هاست لینوکس پرسرعت سی پنل

شروع کار طراحی سایت

به احتمال زیاد شما هم مثل خیلی های دیگر به کار طراحی سایت علاقه دارید که در حال خواندن این مطلب هستید. اگر این طور است باید گفت، به دنیای طراحی سایت خوش آمدید! دنیایی شگفت انگیز که پر از راه های پر پیچ و خم است که در هر راهش پر از اتفاقات غیر منتظره است. این موضوع هم خوب است و هم بد. اگر به ماجراجویی علاقه دارید باید بدانید که حتماً از طراحی سایت خوشتان خواهد آمد. اما همین پیچ و خم کار ممکن است که در اواسط کار اندکی از انگیزۀ شما بکاهد و شما را با نا امیدی روبرو سازد. پس نکات پیش رو در این مقاله را بخوانید و آنها را از دست ندهید.

شروع کار طراحی سایت

شروع کار طراحی سایت

فرض می کنیم می خواهید شغل طراحی سایت را برای خود انتخاب کنید یا حداقل این کار را به عنوان یک کار تفریحی انجام دهید. خوب، مسلماً مثل هر کار دیگری باید زمانی را برای یادگیری صرف کنید. البته یادگیری طراحی سایت از دو جنبه کمی از یادگیری دیگر مباحث سخت تر است. این جوانب بدین قرار است:

  1. در درجۀ اول باید در نظر داشته باشید که بیشتر منابع آموزشی طراحی سایت به زبان انگلیسی است و شما باید کتاب ها و مقاله های انگلیسی را مطالعه کنید. پس نیاز به داشتن یک زبان تخصصی نسبتاً قوی است. البته نگران نباشید. قصد ترساندن شما را نداشتم! اگر از کتاب ها و منابع فارسی هم کار خود را شروع کنید، خواهید دید که کم کم با اصطلاحات تخصصی و معادل های فارسی آنها آشنا شده و می توانید کم کم زبان تخصصی خود را قوی کنید. مطمئناً اگر به این کار علاقه داشته باشید، این مسیر نباید برای شما سخت و ناهموار باشد. همین که خواسته باشید، می توانید!
  2. و در درجۀ دوم بحث طراحی سایت یک بحث پویا است که روز به روز در حال تغییر و تحول است. اگر اطلاعات خود را به صورت دائم به روز نکنید و مقاله و کتاب های جدید را مطالعه نکنید، کم کم کاری که انجام می دهید که دیگر ارزش لازم را نخواهد داشت. مثلاً فرض کنیم که الان طراحی سایت تخت و واکنشگرا روی کار است. اگر شما به سمت طراحی سایت های نسل قدیم بروید، دیگر نه سایت هایی که می سازید جذاب خواهند بود و نه کسی به شما سفارش طراحی سایت خواهد داد. پس باید به روز بود.

ولی به شما بگویم که این سختی ها نباید مانعی پیش روی شما باشد تا جلوی شروع شما را بگیرد. این نکات را گفتم تا دیدتان را نسبت به مسیری که قرار است طی کنید بازتر کنم. کمی با مشکلات آشنا شده تا بعدها غافلگیر نشوید.

مثل هر نوع یادگیری دیگری، زمان نیاز اولیۀ کار است. به موضوع طراحی سایت این طوری نگاه نکنید که؛ مباحث طراحی سایت یک اصول ساده هستند! این گونه نیست. مثل هر دانش دیگری در طراحی سایت شاخه بندی وجود دارد و هر شاخه دارای مباحث بسیار زیادی است که یک طراح سایت حرفه ای باید با تمامی آنها آشنا باشد. پس با این توضیحات انتظار نداشته باشید که ظرف یک یا دو ماه یک طراحی سایت قابل شوید! شاید چندین سال مداوم زمان نیاز باشد تا مبانی طراحی سایت را بیاموزید. مخصوصاً اینکه فلسفۀ طراحی سایت با فلسفۀ دیگری قسمت های زندگیِ ما آدم ها اندکی فرق می کند. تا خواسته باشید به آن عادت کنید کمی زمان بر است.

