هاست لینوکس پرسرعت سی پنل

دریافت و انتشار خودکار پست ها در وردپرس با Scrapes Lite

انتشار محتوا روی سایت از مهم ترین دغدغه های یک مدیر سایت است که پس از راه اندازی آن معمولاً با مشکل مواجه می شود. خیلی از افراد سرعت انتشار خوبی ندارند و برخی دیگر از این کار خسته شده و بعد از مدتی دست از کار می کشند. بهترین محتوا هم برای سایت، نوشته و مطالبی است که برای اولین بار منتشر می شوند و از جای دیگری کپی نشدند. ولی تولید این گونه محتوا زمان بر و هزینه بردار است. برای اینکه کسی را مجاب کنید که برای سایت شما پست بنویسد، باید مبلغ چند صد هزار تومان و یا بیشتر را در نظر بگیرید. البته که این کار سرمایه گذاری بلند مدت محسوب می شود.

اما به عنوان یک راه حل ساده تر و بدون هزینه، می توان از محتوای دیگر سایت ها و وبلاگ ها روی سایت خود استفاده کنیم. که البته برای اینکه این کار از نظر اخلاقی و قانونی با مشکلی مواجه نگردد، باید یک سری اصول را حتماً رعایت کنید. از جمله اینکه لینک منبع نوشته را حتماً در انتهای آن ذکر کنید.

در وردپرس برای اینکه به صورت دستی اقدام به کپی کردن نوشته های سایت خود نکنید، که زمان زیادی از شما سلب خواهد کرد، می توانید از افزونۀ Scrapes Lite استفاده کنید. این افزونه به صورت خودکار نوشته های سایت هایی که شما مشخص کردید را گرفته و درون سایت شما منتشر می کند.

صفحه افزونه Scrapes Lite در مخزن وردپرس

صفحه افزونه Scrapes Lite در مخزن وردپرس

نحوۀ کار Scrapes Lite به این صورت است که اول باید یک خزنده بسازید که نشانی یک سایت یا خوراک یک وبلاگ را می توانید به آن بدهید. تنظیماتش را انجام دهید که چطور و با چه فاصلۀ زمانی ای دریافت پست ها از سایت مبدأ انجام گیرد. پس از آن هم از الان به بعد افزونه کار خود را به خوبی انجام خواهد داد. شما حتی می توانید نوشته های دریافت شده را به صورت در انتظار بررسی روی سایت خود ذخیره کنید که بعداً هم یک بار آنها را بررسی نمایید و سپس روی سایت خود منتشرشان کنید.

صفحه افزونه Scrapes Lite در پیشخوان وردپرس

صفحه افزونه Scrapes Lite در پیشخوان وردپرس

در عکس بالا ما یک مورد را از قبل ساختیم که با عنوانی که در ستون Name مشخص شده است متمایز شده. در ستون Status وضعیت آن نمایان است که وقتی Complete زده شده، یعنی وظیفه به درستی انجام و کامل شده است. تاریخ و ساعت آخرین فعالیت ها هم در ستون Schedules درج شده است. اما در ستون Actions عملیاتی را می توانیم روی آن خزنده انجام دهیم. با کلیک روی Run همان لحظه می توانیم دریافت پست های آن سایت را اجرا کنیم. با کلیک روی Edit به صفحه ویرایش مشخصات آن مورد خزنده وارد می شویم. با کلیک روی Trash مورد حذف شده و به سطل زباله منتقل می گردد و در نهایت با کلیک روی Copy مورد رونوشت شده و شما می توانید آن را ویرایش نمایید تا یک خزندۀ دیگر با همان تنظیمات البته با کمی اختلاف داشته باشید.

اما برای اضافه کردن یک خزندۀ جدید باید روی Add New کلیک کنید. در این جا شما اول باید یک نام تعیین کنید و نوع خزیدن رو هم تعیین نمایید. اگر Feed را انتخاب کنید خزیدن بر اساس خوراک یا همان RSS سایت مورد نظر انجام می گیرد. اما اگر Single را انتخاب کنید نوشته ها تکی به صورت عادی خزیده می شوند. باید ببینید که برای سایت مورد نظر کدام مورد بهتر عمل می کند. اما Serial که غیرفعال است و باید حتماً نسخۀ پیشرفتۀ آن را خریداری کنید، به صورت سریالی اقدام به دریافت پست می کند.

افزودن خزنده جدید در Scrapes Lite

افزودن خزنده جدید در Scrapes Lite

پس از آن که نوع خزیدن را انتخاب کردید و تنظیمات آن را به درستی و طبق میل خود انجام دادید، روی Create کلیک کنید تا دیگر تنظیمات ذخیره شود و پس از اجرای خزنده طبق زمانی که تعیین کردید شروع می شود.

پس در اینجا ما با افزونۀ Scrapes Lite برای دریافت خودکار نوشته ها از دیگر سایت ها و انتشار آنها درون سایت وردپرسی خود به صورت خودکار آشنا شدیم. در ادامه به شما پیشنهاد می کنیم وارد کردن نوشته ها از خوراک سایت به وردپرس را هم مطالعه نمایید.

دیدگاه تان را ارسال کنید.

لطفاً از درج نظرات خارج از موضوع این صفحه خودداری کنید!