هاست لینوکس پرسرعت سی پنل

ذخیره و باز کردن فرم در Web form Builder

پس از اینکه فرم خود را ساختید، حالا یا از صفر یا با استفاده از قالب‌های آماده‌ای که خود نرم افزار در اختیار شما قرارا داده است، در اولین فرصت بهتر است که کار خود را به صورت یک پرونده روی حافظه‌ی سخت (Hard) رایانه ذخیره کنید. بدین ترتیب اگر به هر دلیلی رایانه‌ی شما خاموش شد، یا اینکه نرم افزار دچار مشکل شد، کار شما از بین نخواهد رفت. اهمیت این موضوع را زمانی درک خواهید کرد که فرصتی را روی یک کار گذاشته باشید، و در عرض چند ثانیه کار خود را از دست بدهید!

علاوه بر ذخیره کرده پرونده‌ی کاری، باید بتوانید پرونده‌ای که قبلاً در جایی از حافظه ذخیره کردید را در Web form Builder مجدداً بارگذاری کنید که روی آن کار نمایید. به این موارد در این آموزش پرداخته خواهد شد.

ذخیره کردن فرم در Web form Builder

ذخیره کردن کار به این معنی است که شما اعمالی که انجام می‌دهید را درون یک پرونده (فایل) ذخیره کرده تا در مواقعی دیگر به آنها دسترسی داشته باشید. این کار با انتشار و خروجی گرفتن از فرم تفاوت دارد که در مورد آن در مقالات دیگر کامل توضیح داده خواهد شد.

برای این منظور کافی است که از منوی File روی دستور Save کلیک کنید. یک راه میانبر این است که روی نماد Save از نوار ابزارهای موجود در بالای نرم افزار کلیک کنید که عکس آن چیزی شبیه به یک فلاپی است. اگر کارتان را از قبل ذخیره نکرده باشید، برای شما پنجره‌ای باز خواهد شد که خواهید توانست با نامگذاری کار خود، آن را در مکانی از حافظه‌ی سخت ذخیره نمایید.

پنجره Save as در Web form Builder

پنجره Save as در Web form Builder

مکانی از رایانه‌ی خود را با نوار سمت چپ انتخاب کنید، در جعبه‌ی File name نام سند را برگزینید و سپس روی Save کلیک کنید. خواهید دید که پرونده‌ای با پسوند fb ساخته خواهد شد. همانطور که گفته شد، این پرونده فرمی نیست که قرار است از آن استفاده کنید. شما فقط با این کار یک پشتیان از کارهایی که تا به الان انجام دادید گرفتید.

حالا از این به بعد، با هر تغییری که از فرم خود دادید، بهتر است که یک بار دیگر روی دکمه‌ی Save کلیک کرده تا کار را روی همان پرونده‌ی قبلی ذخیره نمایید.

اگر خواسته باشید پرونده‌ای از فرم را در مکانی دیگر ذخیره نمایید، باید از منوی File از دستور Save as استفاده کنید. با این کار برای ذخیره کردن کار، به پرونده‌ی قبلی کاری نخواهد داشت و روی یک پرونده جدید کار شما ذخیره خواهد شد.

باز کردن فرم در Web form Builder

حالا شما با ذخیره کردن آشنا شدید. ولی اگر خواسته باشید پرونده‌ای از کارتان را که قبلاً ذخیره کردید، حال آن را در نرم افزار باز کنید، باید چه کار کنید؟ جواب بسیار ساده است. باید از دستور Open (به معنای باز کردن) استفاده نمایید.

این دستور هم از منوی File و هم از نوار ابزارهای موجود قابل فراخوانی است. در این حالت هم یک پنجره با نام Open برای شما باز خواهد شد که مسیر پرونده با پسوند fb را باید تعیین نمایید و روی Open کلیک نمایید.

بدین صورت که همیشه از کارهایی که انجام می‌دهید یک نسخه پشتیبان تهیه می‌کنید، هیچ گاه دچار پشیمانی نخواهید شد. با مقالات دیگر آموزش Web form Builder همراه باشید.

دیدگاه تان را ارسال کنید.

لطفاً از درج نظرات خارج از موضوع این صفحه خودداری کنید!