هاست لینوکس پرسرعت سی پنل

منظور از منابع سرور چیست؟

یک اصطلاح تخصصی در مبحث سرور به نام منابع سرور وجود دارد، که لازم است توضیحاتی راجع به آن عرض کنم. منابع معمولاً به دو دستۀ نرم افزاری و سخت افزاری تقسیم می‌شوند. اما وقتی سخن از منابع سرور به میان می‌آید، بیشتر منظور منابع سخت افزاری است. یعنی یک رایانه از چه مقدار حافظۀ سخت و حافظۀ اصلی و از چه قدرت پردازنده‌ای برخوردار است. این معنی و مفهوم کلی اصطلاح منابع سرور است.

منظور از منابع سرور چیست

منابع سرور

زمانی که قصد خرید یک سرور، اعم از سرور مجازی یا سرور اختصاصی را دارید، باید به این مهم توجه داشته باشید که منابع سرور مورد نظر به چه میزان است. اول باید هدف خود را از خرید آن سرور مشخص کنید و سپس مبادرت به خرید سرور با منابع مشخص کنید.

منابع سرور مشخص کنندۀ قدرت آن هستند. مثلاً هر چقدر پردازندۀ سرور از قدرت بالاتری برخوردار باشد، سرور از منابع قدرتمند‌تری بهره می‌برد. عمده‌ترین منابع سرور که در خرید یک سرور تاثیرگذار هستند، از قرار زیر است:

  • CPU یا پردازندۀ اصلی سرور که قدرتش با واحد مگاهرتز سنجیده می‌شود.
  • RAM یا حافظۀ اصلی سرور که هر چقدر تعداد و بازدید سایت‌های شما روی سرور بیشتر باشد، به میزان RAM بیشتری نیاز خواهید داشت.
  • HDD یا حافظۀ سخت (هارد) است که جایگاهی برای ذخیره سازی تقریباً دائمی داده‌های شماست. منظور از دائمی این است که اگر سرور خاموش شود، اطلاعات روی حافظۀ سخت از بین نخواهد رفت.
  • سرعت اتصال به شبکه هم از دیگر منابع سخت افزاری سرور محسوب می‌شود.
  • میزان ترافیک سرور از دیگر منابع سرور به حساب می‌آید که سایت‌هایی با بازدید بالاتر به ترافیک بیشتری نیاز دارند. سرورهای خارج از کشور معمولاً مشکلی از این نظر ندارند.

معمولاً برای خرید یک سرور یا VPS دست شما باز است که بسته به بودجه‌ای که دارید، سروری با منابع دلخواه را انتخاب کنید. البته همیشه باید به نوع استفادۀ خود از سرور هم نگاه کنید تا با مشکلی مواجه نشوید. البته در بیشتر مواقع پس از خرید سرور، امکان ارتقاء منابع سرور برای شما وجود دارد.

دیدگاه تان را ارسال کنید.

لطفاً از درج نظرات خارج از موضوع این صفحه خودداری کنید!