هاست لینوکس پرسرعت سی پنل

آموزش طراحی سایت با وردپرس

وردپرس به عنوان یک نرم افزار رایگان و البته قدرتمند برای راه اندازی و ساخت سایت و وبلاگ، شهرۀ خاص و عام است. هر کسی که اندکی با اینترنت کار کرده باشد، فکر نکنم حداقل یک بار نام وردپرس را نشنیده باشد! با وردپرس می‌توان سایت‌های بسیار زیبایی ساخت و البته به امکانات آن افزود. در این صفحه از سایت وبنولوژی ما شما را با مقالات آموزش طراحی سایت با وردپرس آشنا خواهیم کرد که توسط وبنولوژی در سطح اینترنت منتشر شده است. پس با من همراه باشید.

آموزش طراحی سایت با وردپرس

آموزش طراحی سایت با وردپرس

منظور ما در اینجا از طراحی سایت، راه اندازی سایت است. و گرنه طراحی سایت خود یک مرحله از مراحل ساخت سایت است. به هر حال وردپرس برای ما کار راه اندازی سایت بدون هیچ گونه دانش فنی را انجام می‌دهد. برای این منظور باید مراحل زیر را یکی یکی طی کنید:

  1. تهیۀ یک دامنه (نشانی اینترنتی برای سایت)
  2. تهیۀ یک فضای میزبانی یا هاست برای نصب کردن وردپرس روی آن و قرار دادن پرونده‌های سایت
  3. نصب وردپرس روی فضای میزبانی
  4. انجام تنظیمات ابتدایی وردپرس
  5. نصب افزونه و تنظیمات آن در صورت نیاز

این مراحلی که خدمت شما عرض کردم، مراحل کلی راه اندازی یا طراحی سایت با وردپرس بود که کاری بسیار راحت و لذت بخش است. البته اگر تازه با دنیای وب آشنا شده باشد، ممکن است نیاز به اندکی مطالعۀ بیشتر داشته باشید تا با مفاهیم و اصطلاحات فنی اندکی آشنا شوید.

ما در وبنولوژی، راجع به هر کدام از مراحل ساخت سایت با وردپرس، مطالب آموزشی کاملی را نوشتیم. شما می‌توانید آنها را مطالعه کرده و به اطلاعات خود بیافزایید. حتی قادرید از همین الان شروع به ساخت سایت با وردپرس کنید.

ولی قبل از اینکه خواسته باشید دست به کار شوید، به شما پیشنهاد می‌کنم اول مقالات دستۀ اصول طراحی سایت را مطالعه نمایید تا با یک ذهنیت خوبی کار را شروع کنید. دقت داشته باشید برای خرید هاست و دامنه نکاتی وجود دارد که این نکات را در دستۀ نوشته‌های هاست و دامنه می‌توانید پیدا کنید و بخوانید. سعی شده تمامی موضوعات به زبان ساده توضیح داده شود.

سپس به سراغ دستۀ آموزش وردپرس رفته و یکی یکی مقاله‌های آموزشی را مطالعه کنید. در هر مقاله به صورت کامل هر آنچه که شما نیاز دارید، به صورت تصویری توضیح داده شده است. کافی است مراحل را دنبال کنید. آموزش‌های موجود در این دسته از سایت، به صورت دنباله‌ای هستند. یعنی شما باید مقاله‌ها را از قدیم به جدید مطالعه کنید و با آموزش‌ها پیش روید تا نکته‌ای از قلم نیافتد. در حال حاضر آموزش وردپرس به طور کامل تمام شده و می‌توانید از آنها استفاده کنید.

وردپرس یک نرم افزار بسیار حرفه‌ای برای راه اندازی سایت است. شعار وردپرس این است که بدون درگیر شدن با مسائل فنی، تمرکز خود را فقط روی تولید محتوا بگذارید. یعنی فقط بنویسید! پس اصولاً کار با وردپرس شاید نیاز به اطلاعات فنی زیادی نداشته باشد که ما آنها را هم خدمت شما آموزش می‌دهیم. اما کار به همین جا ختم نمی‌شود. درست است که راه اندازی وردپرس بسیار ساده است. اما این بدین معنی نیست که با وردپرس کارهای ساده‌ای می‌توان انجام داد!

با وردپرس سایت‌های بسیار منعطفی می‌توان طراحی کرد که در مراحلی کار با وردپرس را سخت می‌کند. مثلاً طراحی قالب وردپرس کارِ تقریباً پیچیده‌ای است که یک وبلاگ نویس معمولی معمولاً خود را درگیر آن نمی‌کند. به جایش از قالب‌های رایگانی که در سطح اینترنت وجود دارد استفاده می‌کند. یا مثلاً استفاده از افزونه‌های وردپرس برای افزودن امکانات بیشتر به این نرم افزار، خود دنیایی وسیع دارد. این مباحت هم در همین سایت آموزش داده خواهند شد. مثلاً دستۀ افزونه های وردپرس شما را با امکانات بیشتر وردپرس آشنا خواهد کرد. می‌توانید از این مقاله‌ها هم استفاده کنید. در کل تمامی آموزش‌های وبنولوژی به صورت کاملاً ساختار بندی شده در دسترس همگان قرار دارند.

پس با توجه به توضیحات بالا، برای اینکه مطالب آموزشی و رایگان این سایت را از دست ندهید، به شما توصیه می‌کنم صفحۀ اصلی وبنولوژی را به نوار علاقه مندی‌ها یا Bookmark مرورگر خود اضافه کنید تا هر روز بتوانید مقداری به اطلاعات طراحی سایت خود اضافه کنید. آموزش طراحی سایت با وردپرس از این آسان‌تر نمی‌شود!

دیدگاه تان را ارسال کنید.

لطفاً از درج نظرات خارج از موضوع این صفحه خودداری کنید!