هاست لینوکس پرسرعت سی پنل

وردپرس چیست ؟

با اینکه آموزش‌های جامع وردپرس را در وبنولوژی منتشر کردیم، اما هنوز یک تعریف جامع و به زبان ساده از WordPress ارائه نکردیم. به همین دلیل در این نوشته می‌خواهم به چیستی وردپرس اشاره کنم. وردپرس یک نرم افزار است. نرم افزاری که روی رایانۀ ارائه دهندۀ خدمات وب نصب می‌شود و باعث می‌گردد تا بتوانید به سادگی یک سایت یا وبلاگ پیشرفته و شکیل داشته باشید و فقط و فقط تمرکز خود را روی محتوا و نوشته‌های سایت خود بگذارید. وردپرس بقیۀ کارها را برای شما انجام می‌دهد.

وردپرس چیست

وردپرس چیست؟

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا است. همانطور که در بالا به آن اشاره کردم، با وردپرس می‌توان فقط به انتشار فکر کرد و ذهن خود را مشغول چیزهای دیگر نکرد. به این گونه نرم افزارها سیستم مدیریت محتوا گفته می‌شود که توضیح آن را در مقالات گذشته دادم.

WordPress به معنای انتشارات کلمه است. اما کمتر از این مفهوم یاد می‌شود. وردپرس توسط تیم وردپرس فارسی، به زبان فارسی برگردان شده است و باعث شده تا همه بتوانند از این اسکریپت یا نرم افزار به راحتی استفاده کنند. وردپرس دارای یک بخش مدیریت است که این بخش امکان مدیریت سایت یا وبلاگ را به صاحب آن می‌دهد. با دارا بودن رمز عبور می‌توان وارد بخش مدیریت سایت شد که به آن پیشخوان گفته می‌شود. از طریق پیشخوان شما می‌توانید نوشته به همراه رسانه ارسال کنید، تنظیمات سایت‌تان را انجام دهید، کاربرانتان را مدیریت کنید، به دیدگاه‌ها پاسخ دهید، برگه بسازید و خلاصه یک سایت با تمام امکانات را مدیریت نمایید.

پیشخوان وردپرس

پیشخوان وردپرس

پس به عبارت خیلی ساده، شما با وردپرس به راحتی می‌توانید یک سایت شخصی روی دامنه شخصی خود داشته باشید. دامنه همان نشانی اینترنتی یک سایت است. بدون اینکه نیازی داشته باشید از مسائل فنی بسیار پیچیده سر در بیاورید. فقط کافی است یک هاست یا فضای میزبانی تهیه نموده، سپس وردپرس را روی آن نصب نمایید. پس از نصب فوراً می‌توانید وبلاگ نویسی را آغاز کنید.

اما باید تنظیمات سایت وردپرس و همچنین ظاهر سایت خود را انجام دهید که تمامی آموزش های وردپرس را درون دسته‌ای با همین نام از بخش دسته‌بندی‌های نوشته‌های این سایت قرار دادیم. شدیداً توصیه می‌کنم آنها را مطالعه نمایید. افزایش اطلاعات برای کار کردن با وردپرس به جد توصیه می‌شود. شما در عرض چند روز می‌توانید یک وردپرس کار شوید.

دیدگاه تان را ارسال کنید.

لطفاً از درج نظرات خارج از موضوع این صفحه خودداری کنید!