به تاخیر خواهد انداخت! در آموزش‌های بعدی راجع به اینکه کدام مجازی ساز سرور مجازی با منابع اختصاصی تحویل می‌دهد و کدامیک نه، توضیحات بیشتری را خواهم داد.

دیدگاه تان را ارسال کنید.

لطفاً از درج نظرات خارج از موضوع این صفحه خودداری کنید!