هاست لینوکس پرسرعت سی پنل

تجزیه و تحلیل سایت با hypestat.com

شاخص‌های بسیاری برای اندازه‌گیری میزان پیشرفت و کیفیت یک سایت وجود دارند. از جملۀ این شاخص‌ها اعداد و ارقامی هستند که سرویس‌های معروف اینترنتی مثل گوگل و الکسا برای رتبه بندی و همچنین دسته بندی سایت‌های اینترنتی ارائه می‌کنند. اما اینکه سرویسی وجود داشته باشد که تمامی این شاخص‌ها را یک جا جمع کند و ارائه دهد، یک دید جامعی را می‌تواند به مدیر سایت یا بازدید کنندگان آن بدهد. امروز می‌خواهم شما را با سایت hypestat.com آشنا کنم که کلی اطلاعات راجع به سایت شما ارائه خواهد داد.

تجزیه و تحلیل سایت با HypeStat.com

تجزیه و تحلیل سایت با HypeStat.com

با وارد شدن به صفحۀ اصلی این سایت به نشانی hypestat.com می‌توانید در جعبۀ بالای این صفحه نشانی اینترنتی سایت خود را وارد کرده و روی دکمۀ مقابل آن کلیک کنید. سایت به شما اطلاع می‌دهد که ممکن است تا مدت زمان ۶۰ ثانیه تجزیه و تحلیل به طول بیانجامد. باید این مدت را صبر کنید و از بارگذاری مجدد صفحه خودداری کنید.

پس از اینکه سایت کار خود را تمام کرد، در بالای صفحه خلاصه‌ای از کیفیت سایت مذکور را می‌بینید. در تصویر بالا شما نتایج مربوط به سایت Bloging.ir را می‌بینید که تعداد بازدید کننده‌های یکتا و همچنین نمایش صفحات و شاخص‌های دیگری مثل قیمت سایت و درآمد روزانۀ آن از طریق تبلیغات را به شما نشان می‌دهد. حتی می‌توانید بفهمید سرورهای این سایت در کدام کشور قرار دارند و آی پی سرور سایت چیست. همانطور که گفتم این سایت یک تجزیه و تحلیل کاملی از وضعیت سایت شما یا دیگر سایت‌ها را به شما بر می‌گرداند. همین اطلاعات را هم در ادامه به صورت دسته بندی شما تکرار می‌کند.

دقت کنید که اگر اطلاعاتی که دربارۀ سایت شما نشان می‌دهد، چندان به روز نیست، شما باید روی دکمۀ Update Now از قسمت بالای نوار سمت راست کلیک کنید، تا این اطلاعات به روز شود. به این نکته هم دقت داشته باشید.

در قسمت How many visitors does bloging.ir get? تعداد بازدیدها را که معمولاً از سایت Alexa.com گرفته است را نشان می‌دهد. رتبه، تعداد پیوندهای برگشتی جزء این موارد است.

میزان درآمد این سایت را در قسمت How much bloging.ir can earn? نشان داده که باید در مورد این گزینه توضیحاتی را خدمت شما عرض کنم. اولاً این شاخص بیشتر برای سایت‌های جهانی صدق می‌کند. سایت‌های ایرانی شاید خیلی کمتر از میزان عددی که در اینجا نمایش داده شده، درآمد داشته باشند. در اصل کسب درآمد از سایت‌های ایرانی بسیار پایین و کار سختی است. البته اگر سایت ایرانی هم دارای بازدید هزار نفری در روز باشد می‌تواند روی درآمد خود هم حساب باز کند.

در قسمت Search Engine Report شما گزارش‌های مربوط به موتورهای جستجوی معروف از قبیل گوگل، یاهو و بینگ را مشاهده می‌کنید. این که رتبۀ سایت در گوگل چه قدر است و تعداد کل پیوندهای برگشتی از این موتورهای جستجو چقدر است، همگی در این قسمت نمایش داده شده است.

یک سری اطلاعات هم از سایت semrush.com گرفته شده که در بخشی با همین نام به نمایش گذاشته شده است. بخش بعدی Social media reputation است که مربوط به فعالیت سایت درون شبکه‌های اجتماعی است. هر چقدر فعالیت این سایت در شبکه‌های اجتماعی بیشتر باشد، تعدادپیوندهایی که از آن سایت در آنها وجود دارد بیشتر است. برای افزایش بازدید و محبوبیت سابت، یک وبمستر باید روی شبکه‌های اجتماعی هم کار کند. در غیر این صورت شاید تنها دریافت بازدید به صورت Organic Search مکفی نباشد.

در قسمت Where is bloging.ir hosted? همین صفحه هم شما محل فیزیکی قرار گیری سایت در نقشۀ جهانی را می‌بینید که از نقشۀ گوگل کمک گرفته است. اطلاعات دیگر مثل IP سرور و ISP و محل قرارگیری سرور هم در این بخش نمایش داده شده.

در ادامۀ صفحه مخصوصاً در قسمت Page Speed شما شاخص‌هایی راجع به سرعت و کیفیت پرونده‌های تشکیل دهندۀ سایت را می‌بینید. این اطلاعات می‌تواند دید خوبی نسبت به نوع کدنویسیِ سایت شما بدهد. اگر کدهایی از نوع جاوا اسکریپت و یا Css مسدود شده باشند، در اینجا نشان داده خواهند شد و باید سعی کنید نسبت به رفع آنها اقدام نمایید.

حتی از قسمت Optimize images به شما پیشنهادهایی را برای کم حجم کردن عکس‌ها می‌دهد که می‌تواند در افزایش سرعت سایت شما تاثیرگذار باشد. در بخش‌های Minify شما می‌توانید ببینید که آیا پرونده‌های CSS و JavaScript یا حتی HTML های سایت شما فشرده سازی شدند یا خیر.

در قسمت‌های انتهایی صفحه بخش Http Header کد هدر http را به شما نشان می‌دهد که می‌توانید اطلاعاتی از قبیل انواع ارجاع و یا نوع وب‌سرور را ببینید. قسمت DNS Lookup یک پرس و جویی از دامنۀ شما و رکوردهای آن انجام می‌دهد و آن را در این قسمت نشان می‌دهد. و بخش Whois Lookup اطلاعات کاملی از صاحب دامنه را نمایش می‌دهد.

می‌بینید که تجزیه و تحلیلی که سایت hypestat.com به ما ارائه می‌دهد از هر جهت کامل است و هر نوع عیبی که می‌تواند در سایت ما وجود داشته باشد را می‌تواند به ما گوشزد کند. شما هم همینک می‌توانید این تجزیه و تحلیل را روی سایت خود انجام دهید. فراموش نکنید که اگر سایت شما روی هاست اشتراکی باشد، تنظیمات برخی ازاین موارد مثل تنظیمات وب سرور از دست شما خارج است. این بود از توضیحات کامل راجع به تجزیه و تحلیل سایت با hypestat.com .

دیدگاه تان را ارسال کنید.

لطفاً از درج نظرات خارج از موضوع این صفحه خودداری کنید!