هاست لینوکس پرسرعت سی پنل

مشخصات سند در Notepad++

هر سندی که در رایانه با یک برنامه خاص ساخته می شود دارای یک سری مشخصات است. به عنوان مثال اندازه آن یکی از مشخصات آن است. مشخصات سند در Notepad++ همگی در یک پنجره جمع شده است که می توانید آن را از فهرست View فراخوانی کنید. در این پنجره مشخصات سند از قبیل مسیر، اندازه، تاریخ اصلاح، تعداد کلمات، تعداد خطوط و … درج شده است. نام این پنجره Summary به معنای خلاصه اطلاعات سند است.

برای باز کردن پنجره Summary باید از فهرست View نوار بالای نرم افزار، دستور Summary را انتخاب کنید. با این کار پنجره مربوطه باز می شود. یک راه دیگر برای این کار، دوبار کلیک بروی اطلاعات طول و تعداد خطوط در نوار وضعیت پایین برنامه Notepad++ است. این بخش یک قسمت از نوار وضعیت است که در شکل زیر آن را مشاهده می کنید.

باز کردن پنجره مشخصات سند در Notepad++ از طریق نوار وضعیت

باز کردن پنجره مشخصات سند در Notepad++ از طریق نوار وضعیت

از هر روشی که برای باز کردن پنجره مشخصات سند استفاده کنید، پنجره ای همانند تصویر زیر برایتان باز می شود:

پنچره مشخصات سند در Notepad++

پنچره مشخصات سند در Notepad++

حالا تک تک خطوط را برای شما توضیح می دهم. اولین خط مربوط به مسیر سند بروی هارد رایانه شماست، که در تصویر بالا نشان دهنده درایو C است. گزینه Created تاریخ و ساعت ساخت سند را نشان می دهد. Modified تاریخ و ساعت ویرایش سند را نشان می دهد که اگر سند را همان لحظه ساخته باشید، با مورد قبلی یکی است. File Length حجم سند را با واحد کیلوبایت نشان می دهد.

گزینه Characters حروف سند را بدون احتساب فضاهای خالی اعلام می کند. Words و Line هم به ترتیب تعداد کلمات و خطوط سند را به شما نشان می دهد. Current document length نشان دهنده حجم سند جاری و اگر قبل از باز کردن این پنجره قسمتی از متن را انتخاب کرده باشید، گزینه آخری به شما مشخصات همان قسمت انتخابی را نشان می دهد، که شامل تعداد حروف انتخابی و حجم همان مقدار حروف است.

در انتها هم برای بستن این پنجره بروی OK کلیک کنید. این توضیحاتی درباره پنجره مشخصات سند در برنامه ویرایشگر کد Notepad++ بود.

  1. با سلام و تشکر از مطلبتون.
    به این موضوع هم نیاز داشتم خصوصا اینکه تعداد حروف در متن رو به راحتی متوجه بشم.

دیدگاه تان را ارسال کنید.

لطفاً از درج نظرات خارج از موضوع این صفحه خودداری کنید!