پس اگر احساس می کنید هنوز به این حرفه علاقه مند هستید، زمان را از دست ندهید؛ همین امروز شروع کنید. از آموزش های فارسی هم شروع کنید که حداقلش نیمی از تمرکز شما را روی درک زبان انگلیسی نخواهند گذاشت. مطمئن باشید که اگر پیگیر باشید و از نقطۀ درستی شروع کنید، نه تنها نا امید و خسته نخواهید شد، بلکه با دیدن سیر پیشرفت خود امیدوارتر از گذشته گام خواهید برداشت و دست از کار نخواهید کشید. در مقاله های دیگر سایت وبنولوژی به شما خواهیم گفت که بهترین نقطۀ شروع برای طراحی سایت کجاست تا بهترین شروع کار طراحی سایت را داشته باشید.

  1. سلام ببخشید برای تبدیل وبلاگ به سایت آیا هاست لازمه؟(من فایل هایم را از جای دیگری اپلود میکنم) راستی ببخشید به این مطلب مربوط نیست ولی سلوالی داشتم هاست که برای راه ادازی ورد پرس لازم است باید لینکوس باشد ؟؟؟ایا من هاست یک ماهه بخرم تا اخر میتونم از ورد پرس استفاده کنم یا به مدت زمان هاست مربوطه؟
    تشکر

    • سلام؛ بله هاست برای سایت لازمه.
      در بیشتر مواقع شما به هاست لینوکس نیاز دارید. چون هم ارزونه و هم اینکه بیشتر نرم افزارهای سایت ساز روی این هاست نصب خواهد شد.
      شما یک هاست یک ماهه یا یک ساله بخرید، در هر صورت تا موعد مقرر می‌تونید از امکانات اون فضای میزبانی استفاده کنید. اما وردپرس و اطلاعات سایت شما تا همیشه مال شماست. میشه جابجاش کنید و ببرید روی یک هاست دیگه. شرکت‌های میزبانی معمولاً این کار رو به صورت رایگان انجام میدن.

  2. سلام آقای روح بخش
    این مطلب رو مطالعه کردم. مطلب خوبی بود. شیرین و لذت بخش !
    شروع کار طراحی سایت:(( بیشتر منابع آموزشی طراحی سایت به زبان انگلیسی است و شما باید کتاب ها و مقاله های انگلیسی را مطالعه کنید.
    از آموزش های فارسی هم شروع کنید که حداقلش نیمی از تمرکز شما را روی درک زبان انگلیسی نخواهند گذاشت))
    آقای روح بخش اشاره به “حداقل” تو جمله ی دوم و اشاره به “بیشتر سایت های آموزش طراحی سایت انگلیسی” در جمله ی اول خیلی کنجکاوم کرد.
    به این نتیجه رسیدم که برای پیشرفت خیلی خوب در زمینه طراحی سایت باید به منابع خارجی آموزش طراحی سایت مراجعه کرد و تا حدودی دریافتم که سایت های داخلی آموزش طراحی سایت از تمامی جنبه های طراحی سایت حرف نمیزنن!
    به نظر شما با مطالعه ی سایت های آموزش طراحی سایت خارجی می تونم تمامی جنبه های آموزش طراحی سایت رو از مقدماتی تا پیشرفته به صورت کامل و جامع یاد بگیرم؟
    خیلی ممنون

    • سلام؛ آره میشه اما باید نوشته‌های سایت‌های زیادی رو مطالعه کنید. همین که کمی جلوتر بریم به شما خواهم گفت که به سراغ چه کتاب‌هایی برید که کارتون رو سخت نکنه.
      در ضمن بنده هم سعی خواهم کرد همین وبنولوژی رو هم به منبعی کامل از مقالات آموزشی طراحی سایت تبدیل کنم که البته نیاز به زمان خواهد بود.

