هاست لینوکس پرسرعت سی پنل

تنظیمات نوشتن وردپرس

پس از بخش تنظیمات همگانی وردپرس، حال وقت آن است که به تنظیمات نوشتن وردپرس بپردازیم. همانطور که از نام آن بر می‌آید، در این صفحه باید تنظیمات مربوط به نوشتن و منتشر کردن نوشته قرار داشته باشد. بنابراین از فهرست سمت راست پیشخوان وردپرس روی این گزینه از زیربخش تنظیمات کلیک کنید تا صفحه‌ای با گزینه‌هایی مثل تصویر زیر برای شما بارگذاری گردد.

صفحۀ تنظیمات نوشتن وردپرس

صفحۀ تنظیمات نوشتن وردپرس

این صفحه به 4 بخش کلی تقسیم شده است که؛

  1. قسمت اول مربوط به تنظیمات کلی نوشتن است.
  2. بخش دوم هم به نام مخابره کنید را در نوشته‌های قبلی به یاد دارید.
  3. بخش سوم فرستادن با نامه برای ارسال نوشته به سایت با استفاده از نشانی ایمیل است.
  4. و بخش چهارم هم به نام آگاهی‌دهنده‌های به روز شدن سایت، نشانی سرورهای پینگ را باید وارد کنید که زمانی که سایت شما به روز شد، پینگی برای بازبینی سایت شما ارسال شود.

قسمت تنظیمات عمومی

حالا وقت آن است که به هر قسمت به صورت جزئی‌تر بپردازیم. در بالاترین قسمت به نام ساختار، شما دو گزینه می‌بینید که اگر اولی، یعنی “تبدیل خندانک‌ها …” را فعال کنید، در نوشته‌ها و نظرات شکلک‌هایی که با استفاده از حروف و نمادهای انگلیسی رسم می‌شوند، به صورت خودکار به یک تصویر گرافیکی تبدیل می‌شوند. این عمل می‌تواند برای شما و سایت‌تان مفید باشد. به همین دلیل احتمالاً به صورت پیش‌فرض برای شما فعال است.

گزینۀ دیگر “وردپرس باید XHTML تو در توی نادرست را خودکار درست کند” می‌باشد که اگر فعال باشد، زمانی که در حالت کدنویسی (متن) صفحۀ انتشار مطلب قرار داشته باشید، اگر جایی در نوشتن کدهای html اشتباه کنید و به اصطلاح آنها را تو در تو بنویسید، وردپرس به صورت خودکار این اشتباهات را اصلاح خواهد کرد. اگر در حالت کدنویسی برای نوشتن و انتشار مطلب استفاده می‌کنید، شاید فعال کردن این گزینه مناسب شرایط شما باشد.

فهرست کشویی “دسته‌ی پیش‌فرض نوشته‌ها” را می‌توانید روی یک دسته نوشته قرار دهید که می‌خواهید از هم اول که وارد صفحۀ انتشار مطلب می‌شوید، همان مورد به حالت انتخاب درآمده باشد.

اگر قالب شما از ساختارهای مختلف برای انتشار نوشته پشتیبانی می‌کند، از قسمت “ساختار پیش فرض نوشته” می‌توانید ساختار اولیه و پیش‌فرض را هنگامی که صفحۀ انتشار نوشته را باز می‌کنید، انتخاب نماید.

مخابره کنید

به نظر می‌رسد که در بخش آموزشی ابزارهای وردپرس با این بخش به صورت کامل آشنا شدید. ولی به طور کلی یک بار دیگر به کارکرد این قسمت اشاره می‌کنم. اگر اشاره‌گر موس را روی دکمۀ “مخابره کنید” ببرید و با گرفتن و کشیدن موس آن را به بخش نمایه‌های مرورگر یا همان Bookmark بیاندازید، پس از اینکه روی این دکمه در نوار نمایه‌ها کلیک کردید، پنجره‌ای از وردپرس برای شما باز می‌شود که فوراً می‌توانید اقدام به نوشتن و انتشار مقاله راجع به موضوعی که در همان صفحه هستید کنید.

