هاست لینوکس پرسرعت سی پنل

حالت تایپ روی هم یا Overtype در Notepad++

یکی از قابلیت هایی که در نرم افزار هایی که با متن سرو کار دارند، وجود دارد، حالت تایپ روی هم یا Overtype است. به این روش شما می توانید نوع نوشتن را تعیین کنید، یعنی زمانی که شروع به تایپ با صفحه کلیک می کنید روی کلمات و حروف دیگر نوشته شود، یا اینکه به صورت یک کلمه یا حرف منفصل عمل کند. به این ترتیب به کارایی این برنامه ها تا حدی در ساده سازی هنگام نوشتن، افزوده می شود، که در برنامه Notepad++ هم شما می توانید آن را مشاهده کنید.

شاید برای شما پیش آمده است که در برنامه ای مانند Word مایکروسافت، هنگامی که در حال نوشتن درون این برنامه هستید، حالت تایپ روی هم آن فعال است، یعنی متوجه می شوید که در بین یک جمله همین طور که در حال نوشتن هستید، حروف جلوتر پاک شده و با حروفی که شما تایپ می کنید جایگزین می شود. این همان خاصیتی است که به نام Overtype معروف است.

در Notepad++ هم شما می توانید از این قابلیت استفاده کنید. ولی شاید از خودتان بپرسید که به چه دردی می خورد؟ باید گفت که در برخی مواقع شما می خواهید اواسط یک جمله یا عبارت را تصحیح کنید، و همین طور جملات جدید جایگزین جملات قدیمی شوند، که باید از OverType استفاده کنید.

حالت باز نویسی هم مثلاً مانند Caps Lock است، یعنی دارای دو حالت است. یا روشن است و یا خاموش. شما از دو طریق می توانید OverType را در Notepad++ فعال یا غیر فعال کنید، یکی از طریق صفحه کلیک که با فشردن کلید Insert امکان پذیر است، و دیگری از دکمه موجود در پایین خود برنامه است. که همانطور که در شکل زیر می بینید باید بروی دکمه INS یا OVR کلیک کنید تا به حالت دیگر تغییر وضعیت دهد.

حالت تایپ روی هم در Notepad++

حالت های INS و OVR

  1. وای دستت طلا :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: 🙄
    نمیدونی چند سال این NOTPAD++ رو نصب داشتم و نمیتونستم ازش استفاده کنم
    نمیدونستم اونجاش کلید داره
    زیرش هم که دکمه ی نوتیفیکیشنای ویندوزه و ناوارد باشی ممکنه فعالش کنی
    این از مشکل برعکس نوشتن حروف فارسی هم مهمتره!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

دیدگاه تان را ارسال کنید.

لطفاً از درج نظرات خارج از موضوع این صفحه خودداری کنید!