هاست لینوکس پرسرعت سی پنل

مدیریت دیدگاه ها در وردپرس

شاید برای کسی که یک وبلاگ یا سایت راه اندازی می‌کند، و امکان نظردهی در آن فعال باشد، لذت بخش باشد که هر زمان که وارد قسمت مدیریت سایت خود می‌شود با انبوهی از نظرات مثبت و سازنده روبرو شود. به همین دلیل است که بسیاری از افراد، بازدیدکنندگان سایت را ترغیب به ارسال نظر در انتهای نوشته‌های خود می‌کنند. چیزی که در این نوشته قصد توضیح آن را داریم، مدیریت دیدگاه ها در وردپرس است.

در پیشخوان وردپرس بخشی به نام دیدگاه‌ها وجود دارد که تمامی نظرات کاربرانی که تا به حال داده شده‌اند را از آنجا می‌توانید ببینید. در اصل این بخش قسمت مرکزی مدیریت دیدگاه ها در وردپرس است.

در صفحه اول پیشخوان هم شما می‌توانید از جعبه “هم اکنون”، بخش “گفت‌وگوها” دکمه های میانبر مربوط به بخش‌های مختلف مدیریت دیدگاه را ببینید. مثلاً اگر کسی برای شما دیدگاهی فرستاده باشد و در بخش تنظیمات سایت طوری تعیین کرده باشید که اول مدیر دیدگاه را تایید کند و سپس در سایت به نمایش درآید، در ردیف در انتظار بررسی می‌توان آنها را دید. اگر بروی هر کدام از این عناوین کلیک کنید، دیدگاه های مرتبط با همان دسته برای شما به نمایش در می‌آید.

دکمه های میانبر دیدگاه ها از طریق پیشخوان

دکمه های میانبر دیدگاه ها در پیشخوان وردپرس

اگر بروی دکمه دیدگاه‌ها از فهرست کناری کلیک کنید، به صفحه ای می‌روید که در آنجا تمامی دیدگاه هایی که تا به حال داده شده است را می‌بینید. در ستون های مختلف اطلاعات مربوط به هر نظر را می‌توان دید. اطلاعات عمومی شامل نویسنده نظر؛ که در این ستون رایانامه و نشانی سایت یا وبلاگ او هم درج شده است، دیدگاه؛ که خود نظر دیده می‌شود و تاریخ و زمان آن هم در بالای آن نوشته شده، و نوشته مورد نظر؛ که در آن نوشته نظر ارسال شده است، قابل دیدن است.

صفحه مدیریت نظرات وردپرس

بخش مدیریت نظرات وردپرس

در این صفحه اگر تعداد نظرات زیاد باشد، شماره های صفحات را از قسمت بالا سمت چپ صفحه می‌توانید انتخاب کنید.

در بالای این بخش از پیشخوان وردپرس هم شما با دکمه هایی طرف هستید که هم کارهای مد نظر شما را به صورت دسته جمعی انجام می‌دهند و هم دسته های دیگر دیدگاه ها را برای شما باز می‌کنند. دسته بندی دیدگاه ها شامل، همه، در انتظار بررسی، تایید شده، جفنگ و زباله دان می‌شوند. با کلیک بروی هر کدام، فقط همان دسته برای شما باز می‌شود. جفنگ به دیدگاه های هرزی گفته می‌شود که شما نمی‌خواهید آنها را دریافت کنید. مانند دیدگاه هایی که فقط حاوی پیوند برای یک سایت خاص هستند.

دکمه های مدیریتی صفحه دیدگاه های وردپرس

دکمه های مدیریتی دیدگاه های وردپرس

زمانی که موس یا موشواره را بروی هر دیدگاه می‌برید، دکمه های عملیاتی مربوط به همان دیدگاه برای شما نشان داده می‌شوند که باید یکی را انتخاب کنید، مثلاً می‌توانید با کلیک بروی پذیرفتن آن دیدگاه را در وبلاگ نشان دهید، یا با بپذیرفتن از نمایش آن در وبلاگ جلوگیری کنید. اگر هم بروی پاسخ داده کلیک کنید، می‌توانید یک جواب به آن نظر بدهید. برای حذف شدن بروی دکمه زباله دان، و برای جفنگ شناختن آن نظر بروی جفنگ کلیک کنید.

دکمه های عملیاتی مربوط به هر نظر وردپرس

دکمه های عملیاتی مربوط به هر نظر

برای ویرایش سریع هر نظر می توانید با دوبار کلیک بروی نوشته آن، سریعاً اقدام به ویرایش آن نظر کنید، چه نظری که خودتان ارسال کردید، و چه نظری که کاربران سایت شما ارسال کرده‌اند.

در بخش نوشته های وردپرس، ستونی وجود داشته که دیدگاه ها نام داشت، و از آنجا هم می‌توانستید به نظرات ارسال شده دسترسی داشته باشید. با این تفاوت که اینجا دسته بندی نظرات بر مبنای هر نوشته است. یعنی می‌توانید نظرات ارسال شده مربوط به یک نوشته را مشخص کنید.

اوایلی که می‌خواهید با نظرات در وردپرس کار کنید، ممکن است اندکی گیج شوید که به مرور زمان کاملاً به تمامی قسمت ها مسلط خواهید شد. پس نوشته های جذاب بنویسید، تا کاربران سایت شما نظر بگذارند و شما هم با دیدگاه های وبلاگتان کار کنید تا یاد بگیرید.

  1. احمد عبدالملکی

    سلام.
    خیلی ممنون بابت مطالب مفیدت.

  2. سلام. چرا بعضی از نظرات رو که من تایید نکردم خوده وردپرس تایید میکنه؟ و بعضی هارو هم به عهده من میزاره؟

    • به صورت پیش فرض اگر کسی اولین بار باشه که نظر میذاره، از شما تایید میگیره. برای دفعات بعدی دیگه تایید نمیگیره و فوراً توی سایت نمایش داده میشه.
      توی تنظیمات گفتگوهای ساییتون، قسمتی وجود داره به نام “مدیر باید همه نظرات را تایید کند” این مورد رو که تیک بزنید، همه‌ی نظرات رو شما باید تایید کنید.

  3. سلام
    خیلی ممنون برای مطالبتون
    آیا ورد پرس، یک برنامه ی مدیریت سایت است یا ساخت سایت؟
    آیا وردپرس می تواند همه ی سایت ها را که بر روی وب هستند، مدیریت کنه؟

    • وردپرس پیچیده‌تر از اونیه که شما توی ذهنتون دارید. این اسکریپت میتونه هر نوع سایتی رو از صفر بسازه و مدیریتش کنه! اول سایت رو میسازه و سپس مدیریتش میکنه.

  4. سلام
    آیا وردپرس می تونه بر وبسایت هایی که با نرم افزار web creator ساخته شده اند، به طور کامل مدیریت کنه؟
    خیلی ممنون

    • وردپرس خودش یک شکوی انتشار کامل برای ساخت سایت و وبلاگ است. سایت‌هایی که با نرم افزارهای دیگه ساخته شدند رو نمیشه با وردپرس مدیریت کرد.

  5. طراحی سایت

    با سلام. خسته نباشید عرض می کنم و کمال تشکر را از شما دارم

  6. طراحی سایت02123087

    باتشکر از سایت خوبتون.

دیدگاه تان را ارسال کنید.

لطفاً از درج نظرات خارج از موضوع این صفحه خودداری کنید!