مثلاً همین الان درون یکی از صفحات وبلاگی هستید که در مورد فناوری لیزر نوشته است. حالا شما می‌خواهید راجع به همان مقاله با دادن پیوند به آن در سایت خود بنویسید. می‌توانید از ابزار مخابره کنید وردپرس به این شیوه‌ای که گفته شده استفاده کنید.

فرستادن با نامه

یکی از ویژگی‌های بسیار خوب دیگر وردپرس، این است که شما با استفاده از یک نشانی رایانامه که با استفاده از پنل میزبانی خود ساختید، می‌توانید مبادرت به انتشار نوشته کنید. پس در اولین مرحله باید به پنل هاست یا میزبان خود مراجعه کنید (مثل Cpanel) و از آنجا مبادرت به ساخت یک حساب ایمیل کنید. بهتر است نشانی که می‌سازید مخفی باشد. در همین صفحۀ تنظیمات نوشتن، چند عدد رشته به شما می‌دهد که به صورت تصادفی تولید شدند. شما می‌توانید از این رشته‌ها برای ساخت ایمیل استفاده کنید که فقط خودتان از آن خبر داشته باشید. چرا که اگر عمومی شود، هر کس که به این نشانی ایمیل ارسال کند، در سایت شما منتشر خواهد شد.

حالا در قسمت فرستادن با نامه، اطلاعات ایمیل را یکی یکی وارد کنید. اطلاعاتی مثل سرویس‌دهندۀ ایمیل، شناسۀ ورد و رمز همان ایمیلی که ساختید. در انتها دسته‌ی پش‌فرض برای  فرستادن با ایمیل را انتخاب کرده و صفحه را ذخیره نمایید. حالا از این به بعد هر زمان که به این ایمیل نامه‌ای را ارسال کنید، آن متن درون سایت شما منتشر می‌شود. جالب است، نه؟

آگاهی‌دهنده‌های به‌روز شدن سایت

در بخش آخر که یک جعبۀ درج متن وجود دارد، شما می‌توانید نشانی سرویس‌ دهنده‌های به‌روزرسانی وبلاگ‌ها را وارد کنید، یکی به عنوان پیش‌فرض وجود دارد که همان باعث می‌شود وردپرس به سرویس دهندۀ pingomatic پینگ ارسال نوشته‌های جدید را ارسال کند. این سرویس دهنده هم به موتورهای جستجو انتشار نوشتۀ جدید را در سایت شما اطلاع می‌دهد. بنابراین، به نظر می‌رسد همین مورد کافی است و نیازی نیست نشانی سرور دیگری را وارد کنید. ولی اگر فکر می‌کنید مورد دیگری مد نظر شماست، می‌توانید نشانی اینترنتی آن را در این بخش با وارد کردن یک Enter بنویسید.

به این ترتیب شما با تنظیمات بخش نوشتن وردپرس به صورت تقریباً کامل آشنا شدید. در نوشته‌های دیگر با دیگر بخش‌های تنظیمات وردپرس همراه آموزش طراحی سایت همراه باشید.

  1. خیلی عالی بود ممنون.

  2. مفید بود ممنون

  3. سلام. من وردپرس رو نصب کردم. اما نه قسمت “ساختار” در ابتدای صفحه رو دارم . نه گزینه مخابره کنید رو.
    راهنمایی میفرمایید؟

    • با سلام؛ توی نسخه های جدید ممکنه با عناوین مختلف وجود داشته باشه یا حذف شده باشه.

      • ممنون از پاسخگویی
        با عنوان دیگه ای پیدا نکردم.
        در قسمت ابزارهای در دسترس هم وجود نداره
        اگه حذف شده باشه چطور از این قابلیت استفاده میشه کرد؟

        • توی وردپرس شبکه این قابلیت ها وجود نداره.
          اما توی وردپرس تک کاربره یا تک سایته وجود داره.
          یعنی اگر خودتون وردپرس رو برای سایت خودتون نصب کرده باشید، باید این مواردی که گفتید باشه.

دیدگاه تان را ارسال کنید.

لطفاً از درج نظرات خارج از موضوع این صفحه خودداری کنید!