هاست لینوکس پرسرعت سی پنل

آموزش پیشخوان وردپرس

برای راه‌اندازی سایت و وبلاگ با استفاده از وردپرس، شما باید بتوانید با پیشخوان وردپرس به راحتی و سادگی کار کنید. بدین منظور آموزش‌های مختلفی در سطح وب وجود دارد. به غیر از آن کتاب‌های زبان اصلی فراوانی هم در این باره یافت می‌شوند. اما ما در اینجا به شما یک منبع کاملی از آموزش‌های کاملاً تصویری و کاربردی دربارۀ پیشخوان وردپرس را آماده کردیم که تمامی آنها کامل بوده و از ابتدا تا انتها همه را شامل می‌شود. در اینجا شما پیوندهایی به مقالات آموزش پیشخوان وردپرس خواهید یافت. با دنبال کردن آنها یک وردپرس‌کار حرفه‌ای شوید. برای تولید آنها ساعت‌ها زمان گذاشته شده است تا وبنولوژی بتواند کمترین کمکی را به وبمستران فارسی زبان کرده باشد.

آموزش پیشخوان وردپرس

آموزش پیشخوان وردپرس

روال آموزش‌های وردپرس

روال آموزش‌ها از ابتدایی‌ترین کار، یعنی نصب وردپرس شروع می‌شود تا به تنظیمات وردپرس فارسی، که از نظر ترتیبی در پیشخوان وردپرس آخرین مورد از نوار کناری است، ختم شود. پس همانطور که شاید تا به حال فهمیده باشید، روال آموزشی بر مبنای موارد فهرست موجود در پیشخوان وردپرس است. پس، با کلیات پیشخوان وردپرس کار آموزش وردپرس شروع می‌شود و کم کم به مباحث پیشرفته‌تر خواهیم رسید. شما با دنبال کردن این آموزش‌ها به راحتی می‌توانید از وردپرس به عنوان نرم افزاری برای برپایی هر نوع سایتی استفاده کنید.

برای اینکه به یک مرجع کامل آموزش پیشخوان وردپرس و ابزارهای آن دسترسی داشته باشید، می‌توانید نشانی این صفحه را به عنوان علاقه‌مندی‌ها یا Bookmark در مرورگر خود ذخیره کنید و یا کل صفحه را روی حافظۀ رایانۀ خود ذخیره کنید تا در مواقع بعدی به این منابع بهتر و سریع‌تر دسترسی داشته باشید.

امیدوارم این منابع آموزش وردپرس به صورت کامل به شما در ساخت و مدیریت سایت وردپرسی خود کمک کند. فراموش نکنید که مقالات آموزشی دیگر دسته‌های پایگاه آموزش طراحی سایت را هم مطالعه بفرمایید و همچنین ما در اینجا افزونه‌های وردپرس را هم آموزش می‌دهیم که در دستۀ افزونه‌های وردپرس گردآوری شده است. پس اطلاعات خود را همیشه با وبنولوژی به‌روز کنید.

  1. سلام، خسته نباشید سایت خیلی مفیدی دارید و فوق العاده به دردم خورد ولی اون چیزی که میخواستم رو پیدا نکردم ممنون میشم اگه جواب بدین: یه کد تبلیغاتی رو غیر از بخش ابزارک ها میشه کجای وردپرس قرار داد…قبلا کسی کارهای سایتم رو برام انجام میداد حالا دست خودمه و میخوام چند تا کد تبلیغاتی رو بردارم ولی هر چی میگردم جاشو پیدا نمیکنم…. 😥 😥 😥

    • سلام؛ باید ببینید کد تبلیغاتی کجا نشون داده میشه. اگر فقط توی یک صفحه یا مطلب هست، باید به قسمت ویرایش همون مطلب یا صفحه برید و کد تبلیغات رو حذف کنید. ولی در غیر این صورت توی فایل های قالب هم میشه کدهای تبلیغی قرار داد. مثلاً اگر تبلیغ در پایین صفحات نشون داده میشه، باید فایل footer.php رو کنکاش کنید.

  2. مهندس میرزایی

    ممنون
    عالی بود
    سایت بسیار زیبایی دارید
    از کسایی که تو کارشون جدی هستن خیلی خوشم میاد
    مشتری پرو پا قرص شما آگهی۹۰

  3. سلام میشه منو یاری کنید در راه اندازی سایت با ورد پرس هرکاری میکنم هرسایتی رو واسه اموزش میبینم به مشکل بر میخورم ونمیشه طبق اموزششون پیش برم ممنون ir1365@yahoo.com

    • سلام؛ آموزش نصب وردپرس رو که اگر دیده باشی، تمامی مراحل صاف و راحته. فقط باید یک بار انجامش بدی و ببینید که چقدر کار راحت و لذت بخشی است. بقیۀ توضیحات سایت هم راجع به کار کردن با وردپرس است. اونها رو هم مطالعه بفرمایید. مطمئن باش که کار سختی نیست. البته باید مفاهیم و منظور هر مطلب رو به خوبی درک کنید.

