هاست لینوکس پرسرعت سی پنل

تعیین رتبه سایت با webstatsdomain.org

یکی از سرویس‌های خوب برای بازبینی سایت، سرویس webstatsdomain.org می‌باشد. این سایت با دارا بودن شاخص‌های فراوان برای ارزیابی سایت، این امکان را می‌دهد که در نهایت با جمع آوری اطلاعاتی از سایت‌های معروف مثل الکسا و یا حتی گوگل، اقدام به رتبه دهی به سایت مد نظر ما کند. شما هم می‌توانید از این سایت برای ارزیابی سایت خود استفاده کنید و حتی جایگاه آن را در بین رقبای خود دریابید.

پس برای تعیین رتبه سایت با webstatsdomain.org کافی است به این نشانی رفته و در صفحه‌ای که برای شما باز می‌شود، نشانی اینترنتی سایت خود را وارد کنید. البته این سایت شامل ابزارهای دیگری هم هست که شما را به بازدید از این ابزارها هم تشویق می‌کنم. همۀ این ابزارها در زمان خودش قابل استفاده است. از همان صفحۀ اول این سامانه می‌توانید فهرست این ابزارها را ببینید.

پس از اینکه این سامانه نشانی یک سایت اینترنتی را دریافت کرد، نتایج را به مانند تصویر زیر به شما نشان خواهد داد. برای دیدن تصویر در اندازۀ اصلی، روی آن کلیک کنید.

تعیین رتبه سایت با webstatsdomain.org

تعیین رتبه سایت با webstatsdomain.org

تصویر بالا قسمت اصلی صفحۀ نتیجۀ بررسی سایت است. این صفحه یک فهرست بلند والا از اطلاعات رتبه بندی است. توضیحات مختصر این قسمت را خدمت شما شرح می‌دهم.

در بالاترین قسمت شما نشانی سایت و همچنین توضیحاتی که در برچسب meta توضیحات وارد کردید را به شما نشان می‌دهد. این توضیح در صفحۀ نتایج موتور جستجو هم نمایش داده می‌شود. یک پیش‌نمایشی هم از سایت در سمت چپ می‌بینید. این نشان می‌دهد که همینک سایت برای همه قابل دسترس است. وقتی عبارت UP به شما نشان داده می‌شود، تاییدیه‌ای بر این موضوع است.

توضیحات متنی، البته به زبان انگیسی در وسط این بخش می‌بینید که رتبۀ الکسا و گوگل و همچنین تخمین قیمت سایت و اینکه بیشترین بازدید کنندگان سایت از کدام کشور هستند، همگی در بین این توضیحات وجود دارند. یک شاخص با عنوان Popularity در زیر توضیحات متنی با یک نوار آبی رنگ موجود است که این همان شاخص محبوبیت سایت شما است این همان رتبه الکسای سایت شما در بین تقریباً ۳۰ میلیون دامنۀ اینترنتی است.

در جلوی عبارت SAFETY هم امن بودن یا نبودن سایت شما را نشان می‌دهد که برای تعیین این شاخص هم از سایت‌های مختلفی مثل Google Safebrowsing و Avg Antivirus و SiteAdvisor و … استفاده کرده است. اطلاعات اضافی آن را در ادامۀ صفحه می‌توانید شاهد باشید.

سیگنال‌هایی که این سامانه از شبکه‌های اجتماعی در مورد سایت مورد بررسی دریافت کرده است را در روبروی عبارت Social Signals می‌بینید. این عدد همان میزان فعالیت سایت در شبکه‌های اجتماعی است که هر چقدر بیشتر باشد نشان از خوب بودن آن می‌دهد.

LEGIT هم نشان می‌دهد که آیا سایت شما قانونی و مشروع هست یا خیر. این کار را هم با استفاده از شاخصی مثل دریافت درخواست حذف این سایت از نتایج موتور جستجو از گوگل، بررسی می‌کند. می‌دانیم که گوگل دارای امکانی است که به کاربران اینترنتی اجازه می‌دهد، آنها بتوانند درخواست حذف یک سایت از صفحۀ نتایج جستجو را برای گوگل ارسال کنند. اگر تا به حال کسی این کار را برای سایت شما انجام نداده باشید، نشان از این است که سایت شما قانونی و مشروع است که تا به حال کسی چنین درخواستی را نداده است.

در نهایت هم رتبۀ سایت خود را به صورت ستاره‌ای در قسمت Rating، که در تصویر در سمت چپ پایین قرار گرفته است، می‌بینید. مثلاً برای وبنولوژی مقدار ۳ از ۵ را نشان می‌دهد. که این عدد در آینده‌ای نزدیک حتماً افزایش خواهد داشت. D:

پیوندهایی هم در پایین همین بخش برای رفتن به دیگر قسمت‌های این صفحه وجود دارد که با کلیک کردن روی آنها بدون بارگذاری مجدد صفحه، به همان قسمت از صفحه ارجاع داده خواهید شد. که اطلاعات اضافی هر کدام از بخش‌هایی که در بالا توضیح دادم را به شما نشان می‌دهد.

پیشنهاد می‌کنم حداقل یک بار تعیین رتبه سایت با webstatsdomain.org را انجام دهید و نتیجۀ را بررسی نمایید. این بررسی‌ها معمولاً به رفع مشکلات سایت ختم می‌شوند.

دیدگاه تان را ارسال کنید.

لطفاً از درج نظرات خارج از موضوع این صفحه خودداری کنید!