هاست لینوکس پرسرعت سی پنل

توسعه مداوم در طراحی سایت

اگر شما هم کارتان طراحی سایت و توسعۀ سایت باشد، حتماً می‌دانید که زمان زیادی طول خواهد کشید تا سایتی که قصد دارید بسازید را طراحی کرده و تحویل مشتری دهید. حتی برای طراحی قالب سیستم های مدیریت محتوا هم همین مورد وجود دارد. برخی اوقات شاید روزها یا هفته‌ها زمان از شما بگیرند. پس از اتمام کار فایل‌ها را آپلود می‌کنید و به نظر می‌رسد که کار تمام است. حالا سایت را یک بررسی کوچک می‌کنید و اولین مشکل را می‌بینید! احساس خوبی به شما دست نمی دهد. چون انتظار داشتید کار تمام شده باشد. همان قسمت را ویرایش می‌کنید و دوباره سایت یا قالب را بررسی می‌کنید، مجدد یک مشکل دیگر سر و کله‌اش پیدا خواهد شد!

توسعه مداوم در طراحی سایت

توسعه مداوم در طراحی سایت

خیلی از مواقع این مشکل‌ها خیلی ریز هستند که قبلاً به دلیل شلوغ بودن سرتان از کنارشان بدون توجه رد شدید. ولی چیزی که مهم است این است که الان شما نمی‌توانید از کنار آنها بگذارید. حالا بهترین کار چیست؟

بهترین کار این است که یک کاغذ برداشته یا یک سند متنی خالی جدیدی را روی رایانه ساخته و تک تک مشکلاتی که به چشم می‌خورند را روی آنها بنویسید. اصلاً نباید به این فکر کنید که همین الان آنها را برطرف کنید. چرا که خیلی از زمان شما را می‌گیرند. پس از مدتی که گذشته می‌بینید تعداد ایرادهایی که یافت شدند خیلی زیاد شدند. حتی گاهی از مواقع بهبودهایی به ذهن تان می‌رسد که می‌تواند کار شما را بهتر از قبل کند. آنها را هم می‌توانید بنویسید تا سر فرصت تمامی این ایرادها را بررسی کنید.

پس از گذشت مدتی، اگر احساس کردید که حالا زمان ویرایش سایت یا قالب سایت است، کاغذ مشکلات سایت را باز کنید و یکی یکی شروع به ویرایش آن کنید. اگر این کار را روی Localhost یا رایانۀ خودتان انجام می‌دهید، می‌توانید ویرایش را شروع کنید. در غیر این صورت پرونده‌های سایت را از روی هاست بگیرید و ویرایش را شروع کنید. این نوع ویرایش هم راحتی خاطر را برای شما به همراه می آورد، هم زمان زیادی را از شما نمی‌گیرد.

کم کم می‌بینید با رفع مشکلاتی که با مرور سایت با آنها مواجه شدید، سایت شما کامل‌تر از همیشه خواهد شد. البته خیلی از مواقع به عنوان طراح سایت با مشکلات خیلی بزرگی مواجه می‌شویم. مثلاً برای نوعی از صفحات سایت قالبش را کدنویسی نکردیم! اینجاست که صبر کردن سودی ندارد که ضرر هم دارد! باید همان موضوع که متوجه آن شدید دست به کار شوید.

با رشد فناوری‌های وب و طراحی سایت حتماً متوجه این شدید که همیشه پس از مدت زمانی که می‌گذارد باید تغییرات اساسی را در بنیان سایت خود ایجاد کنید. این هم جزئی از فرآیند تعمیر و نگهداری سایت است. حالا چه سایت شخصی خودتان یا سایت‌هایی که برای مشتری های خود راه اندازی می‌کنید.

با این توضیحات الان می‌دانیم که طراحی سایت مثل هر نوع توسعه‌ی نرم افزار دیگری نیاز به نگهداری دارد. منظور از نگهداری این است که مشکلاتش را برطرف کنید و طبق متعارف ها سعی کنید به امکانات جدید سایت اضافه کنید و قابلیت‌های قدیمی آن را حذف کنید. این کار یک فرآیند مداوم است. این گونه نیست که اگر الان یک قالب برای سایت طراحی کردید و آن را روی سایت نصب کردید، دیگر کار تمام است و قهوه میل کنید و صبر کنید!

تمامی این کارها به خاطر این است که دیگران در حرکت هستند و اگر ما یک جا ثابت بنشینیم، حتی اگر در حال حاضر سطح ما از دیگران بالاتر باشد، به زودی آنها از ما جلو خواهند زد. پس حرکت و تلاش همیشه ادامه دارد.

دیدگاه تان را ارسال کنید.

لطفاً از درج نظرات خارج از موضوع این صفحه خودداری کنید!