هاست لینوکس پرسرعت سی پنل

فضای میزبانی چیست؟

برای برپاسازی یک سایت، اول از همه نیاز به یک مکان روی اینترنت داریم که بتوانیم فایل‌های سایت را روی آن بریزیم. این فضا معمولاً یک رایانه است که اندکی با رایانه‌های خانگی متفاوت است. این رایانه که سرور (Server) نام دارد، همیشه به اینترنت متصل است و دارای یک نشانی IP ثابت می‌باشد تا همیشه بتوان از طریق رایانه‌های دیگر به آن دسترسی داشت. این رایانه از نرم افزارهای خاصی هم بهره می‌برد که بتواند فایل‌های سایت را تبدیل به صفحات اینترنتی کند و خدمات جانبی را هم به صاحب سایت بدهد. ما به این فضا، فضای میزبانی می‌گوییم.

فضای میزبانی چیست

فضای میزبانی چیست؟

از فضای میزبانی با نام هاست هم نام برده می‌شود که در اصل اگر Host را به فارسی برگردانی کنیم، همان معنی و مفهوم فضای میزبانی را می‌دهد. یک سازندۀ سایت در اولین گام پس از ثبت دامنه یا نشانی اینترنتی، باید یک فضای میزبانی را هم تهیه کند. این فضا را معمولاً شرکت‌های ارائه دهندۀ فضای میزبانی یا هاستینگ (Hosting) می‌فروشند. یعنی شما یک فضایی را برای مدت یک سال یا حتی چند ماه اجاره می‌کنید و سایت خود را روی آن برپا می‌کنید. هاست‌ها انواع مختلفی دارند که پرکابردترین و مقرون به صرفه‌ترین آنها هاست های اشتراکی هستند.

هر فضای میزبانی معمولاً دارای یک کنترل پنل هم هست. این کنترل پنل به شما این اجازه را می‌دهد که به سادگی بتوانید از امکانات سرور و هاست خود استفاده کنید. البته این کار را به صورت گرافیکی و معمولاً درون یک صفحۀ اینترنتی باید انجام دهید که نه تنها خسته کننده نیست، بلکه لذت بخش هم هست.

بسته به کیفیت و منابع سخت افزاری هاست، انتخاب‌های زیادی پیش رو دارید که می‌توانید بسته به نیاز خود یک انتخاب را داشته باشید. علاوه بر آن شرکت‌ها و ارائه کنندگان بسیاری هستند که هر کدام با شرایط خاص خود اقدام به خدمات هاستینگ می‌کنند. برخی از آنها معروف‌تر هستند، برخی دیگر هنوز نوپا هستند و در حال پیشرفت، برخی دیگر از نظر پشتیبانی شناخته‌تر هستند. به هر حال شما باید با توجه به ویژگی‌های هر شرکت به نکات مهم برای خرید هاست توجه داشته باشید تا بعدها با مشکلی مواجه نشوید.

راجع به انتخاب یک فضای میزبانی خوب و همچنین انتخاب‌های دیگر مقالات خوبی در وبنولوژی نوشته شده است که به شما توصیه می‌کنم همۀ آنها را سر فرصت مطالعه نمایید.

دیدگاه تان را ارسال کنید.

لطفاً از درج نظرات خارج از موضوع این صفحه خودداری کنید!