هاست لینوکس پرسرعت سی پنل

مشخصه عنوان برای پیوندهای نوشته وردپرس

از نسخۀ ۴.۲ به بعد وردپرس شاهد تغییر در نحوۀ درج پیوند در متن نوشته بودیم. همانطور که مستحضر هستید، قرار دادن پیوند در متن نوشته می‌تواند در هدایت هر چه بیشتر بازدید کنندگان سایت و همچنین افزایش بهینه بودن آن کمک کند. تغییری که در نسخۀ ۴.۲ وردپرس در این باره شاهد بودیم، تغییر گزینۀ نام به متن پیوند در جعبۀ درج پیوند بود. به طوری که خیلی از خبرگان وردپرس را به تعجب وا داشت که چطور می‌توان از مشخصه عنوان برای پیوندهای نوشته وردپرس یا همان title به سادگی چشم پوشی کرد؟

توضیحی که توسعه دهندگان وردپرس ارائه کردند، این بود؛ آنها اشاره کردند که خیلی از کاربران وردپرس به اشتباه گزینۀ نام را با متن پیوند پر می‌کردند و این بود که کاربران وردپرس، مخصوصاً تازه کارها را اذیت می‌کرد. به همین دلیل تصمیم گرفته شده که مشخصۀ نام یا همان title از پیوندها حذف شود و به جای آن از متن پیوند استفاده گردد. البته هنوز کاربران می‌توانند از این ویژگی استفاده کنند. ولی یا باید از افزونه‌ای دیگر بهره ببرند، یا از قسمت ویرایش متن نوشته اقدام به افزودن مشخصۀ title به برچسب a به صورت دستی کنند.

مشخصه عنوان برای پیوندهای نوشته وردپرس 3.8

مشخصه عنوان پیوندهای نوشته در وردپرس ۳.۸

در تصویر بالا شما شمایل پنجرۀ گذاشتن/ویرایش پیوند در نسخۀ ماقبل ۴.۲ وردپرس را می‌بینید. اما در تصویر زیر این پنجره در نسخۀ ۴.۴ نشان داده شده است.

مشخصه عنوان پیوندهای نوشته در وردپرس 4.4

مشخصه عنوان پیوندهای نوشته در وردپرس ۴.۴

زمانی که شما از ویرایشگر وردپرس برای درج پیوند در متن خود استفاده می‌کنید، در اصل در حال افزودن یک برچسب a به صورت زیر هستید:

<a href="https://webnology.ir/ title="آموزش طراحی سایت">طراحی سایت</a>

همانطور که می‌بینید و قبلاً در آموزش برچسب های HTML توضیح داده شد، که ما در کدنویسی HTML مشخصه‌هایی داریم که در کد بالا title=”” مشخصۀ عنوان برای پیوند ما است. که کارش این است؛ زمانی که اشاره گر را روی پیوند می‌بریم، یک پنجرۀ کوچک همراه با مقدار این مشخصه نمایش داده می‌شود. همین پنجرۀ کوچک که به آن tooltip می‌گویند، برای بازدید کنندگان سایت ما خیلی می‌تواند مفید باشد. خوب، این مشخصه در وردپرس ۴.۲ از جعبۀ گذاشتن/ویرایش پیوند حذف شده و یکی از راه‌های افزودن این مشخصه به پیوندهای نوشته این است که از قسمت ویرایشگر متن، مشخصۀ title را به همراه مقدار آن، به صورت دستی به هر کدام از پیوندهایی که می‌خواهید اضافه کنید. ساختارش هم در کد بالا کاملاً مشخص است.

استفاده از افزونۀ Restore Link Title Field

اما یکی از بهترین راه‌های افزودن مجدد گزینۀ “نام” به جعبۀ گذاشتن/ویرایش پیوند، نصب کردن افزونۀ Restore Link Title Field است که به مانند قبل، البته در کنار گزینۀ “متن پیوند” می‌توانید به سادگی نام پیوند را هم اضافه کنید. بدون اینکه خواسته باشید کدهای نوشته را به صورت دستی ویرایش نمایید.

داشتن مشخصۀ title روی پیوندهای سایت ما هم می‌تواند به بازدید کنندگان کمک کند که یک پیوند به کجا خواهد رفت. هم اینکه از نقطه نظر SEO مفید خواهد بود.

دیدگاه تان را ارسال کنید.

لطفاً از درج نظرات خارج از موضوع این صفحه خودداری کنید!