هاست لینوکس پرسرعت سی پنل

تفاوت هاست اشتراکی با سرور مجازی

همیشه بسته به بودجه‌ای که داریم و همچنین میزان نیاز قدرت سخت افزاری، گزینه‌های متفاوتی برای میزبانی سایت روی آن پیش رو داریم. در اینجا می‌خواهیم دو گزینۀ هاست اشتراکی و همچنین سرور مجازی را با هم مقایسه کنیم که انتخاب بهتری برای میزبان سایت یا سایت‌هایمان داشته باشیم.

تفاوت هاست اشتراکی با سرور مجازی

تفاوت هاست اشتراکی با سرور مجازی

تفاوت هاست اشتراکی با سرور مجازی در موارد بسیاری است که به مهمترین آنها در ادامه اشاره خواهم کرد.

هاست اشتراکی دارای منابع اختصاصی مختص یک مشتری نیست. یعنی اگر شما هاست اشتراکی خریداری کرده باشید، برای استفادۀ شما از منابع سرور ظرفیتی تعیین نشده است. در صورتی که در سرورهای مجازی ظرفیت استفاده از منابعی مثل پردازنده، حافظۀ اصلی و … تعیین شده است و شما تا این حد از منابع قادرید استفاده کنید و بیشتر از آن ملزم به خرید بیشتر منابع هستید. البته این به این معنا نیست که هاست های اشتراکی محدودیتی در منابع مورد استفاده ندارند. بلکه آنها حتی از منابع کمتری نیست به سرور مجازی برخوردارند.

در سرور مجازی یا همان VPS، منابع می‌توانند اختصاصی باشند. این بدین معناست که همۀ سرورهای مجازی دارای منابع اختصاصی نیستند! برخی از مجازی سازها امکان دستکاری سرورهای مجازی را می‌دهند.

به طور کلی از هاست‌های اشتراکی برای سایت‌های نوپا یا ترافیک پایین استفاده می‌شود. در حالی که از VPS برای میزبانی سایت‌های شرکتی یا با بازدید بالا استفاده می‌شود. به این دلیل که منابع قوی‌تری دارد و دسترسی به همۀ قسمت‌های سرور امکان پذیر است. به طور کلی VPS نسبت به هاست اشتراکی انعطاف بالاتری دارد. به همین دلیل کارایی بالاتری هم دارد که کاربر VPS هر طور که خواستار آن است منابع سرور خود را مدیریت می‌کند.

از نظر قیمت هم سرورهای مجازی قیمت به مراتب بالاتری نسبت به هاست‌های اشتراکی دارند. به این دلیل که سرور مجازی به صورت کامل در اختیار مشتری است و هر آنچه که نیاز داشته باشد را می‌تواند روی آن نصب کند و هر طور که خواست پیکربندی‌اش کند. کلاً دسترسی به سرور کامل است.

با توجه به این توضیحات و همچنین توضیحاتی که در مقالات قبلی ارائه شده است، حال شما می‌توانید بهترین انتخاب را برای میزبانی سایت‌های خود داشته باشید.

  1. سلام/سرور مجاری قابل حک شدنه؟/اگه یه سرور مجازی داشته باشی راحت تر میشه حک کرد سرور های دیگه رو؟ممنون میشم به ایمیلم پاسختون رو بفرستین.با تشکر از مطالب مفیدتون

    • سرور مجازی هم هک میشه. اگه به درستی تنظیم و کانفیگ نشده باشه.
      سرورهای مجازی هم با سیستم عامل های خاصی هستند که برای اهداف هک کردن مورد استفاده قرار می گیره.

دیدگاه تان را ارسال کنید.

لطفاً از درج نظرات خارج از موضوع این صفحه خودداری کنید!