  4. سلام و خدا قوت، ببخشید سوالی داشتم که نمی دونستم کجا مطرحش کنم یا چه چیزی تو گوگل سرچ کنم، از اونجایی که شما در مورد وردپرس خوب می دونید سوالمو اینجا می پرسم.
    می خوام سایتم دو قسمت بشه، منظورم اینه که مثل بعضی سایتا یه قسمت tour و یه قسمت member داشته باشه. اینجور سایتا قبل اسم سایتشون برای افراد معمولی سایت tour و برای افراد عضو member داره.به علاوه حتی برای این دو قسمت، دو جور قالب متفاوت به کار برده شده. همینطور مطالب سایت در هر برگه ای که توسط کاربر انتخاب میشه در قسمت tour تقریبا ثابت اند و بعد از رفتن به صفحه مثلا دوم یا سوم باید کاربر عضو باشه تا بتونه ببینه. اگه چیزی هم سرچ میشه نتایج آورده بشه اما برای دیدنش باید عضو بشه.
    فقط بگید که چه چیزایی لازم دارم، نمی خوام توضیح کامل بدید تا مزاحم وقتتون بشم.تشکر

    • سلام؛ برای منظور شما استفاده از افزونه‌های vip مورد مناسبی است. که یکی از اینها افزونۀ عضویت ویژه هست که به صورت رایگان قابل استفاده روی سایت وردپرسی شماست. البته افزونه های زیادی برای این کار وجود داره که بسته به نیازتون می‌تونید با کمی جستجو از امکانات اونها استفاده کنید.

  5. سلام.ببخشید همش مزاحم شما میشم. افزونه ای می خواستم که نمی دونستم تو افزونه های وردپرس چی سرچ کنم.افزونه هایی هست که مثلا به یک فایل مشخص لایک میزنن. اما من بر عکس اینو می خوام.یعنی کاربران درخواست فایلی رو می کنن. بعد از این که به یک تعداد مشخصی رسید به من خبر بده که من دنبال این فایل بگردم.پس من فایلو مشخص نمی کنم.کاربران مشخص می کنن و یه تعدادی هم مثلا لایکش می کنن.بعد که به تعداد مشخص رسید من فایلو میزارم.اگه زحمتی نیست دنبال این افزونه بگردید.

    • سلام؛ فکر نکنم چنین افزونه‌ای برای چنین هدفی وجود داشته باشه. بخش افزونه‌های وردپرس رو یک بررسی کردم، اما به جواب نرسیدم. می‌تونید با استفاده از افزونۀ امتیازدهی به نظرات دیگران، بفهمید که علاقۀ کاربران شما بیشتر حول و حوش چه نوع فایلی است.
      مگر چنین افزونه‌ای رو به صورت خصوصی توسعه بدید. بازدیدکنندگان درخواست فایل رو باید کجا وارد کنند تا دیگران هم به اون درخواست امتیاز بدن؟ این سوال رو هم باید جواب بدید.

      • خودمم دقیقا نمی دونم چی می خوام و باید چی کار کنم اما می دونم به یه همچین چیزی نیاز دارم. حالا به نظر شما می تونم از انجمن سازها استفاده کنم با این تفاوت که کسی نتونه پاسخی به عناوین بده اما بتونه فقط تشکر کنه یعنی انجمن سازو برای خودم تقریبا به شکلی که می خوام شخصی سازی کنم؟ شایدم قسمتی از فایلو در عنوان درست شده به وسیله ی کاربر قرار بدم تا اگه کسی باهاش آشنا نبود بدونه چیه؟
        اول می خواستم دو نوع سایت برای دوتا ایدم بزنم اما دست شما درد نکنه بعد یه مطلبی که تو سایت شما خوندم تصمیم گرفتم یه جوری با هم یکی بکنم و یه سایت بزنم. حالا یه سوال دیگه دارم در مورد اون یکی ایدم. آیا می شه یه حسابی برای یک موضوع مقاله ی(حتما مقاله نیست) خاص بزنم و یک حدی رو براش مشخص کنم بعد که کاربران در حد توانشون مبلغی رو پرداخت کردن، و به همون حد که رسید پرونده مجانی برای کاربران قرار داده بشه. ببخشید سرتون رو درد آوردم، چون ایدم خیلی باحاله

        • در جواب مورد اول، اگر میخاید کاربران فقط نظر موافق یا مخالف خودشون رو بذارند، نیازی به راه اندازی انجمن نیست. حتی با استفاده از یک اسکریپت سایت ساز مثل وردپرس هم میشه همچین کاری رو کرد. وردپرس رو نصب می کنید و یک افزونۀ امتیازدهی هم نصب می‌کنید. حالا کاربرا فقط ‌می‌تونند نظر موافق یا مخالف خودشون رو به صورت امتیاز به شما نشون بدن.
          در جواب مورد دوم، همچین کاری رو میشه با افزونه های وردپرس کرد. البته باید همچین افزونه ای رو حتماً خودتون بنویسد. اما میشه افزونه ای ساخت که برای تعداد محدود دانلود اولیه، فایل پولی باشه، اما پس از اون تعداد دانلود، به صورت رایگان در بیاد.

