هاست لینوکس پرسرعت سی پنل

فهرست در وردپرس چیست؟

حتماً کلمه فهرست در وردپرس برای شما مبهم است. برای همین هم هست که به دنبال معنی این واژه هستید. اما اگر معادل انگلیسی آن را بدانید، حتماً درک خواهید کرد که فهرست چیست! فهرست معادل فارسی همان Menu یا منو است. در طراحی سایت منو به مجموعه‌ای از پیوندها در صفحه‌ی وب گفته می‌شود که کاربر را به بخش‌های دیگر هدایت می‌کنند. در اصل همان فهرست راهنمایی هستند که در قسمت ناوبری سایت ایفای نقش می‌کنند. در وردپرس شما می‌توانید کنترل کاملی روی این فهرست‌ها داشته باشید.

در پیشخوان وردپرس، همان قسمتی که شما می‌توانید سایت خود را مدیریت کنید، بخشی هم به نام فهرست‌ها در زیربخش نمایش وجود دارد. اگر عیناً عملکرد آن را ندیده باشید، احتمالاً نمی‌دانید که این بخش چه کارکردی دارد. ولی اگر به عکس زیر نگاهی بیاندازید و با توجه به توضیحاتی که در بند اول ارائه شد، خواهید دید که فهرست همان منو است که به مدد وردپرس فارسی این معادل به خوبی برای منو انتخاب شده است. پس سعی کنید شما هم به تلاش فرهنگستان وردپرس فارسی احترام بگذارید.

فهرست در وردپرس چیست

فهرست در وردپرس چیست؟

به عبارتی دیگر، فهرست مجموعه‌ای از پیوندها (Links) است که شاید بتوان آنها را در یک جعبه قرار داد و نامی هم برای آن گذاشت. در وردپرس شما کنترل کاملی روی فهرست دارید و می‌توانید حتی سلسله مراتب برای پیوندهای آن تعیین کنید.

اینکه چه نوع پیوندهایی را شما می‌خواهید در یک فهرست قرار دهید، کاملاً دست شماست. از برگه‌ها گرفته تا حتی مطالب، پیوندها، دسته‌ها، برچسب‌ها و … همگی امکان گنجانده شده در یک فهرست را دارند. فراموش نکنید که فهرست‌ها فقط پیوندی به موارد مذکور هستند که با چینش و ظاهری خاص کنار همدیگر قرار گرفتند.

اما برای استفاده از فهرست‌های وردپرس، قالب سایت شما باید از این قابلیت پشتیبانی نماید. علاوه بر آن، اینکه این فهرست‌ها در کجای ظاهر سایت شما قرار گیرند، دقیقاً طراح قالب آن را تعیین کرده است. در هنگام کدنویسی قالب وردپرس، باید تعیین گردد که آیا این قالب از فهرست‌ها پشتیبانی می‌کند یا خیر. به علاوه، در کجای قالب باید این فهرست‌ها آشکار شوند و گرافیک و شکل و شمایل آنها به چه صورتی باشد.

معمولاً شما با ساخت یک فهرست می‌توانید آن را در زیر یا بالای سربرگ سایت بگذارید. ولی اگر در هر صورت جایی به صورت پیش‌فرض برای قرار دادن فهرست در قالب وجود نداشت، می‌توانید از نوار کناری یا ابزارک‌های سایت برای جاگذاری فهرست‌های وردپرس استفاده کنید. یعنی شما از بخش فهرست‌ها، فهرستی را می‌سازید. حال از بخش ابزارک‌ها آن فهرست را در مکانی از سایت قرار می‌دهید. در مورد جزئیات کار در مقالات دیگر بیشتر خواهید خواند.

فهرست‌ها قابلیت چینش و تورفتگی را هم دارند. یعنی اگر خواسته باشید ترتیب آنها را تغییر دهید و یا یکی را زیرمجموعه‌ی دیگری قرار دهید، این کار به راحتی گرفتن و کشیدن (Drag & Drop) امکان‌پذیر است.

با این توضیحات حالا فکر کنم که بدانید فهرست در وردپرس به چه معناست و چه کاری را برای شما انجام می‌دهد. ولی اگر باز هم متوجه این موضوع نشدید، در مقالات دیگر به صورت عملی با فهرست‌ها کار خواهیم کرد تا به راحتی بتوانید آنها را مدیریت کنید و یک یا چند فهرست ناوبری خوب و زیبا برای سایت یا وبلاگ خود بسازید.

  1. درود برشما
    دست رنجه کرده و نوشته بالا را به دیدگان خوانندگان رساندید
    سپاس
    برای نو آموزان ((وردپرس))نوشته گنگ است
    کلی گویی است
    و نویسنده،خود را جای نوآموز نگذاشته تا هر جز را زیبا شیر فهم کند.

دیدگاه تان را ارسال کنید.

لطفاً از درج نظرات خارج از موضوع این صفحه خودداری کنید!