زمانی که مشتری سفارشی را ثبت میکند و صورت حساب مربوط به آن را پرداخت مینماید، محصول برای وی آمادهٔ بهره برداری خواهد بود. از این مرحله به بعد، شما به عنوان مدیر سایت با رفتن به سربرگ Products/Services صفحهٔ اختصاصی همان مشتری، میتوانید کنترل کاملی روی محصول وی داشته باشید. آموزش WHMCS امروز ما مربوط به این جزء از سامانهٔ فروش و حسابداری WHMCS است. به عنوان یک فروشندهٔ حرفهای، میبایستی بتوانید به درستی از این قابلیت استفاده کرده و در مواقع مورد نیاز اصلاحیههای لازم را روی محصول یا محصولات مشتری اعمال نمایید.
برای رفتن به صفحهٔ مدیریت محصولات مشتری، جاهای مختلفی از سامانه پیوندهایی برای این کار وجود دارد. مثلاً در بخش Orders یا از طریق بخش پشتیبانی یا همان تیکتها، این پیوندها کاملاً واضح هستند. اما روش متعارف رفتن به این صفحه، از بخش مدیریت مشتریان است. وارد صفحهٔ Clients شده و روی شناسهٔ یک مشتری کلیک میکنیم. سپس در صفحهای که باز میشود روی سربرگ Products/Services کلیک میکنیم. اگر مشتری محصولی هر چند فعال نشده داشته باشد، اینجا نمایش داده میشود.
برخی از کارهایی که میتوان روی سرویسهای مشتری از طریق این صفحه انجام داد، عبارتند از:
- تغییر نوع سرویس
- تغییر وضعیت محصول به فعال، مسدود، ختم شده و …
- مشاهدهٔ صورت حسابها و سفارش مربوط به محصول
- اصلاح دورهٔ زمانی شروع و ختم محصول
- تغییر دورهٔ زمانی پرداخت صورت حساب محصول
- تغییر نام کاربری و رمز عبور محصول
- تغییر دامنهٔ سرویس
- اعمال کد تخفیف روی سرویس
- مشاهده و مدیریت محصولات جانبی سرویس
- ارسال پیام (ایمیل) مرتبط با همین سرویس
- افزودن یادداشت به محصول مشتری
- و …
البته باید به یاد داشت که متناسب با نوع محصولی که مشتری خریداری کرده است، ممکن است گزینههایی در این صفحه کم و زیاد وجود داشته باشد، که کاملاً وابستهٔ به محصول است. مثلاً برای هاست اشتراکی دستوراتی برای تغییر بستهٔ میزبانی وجود دارد که برای سرور اختصاصی یا سرور مجازی موجود نیست. به هر حال بعد از کمی کار کردن با این بخش از WHMCS کاملاً تسلط کافی را روی آن کسب خواهید کرد.
زمانی که محصولی به سایت اضافه میگردد، مشخصات سرویس توسط خود WHMCS پر میشود. تنها گاهی از اوقات ممکن است نیاز باشد تا با ورود به این صفحه، اصلاحیههایی را روی محصول اعمال کنیم. مثلا زمانی که مشتری درخواست تغییر دامنهٔ هاست را داده باشد. جالب اینجاس که حتی اگر مشتری درخواست ارتقاء یا تنزیل سرویسش را هم بدهد، WHMCS این کار را خودش به صورت خودکار برعهده میگیرد و نیازی نیست ما در این شرایط کاری انجام دهیم.
حالا زمان آن فرا رسیده که با دیدن فیلم آموزشی این قسمت، دانش لازم را برای مدیریت محصولات مشتریان WHMCS به طور کامل کسب نمایید. برای تبدیل شدن به یک استاد کامل WHMCS بستهٔ آموزشی جامع ما را از دست ندهید.
۰ دیدگاه