  6. دست شما درد نکنه. نمی‌دونم چه جوری از شما تشکر کنم. انشاالله وقتی سایتم راه افتاد بهتون خبر می‌دم یه سر بزنید. واقعا هر دو جوابتون به دردم خورد. یکم در موردش فکر می‌کنم ولی احتمالا همین کارا رو بکنم چون برنامه نویسی بلد نیستم. بازم دستتون درد نکنه حالا در مورد جواب دومتون چه نوع افزونه‌ای جستجو کنم تو افزونه‌های وردپرس؟ البته شاید تا شما پیامم رو بخونید خودم پیدا کنم

    • عبارت vote رو جستجو کنید. افزونه هایی مثل kk-i-like-it خیلی خوب هستند. البته باید ببینید چه نوع افزونۀ امتیازدهی رو شما بخاید. مثلاً ستاره ای باشه، یا مثل فیس بوک Like خور باشه….

  7. سلام خدا قوت. سایتی با وردپرس می‌خواستم بسازم. در این راه به دلایل مالی می‌خوام از پوسته‌های null شده استفاده کنم. با افزونه‌هایی سلامت و ایمن بودن پوسته رو بررسی می‌کنم و به نظر می‌رسه که پوسته مشکلی نداره. به شخصه شما مثلا پوسته‌ی null شده استفاده کردید؟ به شخصه شما از این پوسته‌ها مشکلی دیدید؟ پوسته‌ای که من می‌خوام استفاده کنم betheme هست. سوال دیگه این که احتمالا از یک هاست غیر وارز استفاده کنم، چون ارزونه، حالا به نظر شما آیا گوگل به این پوسته گیر خواهد داد؟ و حدودا تا کی گیر نمی‌ده؟ شاید بتونم این پوسته رو تا اون موقع بخرم چون این پوسته تمام نیازامو برطرف می‌کنه. راستی آیا گوگل به افزونه‌های null شده هم گیر می‌ده؟ تشکر از سوالایی که قبلا پرسیدم و جوابمو دادی.

    • سلام؛ قالب null شده هم می‌تونید روی وردپرس خودتون نصب کنید و گوگل اصلاً نمی‌تونه بفهمه که پوسته‌ای که استفاده کردید، نال شده هست یا نه که بخاد از رتبه شما کم کنه.
      البته از نظر امنیتی یا سئو شاید پوسته های این جوری برای شما مشکل ایجاد کنه که نیم نگاهی به کد نویسی اون قبل از اینکه خواسته باشید اون رو نصب کنید، می‌تونه مشکل رو حل کنه.
      البته بیشتر قالب هایی که برای وردپرس وجود داره رو می‌تونید به راحتی نصب کنید و از امکانات اون استفاده کنید. مشکلی از این بابت نیست.
      اگر هاست غیر وارز گرفتید و قالب و افزونه های نال نصب کردید، مشکلی ایجاد نمیشه، مگر همون مشکلاتی که در بالا به اون‌ها اشاره کردم. مثلاً اگر توی افزونه کد مخرب داشته باشه، امکان داره سایت شما هک بشه. البته احتمالش که، ولی میشه. از نظر گوگل هیچ مشکلی نیست.

      • دست شما درد نکنه از پاسخی که دادید. من با افزونه چک می‌کنم و حتی با سایت‌های معروف چک افزونه و تم هم چک می‌کنم. اما باز هم از این افزونه‌ها و سایت‌ها مطمئن نیستم و به خاطر همین از شما پرسیدم. از کد نویسی هم سر در نمی‌یارم بنابراین نمی دونم کدهای مخرب چه شکلی هستند که دنبالشون بگردم. بازم دستتون درد نکنه چون جایی خونده بودم که افزونه‌ها و تم‌های نال شده در سایت‌های غیر وارز ممکنه از نظر گوگل شناسایی بشه که چون شما گفتید مطمئن شدم.

  8. با سلام
    مطلب خیلی عالی بود
    لطفا به سایت ما هم سر بزنید
    vibershetab.ir
    vibershetab.com
    ممنون

  9. مرسی از مطلب مفیدتون

دیدگاه تان را ارسال کنید.

لطفاً از درج نظرات خارج از موضوع این صفحه خودداری کنید!