هاست لینوکس پرسرعت سی پنل

اتصال به سرور لینوکس از سیستم های مبتنی بر یونیکس

اگر آموزش‌های قبلی را دنبال کرده باشید، حتماً می‌دانید که اگر سیستم عامل رایانۀ شخصی شما ویندوز باشد، چطور باید به سرور لینوکس متصل شد. اما اگر سیستم عامل شما مبتنی بر یونیکس، مثل لینوکس یا مکینتاش باشد، برای اتصال به سرور لینوکس باید چه کاری را انجام داد؟

فرض می‌کنیم شما می‌خواهید از طریق یکی از توزیع‌های لینوکس یا Mac OS به سرور لینوکسی خود متصل شوید. در این حالت کار شما بسیار راحت‌تر از زمانی است که از ویندوز استفاده می‌کنید. چرا که نرم افزار سمت مشتری SSH روی رایانۀ شما به صورت پیش‌فرض نصب است. کافی است خط فرمان (Terminal یا Konsole) را باز کرده و دستور زیر را وارد کنید.

ssh root@70.32.86.175

این دستور با ssh شروع شده و به جای root می‌توانید نام کاربری مد نظر خود را وارد کنید. اگر سرور را تازه تحویل گرفتید، به احتمال زیاد نام کاربری همین root، به معنای مدیر کل سیستم است. حالا باید بعد از علامت @ نشانی IP یا دامنۀ اصلی سرور را وارد کنید. اگر تا الان دامنه‌ای را به سرور خود متصل نکرده باشید، باید از نشانی IP استفاده کنید. Enter را بزنید تا اقدام به اتصال کند. اگر بار اولی باشد که قصد ورود به سرور لینوکس خود را دارید، متنی مثل زیر به ما نشان داده خواهد شد که همان تاییدیۀ دسترسی به سرور است. yes را وارد کرده و Enter را بزنید.

The authenticity of host 'example.com (12.33.45.678)' can't be established.
 RSA key fingerprint is 3c:6d:5c:99:5d:b5:c6:25:5a:d3:78:8e:d2:f5:7a:01.
 Are you sure you want to continue connecting (yes/no)?

در مرحۀ بعدی از شما درخواست رمز عبور خواهد شد. در هنگام وارد کردن رمز عبور، شما چیزی نخواهید دید. اما رمز وارد می‌شود. پس از آن Enter را بزنید تا اگر رمز صحیح بود، قادر به ورود به محیط خط فرمان سرور خود شوید.

اتصال به سرور لینوکس از سیستم های مبتنی بر یونیکس

اتصال به سرور لینوکس از سیستم های مبتنی بر یونیکس (در اینجا اوبونتو)

در تصویر بالا شما شاهد محیط خط فرمان Ubuntu هستید. دستور ورود به محیط سرویس SSH یک سرور دیگر را هم درون آن می‌بینید. زمانی که اتصال برقرار شد، حالا هر دستوری که وارد می‌کنید، به سرور شما ارسال خواهد شد. پس به دلیل اینکه Ubuntu یک سیستم عامل لینوکسی است، شما به راحتی قادر به اتصال به سرور لینوکسی خود در نقطه‌ای دیگر از این کرۀ پهناور هستید. بدون اینکه خواسته باشید یک نرم افزار دیگری مثل Putty را نصب نمایید.

دیدگاه تان را ارسال کنید.

لطفاً از درج نظرات خارج از موضوع این صفحه خودداری کنید!