هاست لینوکس پرسرعت سی پنل

راه های جمع آوری اطلاعات فرم در Web Form Builder

فرض می‌کنیم که کار طراحی فرم شما در Web Form Builder تمام شده است. الان وقت آن است که فرم را منتشر کرده و اطلاعات جمع‌آوری شده از کاربران را به روشی دریافت کنید. شما معمولاً به 4 روش می‌توانید این اطلاعات را دریافت کرده و از این اطلاعات برای مقاصد خود استفاده کنید. در ادامه به راه‌های جمع‌آوری اطلاعات فرم در Web Form Builder اشاره خواهم کرد.

ارسال اطلاعات به خود سرور نرم افزار

خود نرم افزار Web Form Builder به شما این امکان را می‌دهد که یک حساب کاربری رایگان بسازید و پس از بارگذاری فرم خود روی سرورهای رایگان این سامانه، اطلاعات دریافت شده از کاربران را هم در همانجا گردآوری کنید. برای ساخت یک حساب کافی است که روی دکمۀ Settings از بالای نرم افزار کلیک کرده و از سربرگ اول، روی Get an account – it’s free کلیک کرده تا در صفحۀ اینترنتی که برایتان باز می‌شود بتوانید اقدام به ساخت حساب برای خود کنید.

حالا کافی است که دوباره به سربرگ Form Publishing مراجعه کرده و نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کنید و روی Go کلیک نمایید. خواهید دید که فرم شما روی سرورهای خود توسعه دهندۀ نرم‌افزار بارگذاری می‌شود و اطلاعات شما در همانجا هم ذخیره می‌گردد. این سامانه به شما فقط یک نشانی اینترنتی می‌دهد که شما هم باید آن را به کاربران خود بدهید که بتوانند به فرم دسترسی داشته باشند.

ارسال اطلاعات به رایانامۀ شما

گاهی اوقات شما می‌خواهید با ارسال فرم توسط کاربران، اطلاعات آنها به ایمیل شما ارسال شود. در این حالت هم باید به بخش Settings رفته و تنظیمات دریافت چنین اطلاعاتی را انجام دهید.

ارسال اطلاعات درون یک پروندۀ متنی

بسیار جالب است که بدانید حتی شما می‌توانید تنظیمات این برنامه را طوری انجام دهید که اطلاعات دریافتی از کاربران درون یک فایل متنی ذخیره شده و فقط شما آن را دریافت نمایید. البته شاید پردازش آن نسبت به روش‌های دیگر کمی سخت باشد.

ارسال اطلاعات به پایگاه داده MySQL

پایگاه داده محلی برای جمع‌آوری و نگهداری از داده‌ها است. به همین دلیل هم اسم آن را پایگاه داده گذاشتند. شما هم می‌توانید از یک پایگاه داده که روی میزبانی خودتان یا دیگر میزان‌ها هست، برای جمع آوری اطلاعات استفاده کنید که با هر بار پر شدن و ارسال فرم، اطلاعات درون پایگاه داده MySQL ذخیره گردد و با روش‌های مختلف آنها را بازیابی کنید.

این چهار روش برای جمع آوری اطلاعات فرم در Web Form Builder بود که بنا به خواست خود می‌توانید از یکی از آنها استفاده کنید. در قسمت‌های بعدی راجع به استفادۀ هر روش به صورت عملی توضیح خواهم داد.

دیدگاه تان را ارسال کنید.

لطفاً از درج نظرات خارج از موضوع این صفحه خودداری کنید!