هاست لینوکس پرسرعت سی پنل

تورفتگی متون برای ساماندهی کدها در Notepad++

با اصطلاح تورفتگی یا Indentation خطوط و متن ها، در نرم افزار های ویرایش متن آشنایی دارید. مثلاً در نرم افزار Word شما خطوطی را که نقل قول از دیگری هستند را کمی تورفته تر از دیگر خط ها قرار می‌دهید و سطوح آنها را تنظیم می کنید. این کار به زیباتر شدن کار شما منتج می شود. ولی آیا در کدنویسی در برنامه Notepad++ هم زیبایی مد نظر است؟ یا اینکه باید یک گزینه دیگر را در نظر داشت. در برنامه های ویرایشگر کد مانند همین برنامه Notepad++ هدف زیبا سازی است ولی نه برای کاربر نهایی، بلکه برای خود کدنویس. اگر شما کدها را هنگام نوشتن سازماندهی کنید، مطمئناً کار خود را تسریع می بخشید و از کار خود لذت می برید. یکی از راه هایی که می تواند سبب منظم شدن کد های ما شود، استفاده از تورفتگی است که معمولاً بوسیله کلیک Tab صفحه کلیک اجرا می شود.

پس ما در برنامه Notepad++ برای خوانایی بهتر کد ها باید از تورفتگی ها استفاده کنیم. برای این کار هم می توان از کلیک TAB صفحه کلیک بهره برد. با این کار تقریباً یک فضای خالی اضافی در اول خط مربوطه بوجود می آید که آن خط را کمی جلوتر از بقیه نشان می دهد. با این کار به عنوان مثال در HTML شما قادرید برچسب های تودرتو را به راحتی تشخیص دهید و از گیج شدن شما جلوگیری می کند.

معمولاً در هنگام فشردن کلیک Tab اشاره گر متن در هر کجا که باشد، فضای خالی در همان جا بوجود می آید. ولی اگر چندین خط را با موس انتخاب کنید، این فضای اضافه به ابتدای خطوط انتخابی اضافه خواهد شد. برای برگشت به حالت اولیه هم باید از کلیدهای Shift+TAB استفاده کنید، به این طریقه که اشاره گر موس را دوباره در انتخاب فضای خالی قرار داده و این کلیدها را از صفحه کلید بفشارید. این کار را با دکمه Backspace هم می توانید انجام دهید، ولی در عملیات پاک کردن فضای خالی در ابتدای چندین خط کار نخواهد کرد.

تورفتگی خطوط در Notepad++

تورفتگی خطوط در Notepad++

حال قابلیتی در این برنامه موجود است که به شما در تشخیص سطوحی که بوسیله دکمه Tab ایجاد کرده اید، کمک می کند. این قابلیت با خطوط نقطه چین عمودی تورفتگی های خطوط را نمایان می سازد. برای فعال کردن آن از نوار ابزار بالایی دکمه Show Indent Guide (indent notepad++) را فعال کنید. به این ترتیب کار شما با کدها بیش از پیش راحت تر شده است. پس به شما پیشنهاد می شود با این ویژگی هایی که برنامه Notepad++ به شما می دهد خطوط خود را به صورت سلسله مراتبی مرتب کنید.

پس شما در مورد تورفتگی متون برای ساماندهی کدها در Notepad++ به صورت کامل یاد گرفتید و فهمیدید که چگونه می‌توان با استفاده از این قابلیت کدنویسی راحت تر و استاندارد تری را تجربه کرد.

  1. 🙁 🙁 😐 😐 عمل نمیکنه ک!

دیدگاه تان را ارسال کنید.

لطفاً از درج نظرات خارج از موضوع این صفحه خودداری کنید!