هاست لینوکس پرسرعت سی پنل

مشکلات کار کردن با سرور مجازی

فرض می‌کنیم شما تصمیم خود را برای خرید یک سرور مجازی گرفتید یا قبلاً آن را تهیه کردید. از قبل هم تجربه‌ای برای کار کردن با سرور مجازی یا اختصاصی ندارید. با این فرض که گام به گام پیش می‌روید و یکی یکی مشکلات را حل می‌کنید، کار را شروع کرده و پس از مدتی با اولین مشکل مواجه می‌شوید. اینجاست که فکر می‌کنید با کمی جستجو می‌توانید راه حل مشکل را پیدا کنید. در وب فارسی جستجو می‌کنید؛ می‌بینید که جز مباحث تبلیغاتی هیچ چیز دیگری یافت نمی‌شود. در وب انگلیسی جستجو می‌کنید، می‌بینید باید خیلی زمان بگذارید و صفحات را یکی یکی بخوانید که شاید یکی به مشکل شما اشاره کرده باشد، تا شما هم بتوانید از راه حل آن استفاده کنید و مشکل اول را حل کنید.

مشکلات کار کردن با سرور

مشکلات کار کردن با سرور

زمان زیادی برای حل اولین مشکل می‌گذارید تا اینکه کم کم از حل مشکل نا امید می‌شوید. اما در همین هیاهو هستید که راه حل اولین مشکل را پیدا می‌کنید. احساس می‌کنید کل دنیا را به شما دادند! چون دیگر هیچ مشکلی سر راه شما برای مدیریت سرور نیست. تا اینکه سر و کلۀ یک مشکل دیگر پیدا می‌شود. داستان مشکل بعدی هم به همین ترتیب است.

البته این مشکلات بیشتر زمانی رخ می‌دهند که شما می‌خواهید بدون استفاده از هیچ پنلی سرور را مدیریت کنید. اصطلاحاً دستی سرور را پیکربندی کنید و سایت‌ها را روی آن برپا کنید. اما زمانی که پول بدهید و یک پنل بخرید، مشکلات شما به مراتب کمتر خواهد شد. چرا که دیگر نیاز به تنظیم تک تک سرویس‌ها نیست. اصلاً نیازی ندارید که بدانید Apache یا Nginx چطور کار می‌کند. لازم نیست که بدانید چطور Postfix را پیکربندی کنید تا بتوانید ایمیل رد و بدل کنید. لازم نیست بدانید سرور DNS چطور کار می‌کند و تنظیمات امنیتی آن را چطور باید انجام دهید.

به هر حال، برای اولین بار اگر یک سرور را خریداری کرده باشید، با چنین مشکلاتی روبرو خواهید شد که باید زمان بگذارید و آنها را حل کنید. نکته‌ای که در رخ‌داد این مشکلات وجود دارد، این است که درست است که مشکلات سرور معمولاً فرد را نا امید می‌کند، اما در بلند مدت چیزهایی را می‌آموزید که شاید اگر برای یادگیری مدیریت سرور کلاس می‌رفتید نمی‌آموختید. یعنی همیشه مشکلات باعث افزایش سطح اطلاعات می‌شوند.

اگر در امر یادگیری مدیریت سرور مصر باشید، می‌توانید روی دو یا سه ماه زمان حساب باز کنید که اگر یکسره در حال خواندن، مطالعه و تمرین باشید، بتوانید یک مدیر خوب از آب در بیایید. با توجه به مشکلاتی که خود بنده در اولین پیکربندی سرور مواجه شدم، یک مجموعه کامل از سری مقالات آموزشی در جهت آموزش کاربردی مدیریت سرور را مهیا کردم که شما می‌توانید به رایگان از آنها استفاده کنید. این مقالات راه را برای شما هموارتر می‌کنند و باعث می‌شود، حداقل مشکلاتی که من با آنها مواجه شدم را نداشته باشید.

فراموش نکنید که برای هر مشکلی راه حلی وجود دارد و بیشتر مشکلاتی که در مدیریت سرور و طراحی سایت وجود دارند، ناشی از خطاهای فردی است. پس بگردید و این خطاها را پیدا کنید و آنها را رفع نمایید. با افزایش سطح اطلاعات خود به راحتی می‌توانید این خطاها را در کمترین زمان ممکن بیابید.

  1. س.عالی وآرامبخش بود.برای من که بعدازیکماه هنوز نتونستم به سرور مجازی متصل بشم!!lممنونم

دیدگاه تان را ارسال کنید.

لطفاً از درج نظرات خارج از موضوع این صفحه خودداری کنید!