  3. سلام آقای روح بخش
    به نظر شما اگر موضوعاتی که تو این وبسایت آماده شده رو به صورت اختصاصی(اختصاصی سئو، اختصاصی کد نویسی، اختصاصی امنیت و نفوذ و هک قانونمند، اختصاصی بازاریابی اینترنتی و…) یاد بگیرم، می تونم به طراحی سایت و تجاری کردن سایت تسلط کافی و خوب پیدا کنم؟
    خیلی ممنونم

    • سلام؛ مطمئناً همین طور خواهد بود. البته باید در آینده هم همراه وبنولوژی باشید تا آموزش‌های جدید رو هم فرا بگیرید.

  4. سلام آقای روح بخش
    این مطلبی که با عنوان “شروع طراحی سایت” آماده کردین و همینطور توجه به عنوان سایت و ارتباط آن با موضوعات سایت خیلی دیدم رو نگاهم رو متفاوت تر کرد.
    حالا اگر اشتباه نکنم فکر می کنم که می تونم عنوان “طراحی سایت” رو به عنوان یک شغل با زیر موضوعات کد نویسی، سئو، امنیت، بازاریابی و….در نظر بگیرم. تقریبا تا چند روز پیش هم تمام فکر و ذهنم تنها به بخشی از این حوزه درگیر بود. سئو سئو سئو و سئو..
    واقعا چه خوب میشد یک مطلب فقط یک مطلب تو کل وبسایت های آموزشی ایران درباره کلیات طراحی سایت با زیر موضوعات آن نوشته می شد. واقعا چه خوب می شد این رشته با عنوان شغل طراحی سایت هم شناخته می شد.
    آقای روح بخش از راهنمایی تون و یا نقدتون درباره ی نظرم هم استفاده می کنم و هم خوشحالم میکنه…
    خیلی ممنون

  5. سلام ببخشید من میخواستم سایتی فقط با زبان Html و css بنویسم کودوم host رو باید بگیرم لینوکس یا ویندوز یا این هاست ها مخصوص asp یا php اند میشود داهنمایی ام کنید با تشکر

    • سلام؛ اگر فقط میخاید با HTML و CSS کار کنید، هر دو هاست لینوکس و ویندوز جوابگوی نیاز شما خواهند بود.
      اما باید دقت داشته باشید که هاست لینوکس هم امکانات بیشتر و ساده‌تری داره، هم ارزان تر هست. پس پیشنهاد میشه از لینوکس استفاده کنید.
      ولی اگر زبان برنامه نویسی سایت شما PHP است باید از لینوکس استفاده کنید. و اگر ASP است باید از ویندوز. به همین راحتی 🙂

  6. سلام
    سایت هایی همچون سایت های خبری ، سازمانی ، فروشگاهی ، شخصی ، مذهبی و… از یک روال مشخص استفاده میکنند ، و نیازی نیست چرخ را از نو طراحی کنید ، فقط باید یک چرخ خرید .
    به سایت ساز یوتاب هم سر بزنید.
    utabweb.net

  7. سلام و خسته نباشید دستتون درد نکنه
    عالیم نباشید خیلی خوب صدرصد هستید.
    ببخشید نرم افزار محتواساز مثل وردپرس را باید رو فضایی که اجاره کردی باید آپلود کنی درسته؟
    بعد در صورت آپلود آیا حجمی از فضای اجاره ای توسط وردپرس یا جوملا اشغال میشود؟؟؟
    باز هم ممنونم

    • سلام؛ بله خود وردپرس هم حجمی معادل ۱۰ مگابایت رو اشغال می کنه که زیاد نیست. نباید نگران این موضوع باشید.

  8. سلام و خسته نباشید به وب مستر وب نولوژی
    من هم با توجه به گفته های شما سایتی طراحی کردم
    به وسیله مدیریت محتوای ورد پرس
    hitary.com

دیدگاه تان را ارسال کنید.

لطفاً از درج نظرات خارج از موضوع این صفحه خودداری کنید!