هاست لینوکس پرسرعت سی پنل

امنیت سایت وردپرس

یکی از مباحث دغدغه آفرین برای تازه وبمسترانی که سایت خود را با وردپرس راه اندازی کردند، این است که آیا سایت آنها از امنیت خوبی برخوردار است یا خیر؟ این دسته از افراد خیلی نگران این موضوع هستند که نکند روزی فرا رسد که سایت‌شان هک شود و تمامی مطالب‌شان را از دست بدهند! اما حقایقی راجع به امنیت سایت وردپرس وجود دارد که در این نوشته به آن اشاره خواهم کرد.

امنیت سایت وردپرس

امنیت سایت وردپرس

به طور کلی خود نرم افزار وردپرس از امنیت بسیار بالایی برخوردار است. توسعه دهندگان آن به صورت گروهی و با استفاده از نظرات کلیۀ برنامه نویسان PHP از سرتاسر جهان این اسکریپت را توسعه داده و تمامی ایرادات امنیتی و کاربردی آن را برطرف می‌کنند. پس از این نظر که وردپرس بازمتن است، مزایای نرم افزارهای بازمتن را دارد؛ کد آن در دسترس همگان است و به محض پیدا شدن یک ایراد امنیتی، سریع به روز رسانی‌های جدیدی از وردپرس عرضه می‌شود.

پس با خیال راحت از خود وردپرس استفاده کنید. اما شما برای ساخت سایت با وردپرس، از چیزهای دیگری هم استفاده می‌کنید.

  1. هاست یا فضای میزبانی
  2. افزونه‌ها و قالب‌های وردپرس

هر کدام از اینها اگر امنیت کافی نداشته باشند، می‌تواند روی امنیت سایت شما تاثیرگذار باشد. هاست یا فضای میزبانی را شما خریداری می‌کنید. باید سعی کنید از جایی این خرید را انجام دهید، که مطمئنید که سرویس خوب و امنی را به شما ارائه می‌کند. اگر هم خودتان مدیر سرور خودتان هستید، یعنی یک سرور مجازی یا اختصاصی دارید و سایت‌هایتان را روی آن برپا کردید، پیکربندی‌های امنیتی در بالا بردن امنیت سایت‌های شما بسیار حائز اهمیت است.

از طرف دیگر افزونه‌ها و قالب‌هایی که روی وردپرس نصب می‌کنید، خود می‌توانند دارای حفرۀ امنیتی باشند و ربطی به وردپرس شما ندارد. این افزونه‌ها و قالب‌ها توسط اشخاص مختلف نوشته می‌شوند و کد آنها در دسترس همه قرار می‌گیرد. پس اگر کوچکترین ایرادی در کدهای آنها وجود داشته باشد، می‌تواند همۀ سایت‌هایی که از آن افزونه یا قالب استفاده می‌کنند را در خطر جدی قرار دهد.

پس در نصب افزونه و قالب این اطمینان را به خودتان بدهید که با دانلود کردن افزونه و قالب از مآخذ اصلی وردپرس، پای حفرۀ امنیتی را به سایت خود باز نکردید. در خیلی از مواقع هم افزونه‌هایی که شما روی سایت خود نصب می‌کنید، غیرضروری هستند و باید حتماً حذف شوند. هر چه افزونۀ کمتری داشته باشند، سایت شما امن‌تر و سبک‌تر خواهد شد.

پس دیدید که در خیلی از مواقع با بی احتیاطی‌های خودمان کاری می‌کنیم که سایت وردپرسی ما در معرض هک شدن قرار گیرد. وردپرس به اندازۀ کافی امن است که اگر نکات جانبی امنیتی را رعایت کنیم، هیچ مشکلی برای سایت ما پیش نیاید. پس می‌خواهم این نگرانی را از شما دور کنم، اگر از فضای میزبانی و قالب و افزونۀ امنی برای سایت وردپرسی خود استفاده می‌کنید.

دیدگاه تان را ارسال کنید.

لطفاً از درج نظرات خارج از موضوع این صفحه خودداری کنید!