هاست لینوکس پرسرعت سی پنل

برای راه اندازی سایت به چه چیزهایی نیاز داریم؟

اگر شما از کاربران تازه‌ی سایت وبنولوژی باشید، حتماً یکی از پایه‌ترین ابهامات شما این است که برای راه اندازی سایت به چه گزینه‌هایی نیاز داریم؟ بسته به اینکه هدف شما از راه اندازی سایت چه باشد، مطمئناً باید از فناوری‌های خاصی استفاده کنید و بسته به نوع فناوری‌ها نیازهای شما با هم فرق می‌کنند. اما همیشه برای هر کاری یک دسته نیازها هستند که مشترکند، هر چند ممکن است همان‌ها هم اندکی با هم تفاوت داشته باشند. در این مقاله به نیازهای مشترک راه اندازی هر نوع سایتی اشاره می‌کنم که اطلاعات خوبی به تازه‌کارها خواهد داد.

احتیاجات راه اندازی سایت

احتیاجات راه اندازی سایت

ما اگر خواسته باشیم احتیاجات راه اندازی سایت را به صورت فهرستی نام ببریم، باید به موارد زیر اشاره کنیم:

علاقه و انگیزه

در اولین قدم شما باید پی به علاقه‌ی خود به کار طراحی سایت ببرید. علاقه‌ی به کار که وجود داشته باشد، انگیزه ایجاد می‌گردد و این انگیزه باعث می‌شود که به راحتی دست از کار نکشید. اما این را بدانید که اگر صرفاً به دلیل اینکه دیدید فلان سایت بازدید و درآمد بالایی دارد، شما هم می‌خواهید مثل آن سایت راه‌اندازی کنید، بدون اینکه علاقه‌ای به انجام چنین کاری داشته باشید، مطمئناً با شکست روبرو خواهید شد! دلیل اصلی این موضوع این است که شما با مشکلات کار آشنا نیستید و پس از مدتی که به نتیجه‌ی دلخواه نرسیدید، نا امید می‌شوید و دست از کار می‌کشید. اما اگر علاقه به کار وجود داشته باشد، قضیه شکل دیگری به خود خواهد گرفت. این از اولین نیاز.

فضای میزبانی

می‌رسیم به مسائل فنی که لازمه‌ی راه اندازی سایت به حساب می آیند. فضای میزبانی یا هاست از مهم ترین این احتیاجات فنی است. تنها با یک هاست شما قادر به راه اندازی سایت خود هستید، هر چند شاید برای آدرس دهی سایت اندکی با مشکل مواجه شوید. اما در هر صورت این شدنی است. اما بدون هاست یا فضای میزبانی شما هیچ کار نمی‌توانید بکنید. هاست مثل یک زمین است که روی آن شروع به ساخت خانه می کنید. اگر این زمین نباشد ساختمانی هم در کار نیست.

برای تهیه‌ی هاست باید به شرکت های ارائه دهنده‌ی خدمات میزبانی مراجعه کنید که به پرداخت مبلغی آنها فضایی را با مشخصاتی خاص همچنین به همراه یک کنترل پنل هاست به شما اجاره می‌دهند. در این مدت می‌توانید پرونده‌ها و اطلاعات سایت خود را روی آن فضا قرار داده تا بازدید کنندگان سایت بتوانند آنها را دریافت کنند و اصطلاحاً از سایت شما بازدید به عمل آورند.

دامنه سایت

اما می رسیم به دامنه که همان نشانی اینترنتی سایت شماست. اگر این نشانی نباشد، درست است که شاید دیگران بتوانند سایت شما را پیدا کنند؛ اما پایدار نخواهد بود. مثلاً با IP هم می توان یک سایت را باز کرد. اما این IP ممکن است پس از مدتی تغییر کند که کل فعالیت های سایت به هم خواهد ریخت! چرایی این موضوع را در مقالات آموزشی دیگر وبنولوژی جستجو کنید. دامنه را هم هنگام ثبت سفارش فضای میزبانی می توانید خریداری کنید. دامنه ها هم به صورت سالیانه اجاره داده می شوند و شما باید قبل از سررسید انقضا آن را تمدید کنید. هر کسی می تواند برای خود یا دیگران دامنه ثبت کند که باز هم برای اطلاعات بیشتر شما را به آموزش های دیگر سایت ارجاع می دهم.

ما هاست و دامنه رایگان هم داریم. که باید توجه کنید تحت چه شرایطی این خدمات به شما رایگان داده می شوند. در خیلی از مواقع هاستی که به شما به رایگان داده می شود، کیفیت لازم را ندارد یا دارای ابزارهای استاندارد نیست! پس کار شما را بسیار سخت می کنند. در ضمن راه اندازی سایت روی هاست های رایگان ممکن است به از دست رفتن اطلاعات شما منجر شود، که فکر نکنم ایده آل کسی باشد! چون شخصی که به شما هاست رایگان می دهد، در ازای دادن خدمات به شما هیچ تضمیمی برای کیفیت ارائه نخواهد کرد. پس برای شروع جدی سعی کنید اندکی هزینه کنید تا خیال خودتان را راحت کنید.

نرم افزار سایت ساز

شما برای ساخت سایت به دو قسمت اصلی یعنی هاست و دامنه نیاز دارید. یعنی اگر این دو تا را داشته باشید، کار تمام است. اما در خیلی از مواقع شما نیاز به یک نرم افزار سایت ساز هم دارید. که این نرم افزارها به انواع مختلفی تقسیم می شوند. مثلاً نوع میزکار آنها که شما باید آن نرم افزارها را روی رایانۀ خود نصب کنید و سایت را بسازید و سپس روی فضای میزبانی بارگذاری کنید. از این دست نرم افزارها می توان به Dream Weaver اشاره کرد. افراد خیلی کمی هستند که از این روش برای راه اندازی سایت خود استفاده کنند. یا اگر هم این کار را بکنند، یک سایت پویا با زبان های برنامه نویسی خواهند ساخت.

اما بیشتر افراد به سراغ نرم افزارهای مدیریت محتوا می روند. نرم افزارهایی مثل وردپرس و جوملا که امکان راه اندازی سایت در کمترین زمان را به هر شخصی می دهند. حتی افرادی که اطلاعات فنی زیادی راجع به طراحی سایت ندارند هم می توانند در عرض چند دقیقه سایت خود را بسازند و شروع به مدیریت آن کنند. در همین سایت هم در بخش آموزش وردپرس مقالات خوبی راجع به این مبحث نوشته شده است.

پس نرم افزار سایت ساز و همچنین نحوۀ کار کردن با آن هم یکی دیگر از احتیاجات امر راه اندازی سایت به شمار می رود. البته نباید زیاد نگران این بخش باشید. چرا که هم هزینه‌ای شما را تهدید نخواهد کرد هم اینکه یاد گرفتن این گونه نرم افزارها کار سختی نیست. همچنان با ما همراه باشید تا به طور کامل قادر به ساخت و راه اندازی سایت خود شوید.

  1. خوبه

  2. ممنونم بابت راهنماییتون عالی بود.

دیدگاه تان را ارسال کنید.

لطفاً از درج نظرات خارج از موضوع این صفحه خودداری کنید!